[SERIA] Regulacja mieszanki w S3 5.3 HE

Moderator: V12

pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

[SERIA] Regulacja mieszanki w S3 5.3 HE

Post autor: pabbllopl »

Od pewnego czasu interesuje się alternatywnymi źródłami paliw miedzy innymi HHO,
przygotowałem instalację do montażu i mam kilka pytań.

Przede wszystkim na jakiej zasadzie ecu dobiera ilość paliwa do powietrza w V12 5.3 HE w wersji bez katalizatorów i lambdy.

Dla czego pytam jak poddam mu hho to muszę zubożyć mieszankę o ilość podanego hho.
Ogólnie już podanie 0.4 l hho na 1 litr pojemności powoduje zmniejszenie zużycia paliwa ok. 20-30%..

Kiedyś coś Jerry pisał o śrubie do regulacji spalin w ecu, czy tą śrubą jestem w stanie zubożyć mieszankę paliwa?


Nie bardzo wiedziałem w którym temacie zadać to pytanie, jeśli uznacie że wtryski i zasilanie będą bardziej odpowiednie to proszę o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez pabbllopl, łącznie zmieniany 1 raz.
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

ECU oblicza dawkę paliwa przede wszystkim na podstawie MAP sensora (na płycie komputera), potencjometra przepustnicy, czujnika temperatury powietrza, czujnika temperatury układu chłodzenia. BTW, może być za słaby alternator do HHO.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Na początku rozpocznę testy z 10A więc alternator powinien dać radę..
Do celowo będą to dwa generatory ale do tego dodatkowy akumulator i separator ładowania akumulatorów, który powoduje że nie są ładowane oba na raz..

Trochę tą ilością elektroniki mnie zmartwiłeś..
Może istnieć konieczność oszukania mapsensora, choć brak sondy lambdy więc nie powinien komp widzieć dodatkowego tlenu zawartego w hho..

Czekam na Jerrego i jego informacje na temat śruby w ecu i ustawiania mieszanki..

Czy potencjometr lub inaczej stycznik przepustnicy można wykorzystać do wysterowania przekaźnika?
Jeszcze jedno pytanie, jakiej mocy jest alternator w tym aucie?
Przypomnę seria 3 z 1985r. V12 5.3 HE na lucasie..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Najprościej chyba będzie zmodyfikować sygnał z TPS. Na 10A nie wyprodukujesz odpowiedniej ilości wodoru. Ja robiłem próby na 30A przy silniku 3.5V8. Finalnie alternator poszedł z dymem i dałem sobie spokój, a instalacja HHO wala się w kącie garażu.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Jaki miałeś generator i ile gazu produkował przy 30A??
Jeśli słoikowi adamskiego to zostałeś oszukany to się nadaje na śmieci..

Mój ma rozmiary 20x10 cm -nnnnn+nnnnn- 13 blach 316l przy 10 A ok 1lpm czyli litr hho w minutę,
tak jak pisałem wcześniej to potrzeba ok 2l/minuta i myślę że wyciągnę to z 18-20A na 2 generatorach. Z tym iż przy dwóch zastosuje drugi akumulator do zasilania generatorów i separator ładowania.
Przy mieście i krótkich odcinkach trzeba będzie doładować akumulatory ale w trasie układ będzie sam się ładował.
Dodatkowo na wolnych obrotach nie będzie dostawał hho, zaworek będzie się zamykał i produkcja zbierała w zbiorniczku ok. 5l żeby przy ruszaniu dostawał większa dawkę hho..
Dla tego pytałem czy ten stycznik wysteruje do przekaźnik bo to bardzo ułatwia budowę.
Dodatkowo zastosuje dwa zabezpieczenia anty wybuchowe, jeden przy podłączeniu do silnika a drugi przed zbiornikiem..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Mam podobnej konstrukcji jak Twój, chyba 20x20cm, 25 blach. Nie pamiętam jaką miał deklarowaną wydajność, ale bąblował ostro. Nie ma czasu na udoskonalanie tego ustrojstwa. V8 jest używany sporadycznie, a benzyna teraz taka tania :)

Obrazek
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Masz suchą celę, trzeba było by przerobić ją na sucho mokrą i trochę pokombinować z podłączeniem.. Dodatkowo uszczelki max 1 mm..


30A to za dużo przy 16 A już powinieneś mieć mniejsze zużycie paliwa, warunek to oszukać ecu zmniejszając dawkę paliwa.
Jeśli masz lambdę plus przepływomierz to trzeba oszukać na lambdzie i wpiąć się za przepływomierzem..

