[X308] Ubywa płynu
Moderator: V12
[X308] Ubywa płynu
Więc tak dziś zaświecił mi się "coolant low".
Dolałem do maxa 4 setki płynu.
Ostatnio robiłem dolewkę jakoś na poczatku stycznia.
Pojawia się pytanie: czy powinienem się martwić czy 400 ml na pół roku to normalne?
Dolałem do maxa 4 setki płynu.
Ostatnio robiłem dolewkę jakoś na poczatku stycznia.
Pojawia się pytanie: czy powinienem się martwić czy 400 ml na pół roku to normalne?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez cobi, łącznie zmieniany 1 raz.
x308-3.2 V8 '99
Dodge Magnum 2.7 V6 '07
Opel Kadett Cabrio 1.6 '94
Dodge Magnum 2.7 V6 '07
Opel Kadett Cabrio 1.6 '94
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Najczęściej cieknie w X308 z kominka termostatu, trójnika plastikowego między głowicami, węży nagrzewnicy (pod kolektorem ssącym) i co Jerry wspomniał powyżej, z pompy wody i korka.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
kiedyś jak były V12 to ciągle coś ciekło . Jaguar wtedy kazał za każdym razem jak pobiło się przegląd chłodnicy ( wymiana płynu) dodawać Bar-Leak.
niby pomagało ale pózniej mieliśmy problem z przegrzewaniem sie silników bo chłodnice więcej miały Bar-leak niz płynu.
z aktualnymi V8 jest trochę inaczej dużo plastyku który po latach przestaje być plastykiem i tak zbiornik wody , wieża termostatu, rurka łącząca termostat z głowicami . te elementy powinny być aluminiowe . już nie wspomnę o pompach wodnych gdzie wirnik rozlatywał się przy pierwszych 50 tyś km lub mniej .
no ale cóż mamy plastyk ostatnio gość w USA zrobił i puścił pistolet zrobiony z plastyku , strzela jak metalowy , a jest nie do wykrycia na lotniskach . mozna kopię robienia znaleźć na necie. Teraz mają zmienić polisę wprowadzania plastyków na samoloty .
niby pomagało ale pózniej mieliśmy problem z przegrzewaniem sie silników bo chłodnice więcej miały Bar-leak niz płynu.
z aktualnymi V8 jest trochę inaczej dużo plastyku który po latach przestaje być plastykiem i tak zbiornik wody , wieża termostatu, rurka łącząca termostat z głowicami . te elementy powinny być aluminiowe . już nie wspomnę o pompach wodnych gdzie wirnik rozlatywał się przy pierwszych 50 tyś km lub mniej .
no ale cóż mamy plastyk ostatnio gość w USA zrobił i puścił pistolet zrobiony z plastyku , strzela jak metalowy , a jest nie do wykrycia na lotniskach . mozna kopię robienia znaleźć na necie. Teraz mają zmienić polisę wprowadzania plastyków na samoloty .
Musiałem przerabiać ten temat w tym roku, wybrałem się na małą przejażdżkę XJ8 a wróciłem parowozem, wymieniłem trójnik ( ktoś już go wcześniej kleił ), obudowę i termostat, pompę która się rozleciała, przy okazji przepłukałem układ i wymieniłem płyn chłodniczy.Jarek-Jerryjag pisze: z aktualnymi V8 jest trochę inaczej dużo plastyku który po latach przestaje być plastykiem i tak zbiornik wody , wieża termostatu, rurka łącząca termostat z głowicami . te elementy powinny być aluminiowe . już nie wspomnę o pompach wodnych gdzie wirnik rozlatywał się przy pierwszych 50 tyś km lub mniej .
Mam nadzieję że temat układu chłodzenia mam na jakiś czas z głowy.
X308 4.0 Daimler
Re: [X308] Ubywa płynu
U mnie też były takie objawy, zanim padła pompa.cobi pisze:Więc tak dziś zaświecił mi się "coolant low".
Dolałem do maxa 4 setki płynu.
Ostatnio robiłem dolewkę jakoś na poczatku stycznia.
Pojawia się pytanie: czy powinienem się martwić czy 400 ml na pół roku to normalne?
Też od czasu do czasu miałem ten komunikat i dolewałem trochę płynu.
X308 4.0 Daimler
- Jaguar XJ6
- Posty: 94
- Rejestracja: czw mar 07, 2013 6:23 pm
- Jaguar XJ6
- Posty: 94
- Rejestracja: czw mar 07, 2013 6:23 pm
Przy takim przebiegu niewiem dlaczego chcesz rozrząd zmieniać , chyba tylko poto , zeby mieć pewnośc , ze jest nowy i ze sie nie musisz o niego martwić . Swoja drogą , przy jakim przebiegu producent zaleca wymian rozrządu w x308 , nie moge tego znaleźć nigdzie , tak samo dla Xj40 niema takiej informacji w Haynse Manual-Service , jest jedynie instrukcja wymiany .
Jaguar XJ6 3.2 1994r. + LPG
Romet Ogar 125
Romet Ogar 125
Jeśli chodzi o X308 to przeważnie Jag sam sygnalizuje, że czas naprawy się zbliża radośnie klekocząc rozrządem przy rozruchu. Czasem jednak atakuje znienacka, co zwiększa koszty naprawy co najmniej 2-krotnie...
Generalnie każdy, który ma napinacze starego typu powinien być wymieniony profilaktycznie, ale pierwsze auta z napinaczami aluminiowymi też już się domagają serwisu (nic nie jest wieczne w X308)
W silniku AJ6/AJ16 warto wymienić rozrząd przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, ale nie obligatoryjnie. Najczęściej wymienia się tylko łyżwy napinaczy i górny napinacz jeśli jest starego typu.
Generalnie każdy, który ma napinacze starego typu powinien być wymieniony profilaktycznie, ale pierwsze auta z napinaczami aluminiowymi też już się domagają serwisu (nic nie jest wieczne w X308)
W silniku AJ6/AJ16 warto wymienić rozrząd przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, ale nie obligatoryjnie. Najczęściej wymienia się tylko łyżwy napinaczy i górny napinacz jeśli jest starego typu.
Miło, że zauważyłeś Nie zostało wycięte, bo nie jestem zwolennikiem ingerowania w posty Forumowiczów przy byle okazji, no chyba, że się obrzucają błotem, albo piszą "chamólce"Jaguar XJ6 pisze:A i jaząbek , tak na marginesie twój post jest niezgodny z regulaminem.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
18. Niedozwolone jest zamieszczanie linków do forum jaguarclubpoland.net, ponieważ linki do stron firmy V12 są na w/w forum permanentnie usuwane i cenzurowane.Jaguar XJ6 pisze:Cobi , a jaki ty masz przebieg w swoim jagu , bo jaząbek miał 390000 jak rozrząd zmieniał .
A i jaząbek , tak na marginesie twój post jest niezgodny z regulaminem .
dopiero teraz zauważyłem, na szczęście na tym forum nie stosują zasady oko za oko
X308 4.0 Daimler