[SERIA] zbiorniki - paliwo

Moderator: V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

[SERIA] zbiorniki - paliwo

Post autor: Jarek-Jerryjag »

od tygodnia posiadam xj6 ser 3 . Kupilem bo według daty wyprodukowania to jeden z ostatnich xj6 ser 3 . data produkcji kwiecień 1987 . . Te auta były produkowan edo 1992 ale tylko jako V12 . ostatnie R6 były wyprodukowan e w maju 1987 a na usa w kwietniu 1987 .
auto super czyste maly pzrebieg i wszystko cacy oprocz systemu benzynowego .
auto ostatni raz było zapalan ew 2008 . Pózniej stało w garażu ale w Palm Springs gdzie temperatury w dzień przekraczają 50 w cieniu . Niby ok lakier siedzenia wyglądają super .
Mam specjalny zbiorniczek ( ten mały z xjs ) ktory używam aby odpalić auta bez uzywani a starej benzyny ze zbiorników . Warto miec cos takiego bo aktualni e jesli pompa nawali w zbiorniku to tylko pozostaj e zwołanie osób aby pchały auto . Gozej jak tzreb apod górkę .
Opocz zbiorniczka mam ekstra pompę ( aktualnie pompy typu xjs czy xj6-12 starsze zamocowane na zewnątrz - koszt 18 dolcow chińskie ). i dwa pzrewody jeden od listwy drugi do . podłaczam pompę -pzrewody do listwy , rozłaczam przedtem starą pompę ( czasami działa i wywala stara benzynę ) po załączeniu węzy do listwy pompę podłączam do +- i odpalam auto z kluczyka. teraz mogę jechać czy pod górę czy gdzie muszę . Jedynie ze mam otwarta maskę to daleko nie pojadę .
Wracając do tego szlamu co jest w zbiorniku . smoła . cholera zaczynają dbac o środowisk=o czyli dodaja rozne Gó..a aby nie niszczyć powietrza - niestety niszczą więcej niz sie do wydaje. Tak samo jak kiedyś zrobili z R12 . dlugo poisywać . teraz #1 to co wrobic z tą stara benzyną ? dwa co robić z tym świństwem w zbiorniku . Kalifornia jest na samej górze w zwalczaniu oparów benzyny w powietrzu . Fakt ze nie ma smogu jak 25 lat temu ale gdzie wywalac ten syf co aktualnie robią rafinerie.
Gdyby ktos potzebowal instrukcji wyjęcia zboirnikow ze starych xj6 czy xj12 piszcie . mam nowa metodę na wyjęce pokryw a potem zbiorników z auta. Pisze o pokrywach zasiedziałych nie możliwych wyjęciem ręką czy innymi "normalnymi" narzędziami .
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

lubie pisać sam do siebie . raz ze skleroza mnie atakuje i wtedy jak szukam info znajduje swoje wypociny. a dwa ze moze pomogę innemu.;
sprawa 2 . w kalifornii nikt nie chce czyscić sratych zbiornikóew . znalazlem jedego zaspiewał 150 i cisza . zostawiłem 1 zbiornik w poniedzalek .
napisze dalej.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

150$ za czyszczenie? To połowa ceny nowego w USA... BTW, te zbiorniki produkują w Kanadzie to powinny być u Ciebie tanie, a są droższe niż w UK.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