Napisz coś więcej jak oszukać ten TPS, z tego co wyczytałem to jest potencjometr i działa od 0.32 - 4.7 v.
Wpiąć się w kabel i zmniejszyć napięcie tak jak oszukuje się sondy lambda? hmm
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2015 10:32 pm przez pabbllopl, łącznie zmieniany 1 raz.
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Chcesz się z tym pobawić? Chętnie oddam za pół ceny :)
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Za dużo przeróbek,
zrobienie dobrego generatora to koszt do 200 zł..

Właśnie składam drugi, 24x15cm 13 blach myślę że ten jeden wystarczy do Jaguara:)

Do auta najlepszą wydajność ma generator z 13 blach tzw. podwójna cela o kształcie prostokąta..
13.5 V / 7 = 1.92 V na pomiędzy blachami
u ciebie 13.5 V / 13 = 1 V to za mało na poprawną elektrolizę dla tego 30A musiałeś dać,
do tego generatora musiał byś stosować przetwornicę na 24V to przy 15A by ładnie działało..
Tak z ciekawości ile ten wynalazek Cię kosztował?
Miałeś tam zabezpieczenie anty wybuchowe?
Po za tym na zdjęciu kiepsko widać ale według mnie źle są złożone blachy, - w środku plus - powinny być po przeciwnych stronach i najlepiej minusy od dołu plus z góry..
Mogę Ci to ustrojstwo przerobić tak żeby nadawało się do auta..

Trzeba go rozebrać, zmienić uszczelki na 1 mm, odjąć blach żeby było 13 szt, plus dać po przeciwnej stronie niż minus w środku.. To tak na szybko..

Do Twojego 3.5 V8 potrzebujesz generator o wydatku ok. 1.5 l na minutę hho, pamiętajmy iz hho jest katalizatorem spalania a nie gazem zasilającym silnik..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

pabbllopl, zaskakujesz mnie nie znam jak by V12 zachowywał by się na HHO
( muskałem użyć googli aby złapać o co chodzi) Jak zacząłem pracować w serwisie Jaga był gość - ( w Polsce by był nazwany elektroniczny inżynier ) miał V12 i robił doświadczenia z wyłączaniem wtrysków podczas szybkiej jazdy (autostrada)
Podobnie zrobił cadillac ale niestety pudło.
Z wodorem sam nie nam dużego doświadczenia , słyszałem ze gość chciał zainstalować ten system w dieslach wsadził około $50K i wszystko padło ( moze dlatego ze on nie wieszał o co chodzi i tylko wsadzał forsę - teraz przeszedł na uprawę "Marysi" w Kalifornii
ale też widzę ze umoczył - długo gaDAć )

Wiesz mi jestem za tym co robisz, to ma sens tylko jaki mas z zasób na finansowanie
Tak jak pisze V12 w autach bez 02 masz małe szanse na regulacje .
Poczytaj na stronie o megasquirt jak programować ECU . co prawda to jest strona o benzynie ale ciekawa . i tam aby wiedzieć co i jak masz podłączoną sondę . Może warto w twoim przypadku kupić czujnik z sondą O2 i wsadzić w wydech aby zobaczyć co się dzieje w systemie.
nie wiem ale zadałeś mnie duży cios tak ze zacznę czytać na necie co zrobić zawsze to jest ciekawy temat . a nuż będzie coś co da na taniej jeździć.
Kiedyś w latach 70 miałem kolegę który jeździł żukiem powieszał dlaczego do silnika nie wsadzić parunastu alternatorów i jeździć czasami tylko na akumulatorach .
to jakby aktualna tesla czy hybryd - ale mój kolega mówił to 40 lat temu.:bounce:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania czy wątpliwości pytaj moze zbudujemy perpetuum mobile :sunny: to by rozwiązało problem ze stacjami benzynowymi.
w Kalifornii za galon benzyny do Jaguarów- wysoko oktanowa to 3.00 a u sąsiadów Arizona którzy mają benzynę z Kalifornii to 2,25 ( dzisiaj wróciłem różnica w taksach to tylko 0,35 kto bierze resztę???)
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

pabbllopl, zapomniałem dodać ja kombinuje z megasqirt i na v12 i to porażka trzeba było mnie zacząć na R6. a później wejść na V12 .
pabbllopl
Posty: 60
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 10:07 am

Post autor: pabbllopl »

Jerry trzeba zacząć od możliwości zmniejszenia dawki paliwa o procent podanego HHO do nowych aut mamy tzw. chipy VOLO podpinane do obd2..

W starszych najprościej na gaźniku to ustawić bo mamy śrubę do regulacji mieszanki.

Ogólnie w autach z sondą O2 zmniejsza się to dla tego że podając HHO podajemy H2x2 i 1x O i to O czyli tlen jest widziane przez sondę O2 która widzi więcej tlenu i automatem zwiększa dawkę paliwa..

