[SERIA] Regulacja mieszanki w S3 5.3 HE

Moderator: V12

pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Do lambdy emulator lub są takie ręczne, gdzie samemu zmieniasz dawkowanie..
Ostatnio czytałem o AFR są to takie sterowniki które podpina się do czujników w aucie i można regulować mapsensory, sondę lambde i wiele innych a wszystko w jednym sterowniku..

Tylko to dobrze robić na hamowni z kimś kto zna się na strojeniu, koszt ok. 200$ w stanach..


Do samej sondy lambdy na czas testów to i opornik wystarczy który zmieni napięcie o ilosć podanego hho..

Więc tak, czekam na wiertarkę stołową i specjalne plastiki do obudowy i zaczynam składanie dużego generatora.
Na Małym przy 8 A miałem wynik ok. 190 W 1lpm, teraz go przebudowałem i jak dojdą graty zrobię testy od nowa i montuje..
P.S

Znalazłem na naszym allegro komputer ECU Master całkowicie programowalny koszt 2000zł, myślę że ten komputer rozwiązał by całkowicie problem ze zmianą mieszanki itp..

Ale dla Mnie to ostateczność :)
Jak nie wykaże efektów małżonce to zostaną po mnie prochy ;)
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

To może będzie prościej pokazywać małżonce fakturę za paliwo do 1 zbiornika, a drugi tankować po cichu :D
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

haha

A tak na poważnie to dużo jeżdżę autem i osiągnąć 20% różnicy w aucie które pali 9-10 litrów to też jest już coś..

Zobaczymy dam znać jak to wygląda i jak postępują prace..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

rozmawiałem z jeszcze jedna osoba i on powiedzal ze jedynie sprężony hel jest w stanie poruszać auta, W truckach zastosowali alternatory 400A które robiły 100l/min oni potrzebują 1000l/min ale jak on powiedzal to bomba . ale z drugiej strony znalazłem dwa filmiki.

https://www.youtube.com/watch?v=K3GDjVskYIs


https://www.youtube.com/watch?v=sAFJTGfKp78[/list]
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Jarku, ale ja nie dążę do napędu 100% hho lub H2..
Bo to trochę mało realne dla aut 5.3 litra z praktycznie zerowym miejscem pod maską:)

Dążę do otrzymania oszczędności poprzez zastosowanie hho jako katalizatora spalania..
Dodatek 0.4-0.5 l na 1 litr pojemności na 1 minutę..

Rozpocząłem prace do końca tyg. złożę dwa generatory i rozpocznę testy w autach jeśli pogoda pozwoli..

Jeden powierzchnia czynna 1 płyty to 200cm2 x 13 płyt, drugi mniejszy 144cm2 x 13 płyt..
Oba przetestuję na wydajność..

Ciekawostka hho skorpion 100% woda
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

pabbllopl, zawsze popieram coś nowego . Jednak zawsze aktualnie zastanawiam się czy jest sens . Dzięki internetowi mozna znaleźć dość dużo informacji , z tego co czytałem to tylko zrobienie instalacji na H2 i jeszcze w dużych ilościach czyli sprężone da efekty jazdyi oszczędności na paliwie
Teoretycznie czy auto elektryczne czy na wodór potrzebuje dawcy prądu. Kiedyś rozmawiałem z kolegą prąd z Elektrowni Atomowych tani ale patrząc jak Niemcy kasują te elektrownie to moze elektrownie napędzane przez wiatr czy oświetlenie mogło by wytwarzał prąd który by robił H2 czy ładował baterie.
Ja jestem za stosowaniem aut o napędzie elektrycznym . w USA od parunastu lat są auta firmy Tesla.
Mają dość dobre powodzenie bo lista nowych właścicieli ciągle rośnie i jest to jedyne auto na które trzeba czekać.
Ponieważ jestem od początku istnienia tej firmy dużym napaleńcem jak i osobą otrzymującą wszystkie e maile o nowościach tej firmy . zastanawiałem się ze auta te sa sprzedawane w całej europie zachodniej gdzie buduje się nowe supercharge stacje nabijania prądu a granica tych aut i stacji jest na granicy polsko niemieckiej . Również Hiszpania jest out
http://www.teslamotors.com/supercharger
Co prawda właściciel Elon Musk to osoba która mozna porównać do Nikoli Tesli też genius tylko jeszcze z dużą forsą. Będę chyba pisał do niego aby złamał granice polsko-niemiecką i wprowadził sprzedaż aut jak i budowę stacji typu supercharge.
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Ok, cella złożona poprawki wprowadzone dziś robię testy na wydajność i będę montował do auta na testy..