chce zobaczyć co zrobi . Fakt jest ze przez te przepisy to tylko warto robić doświadczenia w domu i nikt do ciebie sie nie przyczepi . Fakt jest SNG chce 300 ale ma back order . Tutaj mozna dostać specjalny płyn do czyszczenia gazników innych częsci.
https://shop.advanceautoparts.com/p/gun ... lsrc=aw.ds
jest to wielkie świństwo ale działa i czyści. Ja zobaczę jak ten gość wyczyści ta smołę . I sam chce kopic te puszki do czyszczenia ( jedna puszka galon ) czyli kupie 5-6 i zaleje zbiornik powinno wejść do polowy . potem przekrętce i znowu poleży parę dni . zobaczymy ile zbiorników wyczyszczę ta metodą . Wczoraj zalałem zapchaną rurkę doprowadzającą benzynę , i jak narzazie z drugiej strony nic nie kapie . mam ekstra dobry zbiornik to ten co teraz czyszczę mogę wywalić .
Są tutaj tez firmy które sprzedają farbę - gumę którą wewnątrz pokrywa się zniszczone zbiorniki .
kiedyś to stosowałem do starych zbiorników i działało to bardzo dobrze. Aktualnie sporo firm które sprzedawało te farby zmieniło recepturę bo w tym amerykańskim paliwie już na stałe wlewają 10% alkoholu. To jest wielkie G...o ten alkohol rozwala wszystko na dłuższa metę . Wiele starszych aut nie miało gumy przystosowanej do alkoholu . Ostatnio wymieniałem dwie pompy w xkr 2000 tragedia gumy trzymające te pompy rozciągały się jak guma do żucia.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

dzisiaj odebrałem pierwszy zbiornik ( tylko jeden oddałem gdy gość powiedział 150 . ale cena była tylko 100 i dobrze zbiornik wyczyścili . jak przyjechałem to jeszcze suszyli używali palnik a ale z dużym płomieniem to znaczy ze lekko podgrzewali. Przypuszczam ze wysuszali wodę .
Faktem jest ze tam tez byłem rano i powiedzieli ze maja jakąś rdze w rogu zbiornika i próbują wyczyścić . Te cholerne zbiorniki sa prawie nie do sprawdzenia w środku gdy nie ma się kamery z kabelkiem . ( parę miesięcy coś takiego kupiłem 50 dolców jest ok mozna wiele rzeczy zobaczyć których normalnie nie mozna ( ostatnio przy użyciu tej kamery otwierałem pokrywę bagażnika bez kluczyka.
Jeden zbiornik zrobiony teraz drugi . Jak pisałem kupię specjalny płyn i sam spróbuję wyczyścić .
ten zbiornik który próbuję rurki wyczyścić dalej nic . Proble,m mam ze od czasu do czasu tutaj zaczyna padać i robi sie zimno . tak ze moje doświadczenia przekladam na następny dzień a i tak zawsze coś innego wypada. wczoraj xjs 1989 do rozebrania a jutro dzień Zielony czyli Partyk dzień i znowu Whisky a Go Go . Prawie ale to juz inne czasy i teraz to tylko whisky z irlandii i corn beef z kapustą gotowaną i ziemniakmi.
Niestety w USA nie ma swiąt i wolnych niedziel . J ajutro mam zlomowiska otwarte i 40% zniżki . Akurat dzisaj podstawili xjs z 1988 w Monrovii :
https://www.lkqpickyourpart.com/locatio ... 1/recents/
jedyny problem ze to 60 km ode mnie . czyli godzina jazdy . al eco sie nie robi dlza Jagów. :bounce: :tongue: :scratch: :bounce: [/list]
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [SERIA] zbiorniki - paliwo

