[XJ40] odpalanie - kłopot

Moderator: V12

meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

[XJ40] odpalanie - kłopot

Post autor: meanstreak »

witam

co moze byc przyczyna ze na ciepłym silniku musze dłużej kręcic rozrusznikiem zeby odpalic auto?
na zimnym silniku po nocy np silnik zaskakuje od razu.

w czym problem?

pozdrawiam
SKYTEC1
Posty: 13
Rejestracja: pt maja 11, 2007 12:45 am

Post autor: SKYTEC1 »

Ja miałem ten sam problem. Różni mechanicy szukali przyczyny a silnik potrzebował coraz dłuższego okresu "stania", by odpalić na pierwszy raz, bez kręcenia.Najpierw na drugi dzień (po nocy stania), a później nawet dłużej i dłużej do tygodnia czasu.Silnik odpalał także na pierwszy raz, gdy na zgaszonym silniku nie pozostawał dłużej niż 5 min, czyli trzeba było się streszczać z robieniem zakupów, by pod sklepem nie narazić się na dziwne spojrzenia:), a teraz przyczyna, jeśli masz te samo objawy to możliwe, że ta sama, poprostu zalewa ci silnik. Mi puszczała uszczelka w regulatorze cisnienia.
Odepnij ten wąski wąż od regulatora, który idzie bezpośrednio do bloku (nie ten do listwy wtryskowej), on jest pod spodem regulatora. Tylko jakoś go zamknij (zacisnij czyms) bo paliwko będzie tryskać. pojeździj tak dwa dni i bedziesz wiedział czy to od tego, tylko uważaj przy wyprzedzaniu, samochód straci trochę mocy:)
pzdr
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

moze jakies wskazówki fotograficzne?:)

ale i za to dziekuję ;)

pozdrawiam
XJSC
Posty: 122
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 8:00 pm

Post autor: XJSC »

Sprawdź jeszcze kompresję i luzy na zaworach.
XJSC V12
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

SKYTEC1 pisze:Odepnij ten wąski wąż od regulatora, który idzie bezpośrednio do bloku (nie ten do listwy wtryskowej), on jest pod spodem regulatora. Tylko jakoś go zamknij (zacisnij czyms) bo paliwko będzie tryskać. pojeździj tak dwa dni i bedziesz wiedział czy to od tego, tylko uważaj przy wyprzedzaniu, samochód straci trochę mocy:)
pzdr
To nie jest dobry pomysł...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

V12 pisze:
SKYTEC1 pisze:Odepnij ten wąski wąż od regulatora, który idzie bezpośrednio do bloku (nie ten do listwy wtryskowej), on jest pod spodem regulatora. Tylko jakoś go zamknij (zacisnij czyms) bo paliwko będzie tryskać. pojeździj tak dwa dni i bedziesz wiedział czy to od tego, tylko uważaj przy wyprzedzaniu, samochód straci trochę mocy:)
pzdr
To nie jest dobry pomysł...
tobie wierze :) nie bede tak robił. sprawdze kompresje i zawory ;)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Regulator warto sprawdzić, ale nie tą metodą. Trzeba podpiąć manometr w listwą i zobaczyć jakie jest ciśnienie paliwa z założonym przewodem podciśnienia, a potem ze zdjętym.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
SKYTEC1
Posty: 13
Rejestracja: pt maja 11, 2007 12:45 am

Post autor: SKYTEC1 »

TO JEST POPROSTU SPOSÓB BEZ KONIECZNOŚCI UŻYWANIA SPRZĘTU, MI SIĘ ODPIOŁ A PRZEZ PRZYPADEK PRZY WYMIANIE WTRYSKIWACZY I WŁAŚNIE W TEN SPOSÓB DO TEGO DOSZŁEM, BO PONOWNYM WPIĘCIU WĘŻA PROBLEM WRÓĆIŁ...
SKYTEC1
Posty: 13
Rejestracja: pt maja 11, 2007 12:45 am

Post autor: SKYTEC1 »

NIE MUSISZ Z ODPIĘTYM WĘZĘM NIGDZIE JECHAĆ POPROSTU GO ODEPNIJ, ZGAŚ SILNIK I ODPAL GO PONOWNIE PO CZASIE, PO KTÓRYM MIAŁEŚ PROBLEMY Z ODPALENIEM MYŚLĘ ŻE 1/2 GODZINY STYKNIE...TYLKO ODEPNIJ GO ODRAZU PO ZGASZENIU SILNIKA ŻEBY MIEĆ PEWNOŚC, ŻE PALIWO NIE NALECIAŁO:)
Papatkiole
Posty: 656
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole »

obstawiam kompresje, już miałem coś takiego tylko nie w Jagu.
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

a czy nie jest tak ze jak coś się nagrzewa to się rozszerza? i tymsamym tłok lepiej sie uszczelnia z cylindrem?

tak jak napisałem silnik po nocy odpala od dotkniecia. a jak pojezdzę to musze pokręcic. nawet jak rano pojade do pracy to wychodzac z pracy musze pokrecic troszkę. a po nocy z rana odpala cacy.

wiec ja kompresję bym wykluczył

pozdrawiam
XJSC
Posty: 122
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 8:00 pm

Post autor: XJSC »

Drodzy koledzy! Cylindry w Xj40 są dosyć solidne, to nie jest nikasil!
90% problemów to głowica i zawory!
XJSC V12
Papatkiole
Posty: 656
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole »

meanstreak sprawdzenie kompresji zajmuje naście minut, zapytaj zresztą jakiegoś mechanika i to samo Ci powie ze po Twoich objawach może(powtarzam może) być brak kompresji.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Czujnik temperatury sprawdziłeś? Jeśli nie, to na www.jaguarcars.org w dziale kody OBD kod 14, znajdziesz tabelę oporności.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
MATriX335
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:22 pm

Post autor: MATriX335 »

Mam podobny problem z tym, że po postoju ok 1-2 godzinnym podczas odpalania muszę dodać gazu i odpali od razu, lecz wczoraj po ok 12 godzinnym postoju jak odpalałem to odpalił bez gazu lecz za chwilę zgasł, przy drugiej próbie gdy wcisnąłem pedał gazu to to odpalił lecz gdy go puściłem to obroty spadły do 0. Za trzecim razem po odpaleniu trzymałem go ok. 30 sekund na 2000 obrotów i wtedy było juz wszystko ok. Drugiej i trzeciej próbie towarzyszył dodatkowo pisk jakiegoś paska. Co może być nie tak?
XJ40 3.6 89r.
ODPOWIEDZ