[XJS] uszczelniacze zaworowe 3.6

Moderator: V12

marius
Posty: 93
Rejestracja: pt sty 27, 2012 12:40 am

[XJS] uszczelniacze zaworowe 3.6

Post autor: marius »

witam ponownie
czy do wymiany uszczelniaczy zaworow trzeba sciagac glowice ?
xjs 3.6 89r
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez marius, łącznie zmieniany 1 raz.
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

w zasadzie ja zawsze zdejmowałem głowicę bo łatwiej ale też często prowadnice zaworów mogą być luźne i nowe uszczelki tylko na parę tys mil się zdadzą.
przy okazji dotrzeć mozna zawory szczególnie wydechowe . oraz zrobić regulacje zaworów co jest o wiele wiele łatwiejsze po zdjęciu głowicy .
przy okazji wymiany warto sprawdzić przed czy nie ciekła uszczelka pod glowicą kolo aparatu zaplonowego .
marius
Posty: 93
Rejestracja: pt sty 27, 2012 12:40 am

Post autor: marius »

z tego co widac to nie ma zadnych wyciekow
silnik ma przejechane dopiero 65000 mil pieknie chidzi cichutko ,mechanik powiedzial ze jak nowy.
ale strasznie bierze olej po przejechaniu ok.1500mil dolalem ponad litr oleju
auto od 2005 r.stalo w garazu i tak sobie mysle ze te uszczelniacze stracily swoje walory .
olej wymienilem na pol syntetyk 10w40
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

gdyby były uszczelki na zaworach to za każdym razem jakbyś odpalał auto niebieski dym poszedł by z rury wydechowej.
co do oleju ja wlewam 20/50 co prawda jest trochę cieplej tutaj .
Konsumpcja oleju . Przedstawiciel z fabryki powiedział ze jeśli pali litr oleju na 800 mil to jest ok . ja się z nim za bardzo nie zgadzałem ale to słowa autoryzowanego gościa z Fabryki Jaguara. ( piszę o autach przed 1993 ).
Awatar użytkownika
Jaguar XJ6
Posty: 94
Rejestracja: czw mar 07, 2013 6:23 pm

Post autor: Jaguar XJ6 »

Co prawda nie mam XJS-a , ale mam XJ40 ( a w XJS-sie były te same silniki chyba ) , ja co 10 000 tyś kilometrów musze dolać 1,5 litra oleju max , i uważam ze takie ubytki sa dość normalne , ale 1 litr na 1500 mil ( 2400 km ) , to juz cos nie halo i faktycznie moga uszczelniacze przepuszczać , ale tak jak pisze Jarek , jesli silnik pali olej i to dużo , to zwłaszcza przy odpaleniu powinna pójść porządna niebieska chmura . Wazne jest tez żebys sprawdzał poziom oleju , na równej nawierzchni , bo ja raz sprawdziłem jak stał pochylony na prawo i bagnet był prawie suchy , dolałem 1 litr , i było ok , a potem okazało się , że jest o 1 litra za dużo i miałem stan oleju ponad skale na bagnecie :bounce: .
marius
Posty: 93
Rejestracja: pt sty 27, 2012 12:40 am

Post autor: marius »

jutro poobserwuje dymek ale nic takiego nie zauwazylem tylko ten dym jest strasznie "piekacy" w oczy
wyciekow tez nie zauwazylem,rura wlewu oleju jest tylko przypocona
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

przy okazji sprawdzania wyziewów z tyłu auta sprawdz też czy nie masz dużego wyziewu z rury która olej dolewasz. jeśli podczas chodzenia silnika i odkrecenia korka wywala opary jak lokomotywa to warto zrobic test kompresji tłoków pierścieni na zimno a potem na mokro (po dodaniu oleju).
ps czy ten odor z rury szczypiący w oczy nie smierdzi zgniłymi jajami ?
marius
Posty: 93
Rejestracja: pt sty 27, 2012 12:40 am

Post autor: marius »

sprawdzalem dzisiaj dymek na zimnym silniku na poczatku nie widac zadnych spalin dopiero po chwili pojawia sie lekko siwawy dymek prawie przezroczysty moim zdaniem normalny kolor .
z rury do wlewu oleju nic nie dmucha docisnolem reka i nie robilo zadnej kompresji a dym nie smierdzi jajami:)
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

To nic nie kombinuj z naprawą, wymienisz uszczelniacze jak padnie uszczelka pod głowicą. Zużycie oleju 400ml/1000km mieści się w normie fabrycznej.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
marius
Posty: 93
Rejestracja: pt sty 27, 2012 12:40 am

Post autor: marius »

tak tez sobie pomyslalem, silnik chodzi ladnie to po co bede kombinowal,
olaj nie taki drogi:)
dzieki za podpowiedzi
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

marius pisze:tak tez sobie pomyslalem, silnik chodzi ladnie to po co bede kombinowal,
olaj nie taki drogi:)
w 100 % tylko nie zapomnij sprawdzać i zmieniać .
marius
Posty: 93
Rejestracja: pt sty 27, 2012 12:40 am

Post autor: marius »

jest przyczyna ubytku oleju

dziurawa chlodnica oleju zauwazylem wczoraj plamy oleju na kamykach wszedzie szukalem w kolo silnika ale na przod nie patrzylem a tam wszysko mokre
dzis" odkrecilem " chlodnice ,oczywiscie tak sie zrosla z nakretkami ze je pourywalem
ale mysle ze gzies dorobie takie weze i bedzie po problemie, chlodnica zamowiona, teraz czekam na kuriera
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Nie zrosła się, tylko nakrętki są zabezpieczone Loctite...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

sprawdz w jakiej cenie węże ale jest je cholernie ciężko zakładać ( piszę o węzach od silnika)
w 1992 Jaguar wywalił tą chłodnicę i węże .zablokował wyjście z bloku tzw. bypass. czyli dwie rurki z 4 o rings i rurka-odlew półkoloiisty.
wiele siników zmieniłem wywalając tą chłodnicę .
Moze wielu mówić ze chłodnica potrzebna ale jeśli Jaguar wywalił i nawet nie wstawiał do x300 z doładowaniem to pewnie można się pozbyć tego.
i zaoszczędzisz forsę .
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

sporo tych rurek odkręcałem od chłodnic . nie jestem w 100% pewny czy jaguar zabezpieczał Loctite chyba zakręcali tak aby nikt tego juz ni mógł użyć po odkręceniu szczególnie tych chodniczek . to 50/50 ze się uda odkręcić bez zniszczenia.
ODPOWIEDZ