[SERIA] seria 3 v12

Moderator: V12

Batzi
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 06, 2009 11:35 am

[SERIA] seria 3 v12

Post autor: Batzi »

Witam, przyjalem v12 seria 3 i mam malutki problem-mianowicie : temperatura nie przekracza 70-75°C .Auto sprawuje sie znakomicie.Jezdzac w ruchu ulicznym temp. jest na poziomie 60°C dam troche czadu- 2 bieg 4-5tys/obrotow wskoczy troche na 75°C-musze kilka kilometrow jechac-120-140km/h potem spada znowu na jakies 68°C przy 100K/mH.No i miga kontrolka ukladu chlodzenia.Ze wzgledu , ze mam prawie pas startowy-5km-bez zabudowan drzew itp.Po przejechaniu normalnie 50km daje w piec -220km/H raz i drugi i trzeci iczwarty a temperatura nie wejdzie na wiecej niz 80°C.
Normalnie to nie jest normalne . Po przejechaniu 250km na raz ze srednia predkoscia 162km/h (brat jechal za mna x300 i powiedzial ze chory jestem).Temperatura nie weszla nigdy powyzej 76°C.Cala akcja byla przy -3°C .Ale teraz nawet gdy mamy 10 na plusie po godzinie jazdy mam okolo 65stopni!
Troche nietypowo bo koty lubia cieplo-moj to chyba jakis norweski albo syberyjski!
W aucie lala-cieplutko!
Termostaty-czujniki temperatury? troche nie chce mi sie wierzyc zwlaszcza ze widze jak chodzi i sie nagrzewa.MIga kontrolka plynu-plynu jest dosyc.
dzieki za sugestie
marcin
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Batzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Właściwie sam sobie odpowiedziałeś ;) Na początek do sprawdzenia termostaty i czujnik termperatury do zegarów (1-pinowy).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

oj jakbym tutaj chciał aby tak chłodził V12. :sunny:
nie widziałem aby naraz dwa termostaty się otworzyły i nie domykały ,ale jest to możliwe.
co do czujnika to chyba najłatwiej sprawdzić . dołącz przewód i dotknij do masy ,a niech ktoś patrzy na zegar. jesli dochodzi do góry i po podłączeniu opada to jest zegar dobry. czujnik potrzeba go wykręcić i wstawić z termometrem do wody na kuchence i podgrzewać . musisz podłączyć przewody od miernika do obudowy a drugi do końcówki .
następnie termostaty ale to większa robota bo muszisz miec nowe uszczelki i spuścić dość sporo płynu !
Kiedyś czytałem ze mechanicy w miastach gdzie jest zimno , pisali ze sprawdzają silniki w ten sposób na przegrzanie . jadą dość ostro przez 10 minut potem zatrzymują sie i kładą rękę na kolektor lewy a potem prawy - jesli ich nie parzy to silnik się nie przegrzewa . tutaj u mnie w lecie to tylko przez rękawiczkę termiczną mozna to zrobić . :tongue:
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Tabela oporności czujnika jak w poniższym helpie:

http://v12.com.pl/download/Jaguar_XJ40_Fuel_Fail_14.pdf
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Batzi, mając te dane co podał V12 możesz sprawdzić czujnik na zimnym i potem na gorącym silniku ( moze u ciebie na letnim) bez wykręcania . :roll:
Batzi
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 06, 2009 11:35 am

Post autor: Batzi »

Dzieki za podpowiedzi ! Raczej wezme sie na wiosne za uklad.Teraz i tak duzo nie jezdze..
Zastanawiam sie tylko nad opcja termostatow-poniewaz dosyc szybko wchodzi na te swoje 65-70°C stopni. Wiatrak pracuje caly czas od startu.Moze nie powinien?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Wiatrak na wiskozie pracuje cały czas.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Batzi
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 06, 2009 11:35 am

Post autor: Batzi »

Czyli jak? czujnik oszukuje?Moze pokazywac wartosci rozne?
Jeszcze jedno mi wpadlo do glowy ! wysokie obroty jezeli wrzuce na P po jezdzie, noga na hamulcu, na rozgrzanym silniku obroty wchodza na 1000 i tak zostaje.To samo przy starcie najpierw 1500,potem 1200 -1000 nawet gdy juz jest cieply , dopiero wrzucony bieg ogranicza do 650-700.
Moze byc tylko jeden termostat walniety ?Ale silnik chodzi dajmy na to 1godzine na postoju i tak temperat. nie wejdzie na 85-90°C.
Z jednej strony musze sie cieszyc 12stka nie przegrzana-ale..
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Przy lewej głowicy jest magistrala wodna, w którą wkręcony jest regulator obrotów jałowych (zawór termiczny #6 na rysunku), więc niedogrzanie silnika może skutkować podwyższonymi obrotami. Inna sprawa, że może łapać fałszywe powietrze i wtedy obroty też nie zejdą do 700.

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2015 8:44 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Batzi
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 06, 2009 11:35 am

Post autor: Batzi »

Dzieki , a jakie ma znaczenie np. czujnk zasysanego powietrza do pracy silna?
U mnie ten czujnk jest wypiety . Chodzi mi o czujnk za filtrem powetrza....
Batzi
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 06, 2009 11:35 am

Post autor: Batzi »

Znam go tylko z saaba turbo gdzie jest wazny ..
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

U ciebie nie ma przepływomierza, zrób fotkę tego czujnika, zobaczymy co to.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Batzi
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 06, 2009 11:35 am

Post autor: Batzi »

Nie o przeplywomierz chodzi , tylko o czujnik temperatury zasysanego powietrza , jest on u mnie na lewym dolocie , dwupinowy czarny, odpiety od elektryki, gdzie druga czesc jest , nie wiem.Czujnik ow , jest zamontowany na rurce od filtra powietrza -okolo 15-20cm od puszki filtra , moze 30cm. zejde szybko -zrobie foto..
Batzi
Posty: 32
Rejestracja: pt mar 06, 2009 11:35 am

Post autor: Batzi »

Daalem czadu , czujnik jest przed filtrem......ale mi troche glupio..zaraz foto..
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

W takim razie foto niepotrzebne. Czujnik musi być podłączony. Dlaczego wtyczka jest zdjęta?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ODPOWIEDZ