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Witam wszystkich w nowym roku .
Ciąg dalszy zbiorników w Jaguarach .
Jak poprzednio z ser 3 w zeszłym roku wiałem się za ser 1 1973 . Niestety zbiorniki do wywalenia jakimś sposobem dostała się woda i przez pare lat zbiorniki nie do zreperowania . Postanowiłam kupić jeden i zobaczyć jak on wygląda. Jest problem bo do tych zbiorników nie ma jak wstawić wewnętrznego filtra dziura jest za mała . zostaje założyć ekstra filtr na zewnątrz przed pompa . Sama blacha zbiornika cienka niby zabezpieczona ale stwierdziłem ze założę używane zbiorniki . Udało się ze znalazłem z 1976 z V12 . różnica w zbiornikach jest to ze te nowsze mają ekstra dziurę doprowadzającą benzynę z silnika . To mozna zasklepić ale też wentylacja jest z boku a nie na górze zbiornika . Akurat xj6 z 1972 i 1973 był zrobiony do V12 to sa w tym moim modelu już zrobione dziury . Zbiorniki wyczyścili za 75 od sztuki ale po odebraniu zalałem specjalną emulacja odporną na alkohol .
https://www.tptools.com/Bill-Hirsch-Sup ... 90QAvD_BwE
Ta puszka starcza na jeden zbiornik czyli na około 11 galonów czyli 40 litrów .
Cały system zaczął działać przebudowane dwie pompy SU , przebudowane dwa gaźniki Z-S. auto chodzi .
Jedyny problem to miałem jeszcze z rurką doprowadzana benzynę do gaźników !!!
za pompami jest w tym modelu filtr paliwa zaraz koło koła zapasowego . Moza dostać wkłady ale ten filtr był bardzo zniszczony . . tam była wyschnięta smoła pozostawiona po wyschniętej benzynie . Na ebay dostałem taki sam filter robiony w Indiach .
za filtrem tez miałem rurkę zapchaną ale to dało się wyczyścić .
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [SERIA] zbiorniki - paliwo

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Teraz kończę ser 1 ale przyciągnąłem xj6 z 1995 auto nie chodziło około 8 lat . Auto nie pali pompa nie działa. Na krótko jak już kiedyś pisałem podłączyłem moje narządzie do listwy i auto zapaliłem podjechałem na miejsce pracy.
Wyjecie zbiornika jest trochę lepsze niż w xj8 więcej miejsca nad mostem .
Wyjecie zbiornia od strony bagażnika . sa różne filmy jak wejść od strony tylnej półki za siedzeniami ale to nie wchodzi w rachubę bo zbiornik trzeba wyczyścić . Jest jedyny problem bo stara benzyna która dość długo stoi w zbiorniku zaczyna zostawiać smołę na dole zbiornika. cholera wie skąd to jest ale w 100% smoła. ( Gorsza gatunkowo benzyna jest pobierana z dolnych części zbiorników w rafineriach i taka benzyna moze zawierać resztki smoły . - mam kolegę który pracuje w rafinerii )
I zaczyna się problem z częściami które nie sa pokazywane w katalogu Jaguara a znajduja się w zbiorniku .
Pisze o tzw zaworze doprowadzającym benzynę do zbiornika z listwy wtrysków jej gumowa osłona nawet tam jest jaguara # NNA5975BA ,ale nie do kupienia. od tej gumy odchodzi rurka która doprowadza tą benzynę w miejsce pompy . Jedynie znowu problem bo ta rurka ( mozna odkręcić ) w końcowym miejscu jest zwężona i ma otwór wylotowy około 1mm . super sprawa aby jakiś syf to zapchał. Oczywiście w moim przypadku tam była smoła .
Użyłem specjalnego detergentu który rozpuszcza smołę i po 24 godzinach zbiornik z rurką jak nowy . Teraz problem zaczyna być z pompa . Oczywiście pompa do wymiany ceny od 12 do 160 dolarów . Jednak to nie problem problem sa gumki trzymające ta pompę !!!
# NNA6025BA - górna i dolna NNA6025AA Nie sa dostępne a ponieważ od lat w Kalifornii sprzedają benzynę z 10% alkoholem to niestety te gumki już nie są gumkami tylko bardziej przypominają gumę do żucia . Pamiętam jak Jaguar wysyłał listy w latach 90 do właścicieli nowych Jaguarów czy odczuwają dyskomfort związany z dodawaniem alkoholu do benzyny . Oczywiście nikt nic nie odczuwał dopiero jak po latach zaczęli mechanicy oglądać gumy w zbiorniach to za głowy się brali . W jednej serwisowej książce jaguara jest napisane ze te auta tolerują maksymalnie 3% alkoholu .
Zauważyłem ze ta benzyna atakuje gumy w xj6 1995do 2006 xj i xk. To moja obserwacja z Kalifornii .
ODPOWIEDZ