gażniki

Moderator: V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

gażniki

Post autor: Jarek-Jerryjag »

https://gallery.mailchimp.com/364ae910a ... 2eb7d1.jpg
burlen wznawia budowę tych gaźników było ich chyb a tylko 5 kompletów zbudowanych .Wadziłem jeden w odrestaurowanym xk120 . super wyglądają w aucie . nie wiem czy mają lepsze osiągi ale poczekamy i zobaczymy co fabryka napisze.
Jeśli ktoś jest zainteresowany niech wyśle E maila to burlen i napisze ze jest zainteresowany :
adres e maila :
DU6@sucarb.co.uk
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

.......

Post autor: markus gaźnikus »

Widziałem gdzieś w sieci takie gaźniki.Wyglądają bojowo jak cholera. Mają sądząc z budowy przewagę nad Weberami z powodu prostej budowy i regulacji. Być może moje zdanie nie jest miarodajne, z tego powodu, iż uważam, że gaźniki SU są praktycznie najlepsze za znanych mi.
Proste w budowie, proste w regulacji, nie zatykające się nigdy, działające w miarę dobrze nawet przy dużym zużyciu i najważniejsze......są to gaźniki o stałym podciśnieniu w kolektorze ssącym. Ci co zajmują się gaźnikami wiedzą co to znaczy.
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Co prawda nie do "J" i pionowy, ale to jest super gaźnik. Mój znajomy buduje silniki do sportu i używa właśnie tych:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1NabUMVXX ... tle-VW.jpg
XJ6 x300 3,2
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

...........

Post autor: markus gaźnikus »

Dobre do sportu są Webery oryginalne....Już się ich nie produkuje. Są podróby Hiszpańskie i Chińskie co się tam jakoś nazywają. Ci co się nimi zajmują, wiedzą, że są ciężkie w regulacji i adaptacji do konkretnego silnika Pełny zestaw dysz emulgatorów kosztuje trochę. Sa wrażliwe na zanieczyszczenia, temperaturę pracy, wilgotność powietrza itd. I mają wadę wszystkich gaźników... spadek podciśnienia w dolocie przy gwałtownym dodaniu "gazu" Czego nie mają SU, Z.S. i wszystkie "membranowe".
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Fotka którą wkleiłem to właśnie Weber IDF (a raczej jego podróbka) Marku, jeśli SU były takie genialne to czemu Ferrari, Lamborghini, sportowe Alfy i Lancie (zwłaszcza moje marzenie z dzieciństwa Stratos) i wiele innych z tamtej epoki latało na Weberach?
XJ6 x300 3,2
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Weber był czasami stosowany w latach 50 w Jaguarze Jednak duzo lepszych wyników nie osiągał .
gdzieś widzałem wykres SU i Webera . To Co Marek pisze regulacja webera to wyzszaz szkoła jazdy w porównaniu z SU. czy ZS. Mam cały zestaw do jaga xk webera i SU .
Donkichot pisze:Ferrari, Lamborghini, sportowe Alfy i Lancie
to są auta włoskie gdzie łatwiej im było stosować włoskie gazniki . Też inne firmy stosowały webery . Ja uważam ze weber lepiej by pasował do doładowarki jak i V12 .Jako ciekawostka ciekawe połączenie tych gaźników mozna stosować linkami od rowerów . V12 super wygląda z takimi gaźnikami ale dobre ustawienie ich to koszmar. a cena też nie z tej ziemi .
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

.............

Post autor: markus gaźnikus »

Donkichot pisze:Fotka którą wkleiłem to właśnie Weber IDF (a raczej jego podróbka) Marku, jeśli SU były takie genialne to czemu Ferrari, Lamborghini, sportowe Alfy i Lancie (zwłaszcza moje marzenie z dzieciństwa Stratos) i wiele innych z tamtej epoki latało na Weberach?
Dlatego m.in. w/w fury to słynne "warsztatowe wyścigówki". po za tym Włosi montowali włoskie gaziory. Webery do V12 wyglądają bojowo, ale na tych krótkich dolotach to wg mnie nadają się jedynie do wyścigów z obrotami po wyżej 6 tys.
Natomiast te Alfy, Stratosy i inne miały te gaźniki do wyścigów i rajdów. 125p też miał webera pionowego, ale zupełnie innej konstrukcji i do czego innego. A ile było z tym problemów to wiedzą wszyscy.
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Panowie, na pewno wy zdążyliście więcej zapomnieć niż ja się nauczyłem (to nie ulega wątpliwości) Te webery które pokazałem są montowane w wyścigowych silnikach VW Garbus, w których oryginalnie były montowane Solexy lub Zenithy. Nie mam pojęcia jak to jest w USA ale cała Europa zakłada je do wyścigów więc coś w tym musi być?
O SU czy ZS usłyszałem dopiero na forach Jaguara i chyba nie znalazły uznania poza U.K.
XJ6 x300 3,2
ODPOWIEDZ