Nie wiem jak zareaguje silnik bez sondy lambdy, analogicznie nie powinien zwiększyć dawki paliwa..
Można też zmienić zakres prądu na TPS co powinno zadziałać tak, że komputer widzi mniej otwartą przepustnicę i daje mniej paliwa..

W ostateczności można jechać na hamownie i zrobić nowy program do ecu zmniejszając dawki, tak korekta jest minimalna więc może ecu samo się dostosuje..
Przy autach które palą 18-25 L - 30% jest grą wartą programowania i strojenia na hamowni..

Wpiszcie w Google hho scorpion - to jest auto zasilane samym hho, kosztuje ok 250 000 euro :) produkowane ręcznie, jest ekologiczne i piękne :)

Wiem jak zrobić prawidłową instalację, jak zbudować wydajną celę a w kwestii oszukania kompa auta liczyłem na was że podpowiecie :)

Do aut typu V8 - V12 ja bym stosował zbiornik 5 L na początek taki od wody pitnej z grubego plastiku, dajemy zaworek zwrotny żeby gaz się nie cofał do generatora i na wyjściu elektrozawór na 12v do tego zaworek dławiący i ustawiamy to tak żeby mieć ciśnienie o 1 atmosfery.
Z czujnika położenia przepustnicy zasilamy przekaźnik tak żeby podawanie hho było zamknięte na wolnych obrotach, produkowane hho zbiera się do zbiornika a jak ruszamy to silnik ma do dyspozycji większą ilość.

Taki układ chcę przetestować w Jaguarze, czekam tylko na odpowiednie temp. żeby zacząć montaż.
Generator, akumulator i zbiornik będzie zamontowany w bagażniku, mam tam od cholery miejsca..

Jeszcze jedna uwaga alternator 75A to za mało bo bezpiecznie odpalimy na nim 12A nie więcej i jeśli nie chcemy robić dodatkowego akumulatora i separatora ładowania dwóch akumulatorów to musimy zmienić na 100A - 120A w tedy możemy bezpiecznie dać 20A na generator.
Nowe diesle pracują pięknie na hho po zastosowaniu separacji czyli produkcji samego wodoru, nie musimy oszukiwać elektroniki auta lub na hho z oszukanie elektroniki..
W latach 70 stan mayers zrobił auto w 100% na wodę został niedługo potem zabity..
Seria III XJ V12 - HE 1985r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Widzę, że wciągnęło Cię, że HOHO ;) Jak będzie działać, to zgłoszę się do Ciebie z moim V8.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

pabbllopl, Tutaj to wszyscy zastanawiali się jak wzbogacić mieszankę a tu trzeba odwrotnie. Tez ważny czujnik temperatury ale to dobre na krótką metę . W jagach # 1 to podciśnienie doprowadzane do sterownika później pot przepustnicy ( oczywiście myślę o autach bez sondy tak ze nie biorę jej pod uwagę).
Roger z AJ6 enginiering przerabia sterowniki a główną jego zaletą jest ze robi pot #1 zamiast podciśnienia. Gość nie jest tani ale moze warto do niego napisać czy mógłby zmienić sterownik aby można było obniżać dawkę mieszanki .
super byłaby sprawa gdyby mozna mieć dodatkowy sterownik który z podłączeniem do oryginalnego działałby gdy hho by się włączało .
Rozmawiałem z tym moim znajomym co w to hho inwestował .
ponieważ to miały być duże Tiry , pierwsze urządzenia montowali za darmo aby przyciągnąć zainteresowanie. Jednak kierowcy mówili ze nie ma różnicy w oszczędzaniu ropy ??? Jakikolwiek problem z tirami zwalali na instalacje !!!
Później niby okazywało się ze za mało był wytwarzany wodór.
Jak to mówią w Polsce "Pańskie oko konia tuczy". Gość nie miał czasu aby tym się zająć wkładał forsę a inni robili to co im się chciało .
Dobrze ze to sam robisz to jest większa szansa na powodzenie. Mam znajomego elektronika , który dużo rzeczy dla mnie buduje + reperuje sterowniki do V12 . Teraz jest na wakacjach ale pod koniec kwietnia wraca . Tak ze w maju porozmawiam o sterowniku który by mógł być zastosowany do V12 z HHo .
To co piszesz było by wspaniałe dla mnie ja co raz jeżdżę do Arizony a to prawie w dwie strony 1000 km autostradą . Jeżdżę V8 ale moze kiedyś będzie warto i taniej jeździć V12. :compress: :bounce: :compress:
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

pabbllopl, taka mala refleksja, jeśli HHO zwiększy moc silnika, to nie będziesz musiał tak mocno wciskać gazu, więc efekt oszczędności powinien się pojawić bez modyfikacji ECU. W autach z lambdą trzeba montować emulator lub wpuścić sondę w tuleję, żeby czuła mniej O2.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ODPOWIEDZ