[XJS] uszczelniacze zaworowe 3.6
Moderator: V12
[XJS] uszczelniacze zaworowe 3.6
witam ponownie
czy do wymiany uszczelniaczy zaworow trzeba sciagac glowice ?
xjs 3.6 89r
czy do wymiany uszczelniaczy zaworow trzeba sciagac glowice ?
xjs 3.6 89r
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez marius, łącznie zmieniany 1 raz.
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
xjs v12 1990r
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
w zasadzie ja zawsze zdejmowałem głowicę bo łatwiej ale też często prowadnice zaworów mogą być luźne i nowe uszczelki tylko na parę tys mil się zdadzą.
przy okazji dotrzeć mozna zawory szczególnie wydechowe . oraz zrobić regulacje zaworów co jest o wiele wiele łatwiejsze po zdjęciu głowicy .
przy okazji wymiany warto sprawdzić przed czy nie ciekła uszczelka pod glowicą kolo aparatu zaplonowego .
przy okazji dotrzeć mozna zawory szczególnie wydechowe . oraz zrobić regulacje zaworów co jest o wiele wiele łatwiejsze po zdjęciu głowicy .
przy okazji wymiany warto sprawdzić przed czy nie ciekła uszczelka pod glowicą kolo aparatu zaplonowego .
z tego co widac to nie ma zadnych wyciekow
silnik ma przejechane dopiero 65000 mil pieknie chidzi cichutko ,mechanik powiedzial ze jak nowy.
ale strasznie bierze olej po przejechaniu ok.1500mil dolalem ponad litr oleju
auto od 2005 r.stalo w garazu i tak sobie mysle ze te uszczelniacze stracily swoje walory .
olej wymienilem na pol syntetyk 10w40
silnik ma przejechane dopiero 65000 mil pieknie chidzi cichutko ,mechanik powiedzial ze jak nowy.
ale strasznie bierze olej po przejechaniu ok.1500mil dolalem ponad litr oleju
auto od 2005 r.stalo w garazu i tak sobie mysle ze te uszczelniacze stracily swoje walory .
olej wymienilem na pol syntetyk 10w40
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
xjs v12 1990r
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
gdyby były uszczelki na zaworach to za każdym razem jakbyś odpalał auto niebieski dym poszedł by z rury wydechowej.
co do oleju ja wlewam 20/50 co prawda jest trochę cieplej tutaj .
Konsumpcja oleju . Przedstawiciel z fabryki powiedział ze jeśli pali litr oleju na 800 mil to jest ok . ja się z nim za bardzo nie zgadzałem ale to słowa autoryzowanego gościa z Fabryki Jaguara. ( piszę o autach przed 1993 ).
co do oleju ja wlewam 20/50 co prawda jest trochę cieplej tutaj .
Konsumpcja oleju . Przedstawiciel z fabryki powiedział ze jeśli pali litr oleju na 800 mil to jest ok . ja się z nim za bardzo nie zgadzałem ale to słowa autoryzowanego gościa z Fabryki Jaguara. ( piszę o autach przed 1993 ).
- Jaguar XJ6
- Posty: 94
- Rejestracja: czw mar 07, 2013 6:23 pm
Co prawda nie mam XJS-a , ale mam XJ40 ( a w XJS-sie były te same silniki chyba ) , ja co 10 000 tyś kilometrów musze dolać 1,5 litra oleju max , i uważam ze takie ubytki sa dość normalne , ale 1 litr na 1500 mil ( 2400 km ) , to juz cos nie halo i faktycznie moga uszczelniacze przepuszczać , ale tak jak pisze Jarek , jesli silnik pali olej i to dużo , to zwłaszcza przy odpaleniu powinna pójść porządna niebieska chmura . Wazne jest tez żebys sprawdzał poziom oleju , na równej nawierzchni , bo ja raz sprawdziłem jak stał pochylony na prawo i bagnet był prawie suchy , dolałem 1 litr , i było ok , a potem okazało się , że jest o 1 litra za dużo i miałem stan oleju ponad skale na bagnecie .
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
przy okazji sprawdzania wyziewów z tyłu auta sprawdz też czy nie masz dużego wyziewu z rury która olej dolewasz. jeśli podczas chodzenia silnika i odkrecenia korka wywala opary jak lokomotywa to warto zrobic test kompresji tłoków pierścieni na zimno a potem na mokro (po dodaniu oleju).
ps czy ten odor z rury szczypiący w oczy nie smierdzi zgniłymi jajami ?
ps czy ten odor z rury szczypiący w oczy nie smierdzi zgniłymi jajami ?
sprawdzalem dzisiaj dymek na zimnym silniku na poczatku nie widac zadnych spalin dopiero po chwili pojawia sie lekko siwawy dymek prawie przezroczysty moim zdaniem normalny kolor .
z rury do wlewu oleju nic nie dmucha docisnolem reka i nie robilo zadnej kompresji a dym nie smierdzi jajami:)
z rury do wlewu oleju nic nie dmucha docisnolem reka i nie robilo zadnej kompresji a dym nie smierdzi jajami:)
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
xjs v12 1990r
To nic nie kombinuj z naprawą, wymienisz uszczelniacze jak padnie uszczelka pod głowicą. Zużycie oleju 400ml/1000km mieści się w normie fabrycznej.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
jest przyczyna ubytku oleju
dziurawa chlodnica oleju zauwazylem wczoraj plamy oleju na kamykach wszedzie szukalem w kolo silnika ale na przod nie patrzylem a tam wszysko mokre
dzis" odkrecilem " chlodnice ,oczywiscie tak sie zrosla z nakretkami ze je pourywalem
ale mysle ze gzies dorobie takie weze i bedzie po problemie, chlodnica zamowiona, teraz czekam na kuriera
dziurawa chlodnica oleju zauwazylem wczoraj plamy oleju na kamykach wszedzie szukalem w kolo silnika ale na przod nie patrzylem a tam wszysko mokre
dzis" odkrecilem " chlodnice ,oczywiscie tak sie zrosla z nakretkami ze je pourywalem
ale mysle ze gzies dorobie takie weze i bedzie po problemie, chlodnica zamowiona, teraz czekam na kuriera
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
xjs v12 1990r
Nie zrosła się, tylko nakrętki są zabezpieczone Loctite...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
sprawdz w jakiej cenie węże ale jest je cholernie ciężko zakładać ( piszę o węzach od silnika)
w 1992 Jaguar wywalił tą chłodnicę i węże .zablokował wyjście z bloku tzw. bypass. czyli dwie rurki z 4 o rings i rurka-odlew półkoloiisty.
wiele siników zmieniłem wywalając tą chłodnicę .
Moze wielu mówić ze chłodnica potrzebna ale jeśli Jaguar wywalił i nawet nie wstawiał do x300 z doładowaniem to pewnie można się pozbyć tego.
i zaoszczędzisz forsę .
w 1992 Jaguar wywalił tą chłodnicę i węże .zablokował wyjście z bloku tzw. bypass. czyli dwie rurki z 4 o rings i rurka-odlew półkoloiisty.
wiele siników zmieniłem wywalając tą chłodnicę .
Moze wielu mówić ze chłodnica potrzebna ale jeśli Jaguar wywalił i nawet nie wstawiał do x300 z doładowaniem to pewnie można się pozbyć tego.
i zaoszczędzisz forsę .
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am