wąż do wtrysków.

Moderator: V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

wąż do wtrysków.

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Jak widzę wiele osób zaczyna kupować Jaguary xjs czy xj6 z wtryskami. Ok tylko problem zaczyna sie z węzami do wtrysków. Stare węże przez to ze są pod maską a tam gorąco zaczynają tracić wytrzymałość .
Widziałem sporo silników spalonych z powodu węzy.
Nawet Jaguar kiedyś wypuścił informator, w systemie Marelli był problem z przewodami wysokiego napięcia przechodzącymi blisko węzy wtrysków i po jakimś czasie występował pożar.
= To nawet było Recall chyba rok 1992 Trzeba było sprawdzać węza na cylindrze 4a i jak wyglądał ze ma pęknięcia trzeba było wtrysk wymienić jak i przewodowy od kopułki .
Niestety to obowiązywało gdy auta jeździły na serwisy. Który niezależny warsztat zrobi coś za darmo?
Wymiana węzy i jakie węże stosować i jak to robić.
Jest sporo węzy wysokiego ciśnienia ( pisze o ciśnieniu wtrysków ale węze powinny być 3 -4 razy mocniejsze.. Sprawa druga węże były zakładane bez zacisków miały tylko specjalne talerzyki ( najłatwiej to opisać). Jaki rozmiar węza ? Jaguar stosował 7mm ( mierzyłem i wyglada ze to 7.3 mm. mam jeszcze oryginalny) CAC8901-22
Niestety aby te węże założyć trzeba mieć prasę . Nikt nie jest w stanie wcisnąć ten rozmiar na wtryskiwacz. Ja zbudowałem podobne narzędzie do narzędzia fabrycznego i prasą wciskam te węże. Największy problem z tymi dwoma pierwszymi bo one są długie.
Wielu mechaników robi to dość łatwo zamiast 7mm zakładają 8 mmm czy 5/16 bardzo popularne węże i zakładają obejmy . Wszystko jest niby ok az do czasu jak wąż robi sie twardy i zaczyna ciec. ( w Kalifornii około 1 roku - jest tutaj dość gorąco pod maską )
Tak ze jesli macie węze i obejmy to wrzucie uwagę jakie węże są zamocowane, na węzach jest najczęściej jakiś napis to można sprawdzić na Googlech .
Wiem ze są też stosowane węże od BMW . One są trochę większe niż Jaguara ale wiele osób stosuje zakładając obejmy i niby jest OK . Te węże to 7,6 mm .
= Pare lat temu sprawdzałem stare wtryski na maszynach od tamtego czasu widzę ze wiele osób zaczyna sprzedawać KIT węże do wtrysków . Problem jakie to węże . Wydasz na węza wartego 20 dolców 100 . i myślisz ze jest ok . Po roku auto zacznie się palić i kto jest winny.
Wtryski do Jaguarów mozna kupić jest jeszcze możliwość dostania oryginalnych z węzami ale ich cena zwala z nóg. Czyli warto samemu przebudować te wtryski . Najlepiej najpierw oddać do sprawdzania czy są jeszcze sprawne . Jest wielu co sprawdza te wtryski . Oni mają maszyny które testują wtrysk - 8 testów . Potem czyszczą Ultrasonic ale wtryski są w tej kąpieli podłączone i pracują gdy są czyszczone.
W 90% mozna mieć dobre wtryski po tej kąpieli . Warsztat sprawdza drugi raz i pisze jak wtrysk pracuje %. Tym samym możemy wiedzieć co potem robić . szukać innych czy te zakładać
Przeciętnie czyszczenie i sprawdzenie wtrysku to cena od 10 dolców w górę .
= Trochę to drogie gdy idzie o 12 wtrysków. ale to Jagi V12 .
= Piszę o modelach do chyba 1992 potem wtryski były inne bez węży tylko miały O rings.
hucken
Posty: 232
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken »

Jarek,
Jakich firm węże polecasz?
Zastanawiałem się, czy kupić sobie zaciskarkę, czy lepiej (bezpieczniej, pewniej) skręcić je zwykłymi opaskami zaciskowymi?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

poszukaj na googlach Ten # CAC8901-22 albo CAC8901-22X to niby takie jak oryginalne ale nie Jaguara.
Moze spytaj Krzyśka co on proponuje . Tutaj ja mam jeszcze oryginalne węze ale jest firma która sprzedaje :
http://www.jagbits.com/product/CAC8901-22X.html
jednak wydaje mnie sie ze łatwiej i taniej znaleść w Europie np .
http://www.advancedfluidsolutions.co.uk ... -280-p.asp
=Oni mają PBF-007 i wydaje mnie sie ze ten wąż byłby ok . co prawda nigdy go nie wadziłem ale za ta cenę to można kupić więcej niż 1m . co prawda no bardziej wygląda jak VW wąż bo ma na zewnątrz taką kotonową przykrywkę a w oryginalne były tylko gumowe. Jest też parę firm w Anglii które reklamują te węże .
hucken
Posty: 232
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken »

Dzieki za linki.
A co z zaciskaniem lub skręcaniem?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Ja używam oryginałów EAC7876 . napisz to V12 on powinien mieć albo zamówi.
hucken
Posty: 232
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken »

Krzysiu, po ile takie masz?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

EAC7876 2.03 GBP + VAT. Nie warto sobie tym zawracać głowy, lepiej oddać do profesjonalnego zakucia. Mój klient oferuje taką usługę, za 400zł zakuwa listwę opaskami nierdzewnymi na wężach Semperit, mogę podać namiar na PW.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
hucken
Posty: 232
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken »

Poproszę.
ODPOWIEDZ