Rozpoczynam od 10 A prądu na razie bez elektroniki i separatora ładowania aku, dla tego taki mały prąd..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Testy przeprowadzone..
Mała cella pracuje już ponad 3h. temp. elektrolitu ok. 34 st. C.
Wydajność prezentuje się tak:
Przy parametrach:
1. 13.6 V
2. 4.15 A

Uzyskałem wyniki 505 ml hho w czasie 83 sek. co daje wyniki ok. 6.46 mmw czyli ok. 150 W 1lpm ( jeden litr w ciągu minuty)..

Ponieważ Jaguar jest na renowacji felg,a w czwartek idzie do tapicera na podsufitkę to próby odbędą się w micrze 1.4 16v, 2002 rok..

Potrzebny dodatek ok. 0.7 litra na minutę uzyskam z ok. 7-8 A i na takim napięciu będzie pracowała cella bez PWM..
Zastosuje suchy bubler i tzw arestor anty-wybuchowy..
Komputer oszukam poprzez założenie opornika na przewodzie sygnałowym sondy lambdy sondy lambda..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
sebek1111
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 29, 2013 1:21 am

Post autor: sebek1111 »

Każde urządzenie pracuje z określona sprawnościa. Silnik spalinowy ma ja na poziomie 30%. Ty natomiast uważasz, ze uzyskasz więcej energi niż włożyłeś. Powodzenia życze, ale prad z alternatora nie jest za darmo tylko najpierw ze spalenia benzyny (energia chemiczna) powstaje energia mechaniczna (ze stratami), nastepnie energia mechaniczna jest zamieniana na elektryczna w alternatorze (ze stratami), nastepnie w generatorze energia elektryczna jest zamieniana na enegie chemiczna (ze stratami), i na koncu tego cylku ma wyjsc zysk............................... Juz to widze.
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

sebek1111 pisze: i na koncu tego cylku ma wyjsc zysk............................... Juz to widze.
Sebek1111, oczywiście że tak. Takie maszyny istieją od dawna i nazywają się perpetum mobile. :D
XJ6 x300 3,2
sebek1111
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 29, 2013 1:21 am

Post autor: sebek1111 »

Donkichot pisze:
sebek1111 pisze: i na koncu tego cylku ma wyjsc zysk............................... Juz to widze.
Sebek1111, oczywiście że tak. Takie maszyny istieją od dawna i nazywają się perpetum mobile. :D

Wiesz moze nie do konca perpetum mobile, bo woda tu jest substratem paliwa, który jest odpowiednio obrabiany by stac sie paliwem.

Tylko, ze gdyby to był opłacalny proces, to w kazdym domu uzywalibysmy tego gazu zamiast paliw kopalnych a i auta by na tym pewnie jezdzily.
Z gniazdka elektrycznego przeciez latwiej by bylo ten proces przeprowadzac i uzywac gazu do woli. Firmy tez by pewnie chetnie zabutlowaly gaz i przeprowadzaly proces elektrolizy na skale przemyslowa, a jakos tego nie widac.

Ciezko by bylo utrzymac tez jakas zmowe, skoro proces jest prosty i tani, a aparatura to kilka blach.

Tu raczej fizyki sie nie oszuka, o ile sie nie myle to proces przebiegnie tak elektroliza wody mamy wodór spalamy go i mamy wode. Powinnismy uzyskac tyle samo energi ile wlozylismy w warunkach idealnych. Wiec to juz bez sensu, a dodatkowo nie ma warunkow idealnych wiec wszedzie beda straty. Czyli nie warto nawet probowac.
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Tak, ja żeby się nie rozpisywać poleciałem w duże uproszczenie.
XJ6 x300 3,2
ODPOWIEDZ