[SERIA] Jak sprawdzić EAC1385 - włącznik termiczny

Moderator: V12

dick202
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 22, 2015 11:46 am

[SERIA] Jak sprawdzić EAC1385 - włącznik termiczny

Post autor: dick202 »

Jak sprawdzić EAC1385 - włącznik termiczny - thermo time switch
Mam XJ6 seria III silnik 4,2
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez dick202, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ6 SERIA III
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Nowy ma 60 Ohm w 20C, a po zanurzeniu we wrzątku oporność wzrasta do 220 Ohm.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
dick202
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 22, 2015 11:46 am

Post autor: dick202 »

Dzięki bardzo.
Rozumiem, że miernik podłączam do dwóch styków tam, gdzie przychodzi kostka. A nie do masy (obudowy) czujnika.
XJ6 SERIA III
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Tak, pomiar między dwoma pinami.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

EAC1385 termo time switch czyli przełącznik ekstra wtrysku kiedy auto jest zimne.
nie wiem jakie Omy powinny być ale jak ten przełącznik działa wiem . on ma trzy podłączenia masa obudowa i końcówkę do której dochodzi 12 V do dwóch.
http://www.jaguarforums.com/forum/xj6-x ... sue-41947/
znalazłem nasz szybko schemat, chyba w połowie tych zapisków.( Fig24.1 schemat ser3 )
Tam jest zasada ze jeśli auto jest zimne przełącznik przewodzi masę i wtrysk działa; gdy przełącznik się nagrzeje to przepuszcza 12 V i wtrysk się zamyka .( bo dostaje 12V z drugiej strony).
sprawdzając ten przełącznik sprawdza sie na zimno czyli poniżej 30 stopni czy masa obudowa jest 0 omów i gdy jest gorący jest otwarty - wtedy nie ma żadnych omów na masie -obudowy .
dick202,
jeśli masz problem z zimnym wtryskiem - sprawdz czy on nie jest zapchany . możesz go wyjąć i podłączyć 12 v gdy jest ciśnienie na listwie . Z mojego doświadczenia to 80% wtrysk 20% termo time switch .
dick202
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 22, 2015 11:46 am

Post autor: dick202 »

Witam ponownie.
Sprawdziłem. Oporności są takie, jak podał V12. Dzięki.
Jeżeli chodzi o to, co napisał Jarek - Jerryjag to mi coś nie pasuje. Zaworek od dodatkowego wtrysku otwiera się po podaniu na jego piny 12V. A jak nie ma napięcia, to pozostaje zamknięty.
Czyli czy thermo time switch puszcza do elektrozaworka masę czy plus?
Generalnie w żadnej wtyczce - ani przy elektrozaworku ani przy thermo time switch - nie znalazłem napięcia dodatniego przy przekręconej stacyjce. Więc ten elektrozawór nie ma prawa się otwierać, bo nie dostaje plusa.
W czym może tkwić przyczyna?

Może jakiś bezpiecznik mam spalony? Tylko który to może być?
Możliwe, że thermo time switch jest walnięty i pali bezpiecznik.


Do szału mnie to doprowadza. bo odpalam go 10 minut.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez dick202, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ6 SERIA III
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Do sprawdzenia kabel od rozrusznika do diode pack i pozostały odcinek wiązki. ECU puszcza masę na cold start injector, a za plusa odpowiada TTS.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
dick202
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 22, 2015 11:46 am

Post autor: dick202 »

Czyli z diode pack idzie napięcie dodatnie do TTS i on przepuszcza lub nie przepuszcza to dodatnie napięcie na elektrozawór od wtrysku?
Gdzie znajdę ten diode pack?

Co to znaczy, że ECU puszcza masę na drugi pin w elektrozaworze? Co znaczy ECU?
XJ6 SERIA III
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Jarek-Jerryjag pisze:Czyli czy thermo time switch puszcza do elektrozaworka masę czy plus
według schematu powyżej ( system na auta 1987 USA ) to ECU podczas kręcenia wywala pozytyw.
wtedy jak widać na schemacie 12V idzie na wtrysk a przez termo time Switch idzie z masy grunt
gdy termo Switch nagrzeje się - grunt się wyłącza przez doprowadzenie 12V.
mam pytane jaki masz xj6 czyli z którego kraju ? Każdy w tamtym czasie kraj miał inne emisje i moze rozmawiamy o innych autach.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jarek-Jerryjag, łącznie zmieniany 1 raz.
dick202
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 22, 2015 11:46 am

Post autor: dick202 »

Dzięki.
Mam XJ6 z 1987 roku wersja federal (sprowadzony z USA).
Faktycznie jak TTS jest zimny, to miernikiem sprawdzam zamknięcie obwodu i wszędzie jest zamknięty (czyli masa jest na obu pinach i obudowie). Jak zostanie rozgrzany, to na jednym pinie znika masa.
Ale do wtryskiwacza nie dochodzi plus na żadnym z dwóch pinów. Co to jest ECU? Może to mam walnięte. Skoro ma podawać plus a tego nie robi...
Rozumiem, że będę miał inny TTS niż w europejskich wersjach? (pytam na wypadek, gdyby był uszkodzony).
XJ6 SERIA III
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

ECU ( electronic control unit) to sterownik który jest w bagażniku. Ja widać na rysunku z niego wychodzi przewód Pin #4
biało żółty , który ma V12 podczas kręcenia .
dick202
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 22, 2015 11:46 am

Post autor: dick202 »

Dzięki.
W którym miejscu w bagażniku jest ECU?
Na #4 pinie podaje plus podczas kręcenia rozrusznikiem czy podczas, kiedy działa silnik?
XJ6 SERIA III
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

według schematu podczas kręcenia idzie 12V .
sterownik jest w bagażniku w głębi jakby na plecach prawego pasażera Jest zakryty wykładziną .
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jarek-Jerryjag, łącznie zmieniany 1 raz.
dick202
Posty: 21
Rejestracja: wt wrz 22, 2015 11:46 am

Post autor: dick202 »

Dzięki. Jutro sprawdzę, czy na 4 pinie jest plus.
A to dziwne, że tylko podczas kręcenia podaje prąd. Bo jak zaskoczy szybko, to ma mało czasu na wpompowanie paliwa.
XJ6 SERIA III
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

dick202 pisze: to ma mało czasu na wpompowanie paliwa
Jak przekręcasz kluczyk to już podczas drugiej pozycji benzyna zaczyna iść do listwy i jak zaczynasz kręcić to listwa powinna być pod ciśnieniem . Tym samym jak auto zimne to wtrysk ssania zaczyna działać .
Można pominąć wszystkie przewody i zrobić wtrysk ssania poprzez nacisk przełącznika, ale to tak jakby auto korbą odpalać, zamiast starter wymienić.
ODPOWIEDZ