problemy z rozruchem xj12 seria 3

Moderator: V12

januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: januszek »

Witam ,możliwe że wcześniej zamieszczałem moje zapytania na nieprawidłowych stronach . Po kilu latach postoju silnik nie odpala. W tym czasie remontowałem samochód . Po naprawie wszystko wróciło na swoje miejsce /tak sądzę/. Może koledzy mogą mi pomóc. Z góry dziękuję .
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Pierwsza sprawa czy masz działającą pompę paliwową . czy masz paliwo dochodzące do wtrysków . , czy wtryski stukają i czy masz iskrę . to podstawa.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: januszek »

Cześć , pompa działa , paliwo do wtrysków dochodzi. Teraz chcę sprawdzić czy wtryski rozpylają więc uniosłem listwę do góry , żeby widzieć co się dzieje . Jednak nie wiem co zrobić z iskrą pod spodem . Co znaczy wtryski stukają? . Pozdrawiam
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Najprościej jest przystawić długi śrubokręt do wtrysku i posłuchać czy podczas zapalania słychać czy tam coś stuka. Tam jest mała iglica która jest na sprzecznie i podczas podawania impulsu iglica podnosi sie i wywala benzynę . Jednak lepiej jest podnieś wszystkie wtryski po popatrzeć jak pryskają . wystarczy podłożyć kartkę po wyjęte wtryski i wtedy zobaczysz . . Jednak to duzo pracy . Co prawda ostatnio się spotkałem ze elektryka do wtrysków dochodzi a przez tą super benzynę E10 + , wtryski sie zawieszają . Jednak moje ostatnie auto stało bez odpalania okolu 8 lat .
Również problem z wyjęciem i testowaniem wtrysków na samochodzie jest przedłużenie węzy od benzyny .
Daj znać jak praca idzie.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: januszek »

Cześć , dam znać z moich poczynań . Czy można sprawdzić wtryski na samochodzie , z odłączonym kablem wysokiego napięcia z cewki /obawiam się ognia Pozdrawiam .
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Pierwsza sprawa to zrób próbę czy wszystko dobrze jest podłączone.
Potem spróbuj zalecić silnikiem patrząc na obrotomierz czy wskazówka drga .
Jeśli tak to wzmacniasz i aparat zapłonowy działa.
Ze wzmacniacza wychodzą 4 druty dwa idą na cewkę a następne to jeden na obrotomierz i drugi drut który mówi sterownikowi kiedy wtryski odpalać .
Ten drut jak masz przekreślone kluczyk w stacyjce na ON i rozłączysz zaraz przy wzmacniaczu około 10 cm ten drut chyba jest czarna prostokątna albo okrągła i będziesz zwierał i rozwierał tą końcówkę to powinieneś usłyszeć stukanie na wtryskach .
Ja mam mała lampkę typu Noid light którą wpinam zamiast jakiegoś wtrysku do przewodu i patrze czy jest zasilenie na niej https://www.toolsource.com/noid-lights- ... 61412.html Jednak gdybyś dostał lampkę tego typu jest o wiele lepsza:
https://www.homedepot.com/p/Lisle-Unive ... /207011103
Ta druga ma długi przewód i można ta lampkę zamocować na oknie .
Jeszcze jest sposób na sprawdzenie czy wtryski działają bez ich wyjmowania . Musisz mieć czujnik cienienia paliwa . Trochę jest skomplikowane podłączenie tego czujnika bo potrzeba ten czujnik zamocować z prawej strony pomiędzy regulatorem ciśnienia paliwa a listwa . Tam jest mały wykrzywiony o 90stoppni waż i do niego trzeba sie podłączyć . Uwaga najlepiej kupić ekstra tą końcówkę i wbudować ten czujnik używając rurki T.
Jak już czujnik masz założony to odpasz auto i patrzysz na zegar. Jak nabije ciśnienie to podajesz pojedynczo do każdego wtrysku 12 V . Jak wtrysk dostanie momentalnie v12 to się otwiera i ciśnienie na zegarze spada. Trzeba to robić szybko aby szlag nie trafił wtrysku .
Ponieważ juz napisałem prawie o wszystkich narzędziach do sprawdzana problemu z odpalaniem auta to tez warto mieć to :
https://www.harborfreight.com/in-line-s ... 1660cfccf1
Najpierw łączysz pomiędzy byle jaką świecą a kopułką aparatu zapłonowego .
Czyli jak masz iskrę , ciśnienie w listwie oraz działaczce wtryski mechanicznie i elektrycznie to powinno auto odpalić .
Jeśli nie to albo złe ustawienie kopułki albo zamiast benzyny jest woda lub silnik nie ma kompresji .
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: Jarek-Jerryjag »

