[SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Moderator: V12

januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

[SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: januszek »

Na wstępie zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych . Zamierzam wymienić uszczelniacz przedni na wale głównym. Na co należy zwrócić szczególną uwagę . Bardzo interesują mnie kolegów porady.Pozdrawiam.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: XJ 12 ,92 r uszczelniacz przedni

Post autor: Jarek-Jerryjag »

http://bernardembden.com/xjs/crankseal/index.htm
Mechanik Jaguara robi to max w 3-4 godziny . Wszystko zalezy czy masz dostęp od spodu . W domu ja bym wyjął chłodnice i przy okazji oddał do czyszczenia . Wtedy bedziesz miał więcej miejsca.
Jak chcesz robić od spodu to trzeba wybić klin wału . Można przecinakiem punktowym ale ja zrobilem sobie narzędzie z:
https://www.homelectrical.com/7-locking ... gI3hfD_BwE
i do śruby regulujacej zacisk dospawałem młotek uderzeniowy do blachy
https://www.tooldiscounter.com/product/ ... gIqIvD_BwE
Dzieki temu mozna łatwo złapać za Klin i go wybić .
Tez uwazaj przy zdejmowaniu koła pasowego . czasami używając dwa długie śrubokręty i polaniu wcześniej wału wd40 , koło odejdzie z walu.
Koło pasowe jest dokręcane śrubą 1,5/16 incha a zabezpieczone podkładką przykręcona dwoma śrubami 13mm czy 1/2 inch .
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: V12 »

Dodam jeszcze, że tulejka z którą współpracuje uszczelniacz zazwyczaj nadaje się do ponownego użycia po obróceniu o 180 stopni. Wtedy można zakupić sam uszczelniacz za 25zł zamiast zestawu JLM10613 za kilka stówek.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: januszek »

cześć , mam wyjętą chłodnice główną oraz zdjęte zawieszenie.Żeby wyjąć klin muszę zdjąć dwa koła pasowe. / Czy od tego zaczynam ?/ To drugie jest osadzone na klinie i na rysunku widzę tuleje stożkową. czy o tym myślisz. Natomiast śruby mocujące pierwsze koło odkręcam śmiało ?
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: januszek »

cześć Jarek , czy dobrze Ciebie zrozumiałem ?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Witaj. Tak musisz zdjąc te koła pasowe potem stożek i wreszcie ten klin. Musisz zdjac klin aby wyciągnąć tulejkę o której pisał V12. Uszczelniacz wyciągniesz używając śrubokręt i młotek .
Popatrz jak Bernard to robi na zdjęciach .
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: januszek »

Jaki Bernard?
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: januszek »

Bardzo Ci dziękuję , ten pokaz jest bardzo pomocny . Na siódmym zdjęciu od końca są dwa uszkodzone uszczelniacze . skąd ten drugi ?/ mój angielski/ ,czy tuleja wysuwa się płynnie i czy do drugiego koła trzeba mieć specjalny ściągacz ?. Klucz zaciskowy na kole blokuje silnik przed obrotem , czy tak? 150 ibs to 70Nm czy dobrze obliczyłem. Januszek
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: Jarek-Jerryjag »

150 funtów/stopę (lbf⋅ft) to chyba jest 203 N/m.
Gość na zdjeciach pokazuj etylko jedną zniszczona uszczelkę . Inne to są nowe z różnych firm które je sprzedają .
Jak masz problem z tłumaczeniem spróbuj robić kopie zdania które potrzebujesz przetłumaczyć i używaj Google tłumaczeń .( google translate).
Koło pierwsze to samo odpadnie jak je odkręcisz od drugiego . Drugie po odkreceniu sruby . mozna zdjąć płaskimi śrubokrętami ale trzeba wiedzieć gdzie zaprzeć aby nie rozwalić obudowy czy miski albo ściągaczem który zamocujesz w dziurach po śrubach trzymających pierwsze koło .
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: januszek »

Bardzo mi pomogłeś . Dziękuję. Dla upewnienia się , to koło należy dokręcić siłą 203 Nm tak ?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Tam jest śruba 1,5/16 incza albo 33mm / dokręcasz do 200 N/m . Ja jak dokręcam to wkładam w zęby koła zamachowego płaski szeroki śrubokręt i ktoś to trzyma a ja dokręcam .
https://www.harborfreight.com/4-piece-h ... gLrqfD_BwE
tutaj nazywa sie taki śrubokret "pry bar" nie mam pojecia jak w Polsce go nazywają - łom :D
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: januszek »

jeszcze raz dziękuję
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: januszek »

cześć , Jak wspomniałem mam zdjęte przednie zawieszenie , chciałbym skorzystać z okazji i wymienić uszczelki pod miską olejową. Na co zwrócić uwagę i z jaką siłą dokręcam śruby miski stalowej i z jaką aluminiowej ? Czy używasz dodatkowo uszczelniaczy na uszczelki . Pozdrawiam.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [SERIA] XJ12 '92 uszczelniacz przedni

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Jaguar w 1992 wypuścił informacje na temat uszczelniania starszych silników V12
TSB 12-35 to jest ten # informacyjny . Od tamtego czasu wszystkie uszczelki były specjalnego typu wyglądały jak sprasowana czarna guma na metalu . Mając te uszczelki nie trzeba było nić smarować tylko te uszczelki zakładać . Również wymienili wszystkie śruby . Nowe śruby nie maiły juz ekstra podkładek . śruby wyglądały jakby zbudowane były z podkładkami . Metalową miskę dokręcasz 21-27 Nm . ta wyższą aluminiową podobnie 21-27Nm . Nie mogę znaleźć TSB 12 -35 ale znalazlem pózniejszy TSB 12- 53 :
http://www.jagrepair.com/images/TSB/TSB ... 0Leaks.pdf
co pokazuje różnice metalowej miski od xj12 i xjs oraz dodatkowo opisuje aby na nowe śruby połozyc uszczelniacz typu Loctite 545 . jest to jeden z lepszych uszczelniaczy .
ODPOWIEDZ