[XJ40] odpalanie - kłopot
Moderator: V12
-
- Posty: 72
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm
[XJ40] odpalanie - kłopot
witam
co moze byc przyczyna ze na ciepłym silniku musze dłużej kręcic rozrusznikiem zeby odpalic auto?
na zimnym silniku po nocy np silnik zaskakuje od razu.
w czym problem?
pozdrawiam
co moze byc przyczyna ze na ciepłym silniku musze dłużej kręcic rozrusznikiem zeby odpalic auto?
na zimnym silniku po nocy np silnik zaskakuje od razu.
w czym problem?
pozdrawiam
Ja miałem ten sam problem. Różni mechanicy szukali przyczyny a silnik potrzebował coraz dłuższego okresu "stania", by odpalić na pierwszy raz, bez kręcenia.Najpierw na drugi dzień (po nocy stania), a później nawet dłużej i dłużej do tygodnia czasu.Silnik odpalał także na pierwszy raz, gdy na zgaszonym silniku nie pozostawał dłużej niż 5 min, czyli trzeba było się streszczać z robieniem zakupów, by pod sklepem nie narazić się na dziwne spojrzenia:), a teraz przyczyna, jeśli masz te samo objawy to możliwe, że ta sama, poprostu zalewa ci silnik. Mi puszczała uszczelka w regulatorze cisnienia.
Odepnij ten wąski wąż od regulatora, który idzie bezpośrednio do bloku (nie ten do listwy wtryskowej), on jest pod spodem regulatora. Tylko jakoś go zamknij (zacisnij czyms) bo paliwko będzie tryskać. pojeździj tak dwa dni i bedziesz wiedział czy to od tego, tylko uważaj przy wyprzedzaniu, samochód straci trochę mocy:)
pzdr
Odepnij ten wąski wąż od regulatora, który idzie bezpośrednio do bloku (nie ten do listwy wtryskowej), on jest pod spodem regulatora. Tylko jakoś go zamknij (zacisnij czyms) bo paliwko będzie tryskać. pojeździj tak dwa dni i bedziesz wiedział czy to od tego, tylko uważaj przy wyprzedzaniu, samochód straci trochę mocy:)
pzdr
-
- Posty: 72
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm
To nie jest dobry pomysł...SKYTEC1 pisze:Odepnij ten wąski wąż od regulatora, który idzie bezpośrednio do bloku (nie ten do listwy wtryskowej), on jest pod spodem regulatora. Tylko jakoś go zamknij (zacisnij czyms) bo paliwko będzie tryskać. pojeździj tak dwa dni i bedziesz wiedział czy to od tego, tylko uważaj przy wyprzedzaniu, samochód straci trochę mocy:)
pzdr
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 72
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm
tobie wierze nie bede tak robił. sprawdze kompresje i zaworyV12 pisze:To nie jest dobry pomysł...SKYTEC1 pisze:Odepnij ten wąski wąż od regulatora, który idzie bezpośrednio do bloku (nie ten do listwy wtryskowej), on jest pod spodem regulatora. Tylko jakoś go zamknij (zacisnij czyms) bo paliwko będzie tryskać. pojeździj tak dwa dni i bedziesz wiedział czy to od tego, tylko uważaj przy wyprzedzaniu, samochód straci trochę mocy:)
pzdr
pozdrawiam
Regulator warto sprawdzić, ale nie tą metodą. Trzeba podpiąć manometr w listwą i zobaczyć jakie jest ciśnienie paliwa z założonym przewodem podciśnienia, a potem ze zdjętym.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 656
- Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm
-
- Posty: 72
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm
a czy nie jest tak ze jak coś się nagrzewa to się rozszerza? i tymsamym tłok lepiej sie uszczelnia z cylindrem?
tak jak napisałem silnik po nocy odpala od dotkniecia. a jak pojezdzę to musze pokręcic. nawet jak rano pojade do pracy to wychodzac z pracy musze pokrecic troszkę. a po nocy z rana odpala cacy.
wiec ja kompresję bym wykluczył
pozdrawiam
tak jak napisałem silnik po nocy odpala od dotkniecia. a jak pojezdzę to musze pokręcic. nawet jak rano pojade do pracy to wychodzac z pracy musze pokrecic troszkę. a po nocy z rana odpala cacy.
wiec ja kompresję bym wykluczył
pozdrawiam
-
- Posty: 656
- Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm
Czujnik temperatury sprawdziłeś? Jeśli nie, to na www.jaguarcars.org w dziale kody OBD kod 14, znajdziesz tabelę oporności.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Mam podobny problem z tym, że po postoju ok 1-2 godzinnym podczas odpalania muszę dodać gazu i odpali od razu, lecz wczoraj po ok 12 godzinnym postoju jak odpalałem to odpalił bez gazu lecz za chwilę zgasł, przy drugiej próbie gdy wcisnąłem pedał gazu to to odpalił lecz gdy go puściłem to obroty spadły do 0. Za trzecim razem po odpaleniu trzymałem go ok. 30 sekund na 2000 obrotów i wtedy było juz wszystko ok. Drugiej i trzeciej próbie towarzyszył dodatkowo pisk jakiegoś paska. Co może być nie tak?
XJ40 3.6 89r.