A jak się boisz ze iskra zacznie skakać z rozłączonej cewki to odłącz z cewki V12 z plusa , cewka będzie martwa.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: januszek »

Cześć , wtryskiwacze uniosłem do góry i sprawdziłem , działają , rozpylają .Sprawdziłem również iskrę na świecach . Świece są nowe , jest iskra koloru jasno niebieska pomarańczowa . Pozdrawiam
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: januszek »

Cześć , wtryski działają jednak silnik nie zapala. Sądzę ,że coś jest nie dobrze z iskrą na świecach . Czy podczas kręcenia ciśnienie w cylindrach ma wpływ na iskrę ? co na to wpływa . Pozdrawiam
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: Jarek-Jerryjag »

sprawdzenie kompresji w silniku jest ważne ale najpierw spra3wdxził bym czy zapłon jest dobrze ustawiony czyli czy pierwsza świece odpowiada pierwszemu odpaleniu na kopułce.
Co było robione w silniku i kiedy ten silnik ostatnio odpalał.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: januszek »

Cześć . Przy silniku nic nie robiłem . Ostatni raz był odpalany ponad dwa lata temu.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: januszek »

Cześć .Czy może masz schemat połączeń podciśnienia powietrza seria 3 , cat. 5,3 ,92r. Pozdrawiam
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Do USA nie sprowadzali xj12 ser 3 . ostatnie to ser 2 z 1978 roku. . Tylko raz pracowałem przy takim aucie które przyjechało z kandy .
Jednak po latach nie pamiętam jak tam był system podciśnieniowy zainstalowany . Czy przypadkiem nie masz nalepki pod maską .
Wiele tych przewodów podciśnieniowych było instalowane według emisji kraju w którym auto było sprzedawane.
systemów emisyjnych chyba jest paręnaście.
Jak wiem to te v12 były w 1992 jeszcze na starym systemie Lucasa czyli na kolektorze czarna puszka od wzmacniacza przerywacza iskry .
Ja mogę znaleść podciśnienie tego systemu z USA z 19891/2 roku potem stosowali inny system.
PS . czy możesz podać # sterownik wtryskowy ?
to powinno powiedzieć na jaki rynek auto było budowane i co posiada z emisji .
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: januszek »

Cześć. Nr. Sterownik to Lukas AB14 electronic ignition amplifier 48039A DAC 4104 0393. Możliwe , że znalazłem przyczynę , przy aparacie zapłonowym jest siłownik podciśnienia aparatu zapłonowego i on jest uszkodzony /pęknięta membrana/. Wymieniłem na drugi używany ,ale ten jest inny . Ma regulację z tyłu urządzenia. Na nowy poczekam około miesiąca. Jednak silnik nie odpala od razu . Żeby go uruchomić muszę zassać powietrze w przewodzie od siłownika , ani za mocno ,ani za słabo , muszę utrafić w punkt. Jednak silnik pracuję do puki uda mi się utrzymać określone podciśnienie w przewodzie . Nie wiem jak będzie na nowym. Zaznaczam , że przed restauracją samochodu silnik świetnie odpalał i nic przy nim nie robiłem , nie dotykałem aparatu zapłonowego. Co o tym myślisz ? Pozdrawiam
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: problemy z rozruchem xj12 seria 3

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Tak na szybko jak auto zapala zimne ciężko to może masz problem masz z zaworem który parez pierwsze 45 sekund otwiera se i podaje ekstra powietrze do kolektora.
Ten zawór znajduje się od strony wewnętrznej obudowy prawego filtra powietrza . Wystarczy aby wyjąć filtr powietrza znaleźć rurkę która jest od tego zaworu i sprawdzić podczas kręcenia czy zasysa powietrze.
Zawór ten jest dokręcony do węza który idzie pod prawa przepustnice . Problem z tym wężem ze często jest dość twardy i często pęka. Zawór też można rozłączyć i podać 12 V wtedy powinien się otwierać .
Co do siłownika przy aparacie zapłonowym to często te siłowniki są uszkodzone . Jednak nawet jak jest uszkodzony to auto powinno odpalić . Sprawdź też czy jak zdejmiesz kopułkę z aparatu czy palec jest luźny to znaczy można go lekko przesunąć o4-5 mm i wraca z powrotem na miejsce.
Podczas serwisowania powinno się wyjmować palec i wpuszczać olej w środek ośki . tam jest mechanizm ze sprężynkami który powinien się obracać podczas obrotów silnik a. czysto to się zapieka i palec się nie rusza zmieniając zapłon .
nie używaj żadnych płynów które mogą tworzyć gaz jak WD40 . Raz go użyłem i po założeniu kopułki i zapalaniu, kopułka wybuchła.
ODPOWIEDZ