[XJ40] Problem z temperaturą silnika.
Moderator: V12
Zbiorniki są wykonane z plastiku.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
No to trochę szkoda, bo zarówno jeden fachowiec jak i drugi twierdzi że jeśli zbiorniki są plastikowe to raczej słabe szanse na wymianę rdzenia i lepiej zrobić chłodnicę aluminiową na zamówienie.
Chłodnica taka ma mieć podobno jeszcze lepsze parametry niż taka z wymienionym rdzeniem - nawet przy zastosowaniu rdzenia z diesla.
Koszt tak mniej więcej :
- wymiana rdzenia ok 700zł
- robiona na zamówienie ok 1200zł
więc na szczęście ceny nie zabijają biorąc pod uwagę że używana pewnie w podobnym stanie do mojej to koszt ok 400zł...
Oglądałem teraz swoją chłodnicę i kam właściwie dwa pytania, a jako że nie znalazłem zdjęcia mojej chłodnicy w necie to zrobiłem poglądowy szkic na kompie
Jak na rysunku czy do tych 4 miejsc te miedziane/aluminiowe czy jakieś tam rurki są przykręcane i wystarczy je od chłodnicy odkręcić ??
Mam jeszcze pytanie odnośnie przykręcenia samej chłodnicy do auta, gdzie są śruby jak się do nich dostać ?
Chłodnica taka ma mieć podobno jeszcze lepsze parametry niż taka z wymienionym rdzeniem - nawet przy zastosowaniu rdzenia z diesla.
Koszt tak mniej więcej :
- wymiana rdzenia ok 700zł
- robiona na zamówienie ok 1200zł
więc na szczęście ceny nie zabijają biorąc pod uwagę że używana pewnie w podobnym stanie do mojej to koszt ok 400zł...
Oglądałem teraz swoją chłodnicę i kam właściwie dwa pytania, a jako że nie znalazłem zdjęcia mojej chłodnicy w necie to zrobiłem poglądowy szkic na kompie
Jak na rysunku czy do tych 4 miejsc te miedziane/aluminiowe czy jakieś tam rurki są przykręcane i wystarczy je od chłodnicy odkręcić ??
Mam jeszcze pytanie odnośnie przykręcenia samej chłodnicy do auta, gdzie są śruby jak się do nich dostać ?
Tak, trzeba rurki odkręcić. Te po stronie kierowcy są od ASB a te po przeciwnej od wspomagania.
Chłodnica nie jest przykręcona bezpośrednio, tylko jest trzymana przez tulejki neoprenowe.
1. odkręcasz blachę nad chłodnicą
2. odłączasz wszystkie węże
3. odpinasz obudowę wentylatora i przesuwasz ją za śmigło
4. wyciągasz delikatnie chłodnicę do góry
Zalecane jest też odłączenie akumulatora i demontaż wiskozy z wentylatorem, ale da się wyciągnąć chodnicę z pominięciem tych czynności.
Czy jak robiłeś tę wycenę na 1200zł, uprzedziłeś, że ma wbudowane 2 chłodniczki oleju?
Chłodnica nie jest przykręcona bezpośrednio, tylko jest trzymana przez tulejki neoprenowe.
1. odkręcasz blachę nad chłodnicą
2. odłączasz wszystkie węże
3. odpinasz obudowę wentylatora i przesuwasz ją za śmigło
4. wyciągasz delikatnie chłodnicę do góry
Zalecane jest też odłączenie akumulatora i demontaż wiskozy z wentylatorem, ale da się wyciągnąć chodnicę z pominięciem tych czynności.
Czy jak robiłeś tę wycenę na 1200zł, uprzedziłeś, że ma wbudowane 2 chłodniczki oleju?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
V12, niestety nie uprzedziłem bo o tym nie wiedziałem, ale Pan Jan z którym rozmawiałem wydawał się dość zorientowany w temacie ok rok temu robił taką chłodnicę do daimlera z 89 r.
Rozumiem że te dodatkowe chłodniczki oleju są tam gdzie dochodzą te metalowe ruraki ?
Co zrobić aby po odkręceniu rurek od abesu i wspomagania nie wyciekł płyn z układów ??
Czy do tej chłodnicy jest jeszcze przyczepiony jakiś czujnik temperatury ? bo nie chciał bym urwać żadnych kabelków przy wyciąganiu tej chłodnicy.
Chłodnica z klimy ma osobne mocowania i przy wyciąganiu chłodnicy wody nie będę musiał wyciągać też tej od klimy prawda ?
Rozumiem że te dodatkowe chłodniczki oleju są tam gdzie dochodzą te metalowe ruraki ?
Co zrobić aby po odkręceniu rurek od abesu i wspomagania nie wyciekł płyn z układów ??
Czy do tej chłodnicy jest jeszcze przyczepiony jakiś czujnik temperatury ? bo nie chciał bym urwać żadnych kabelków przy wyciąganiu tej chłodnicy.
Chłodnica z klimy ma osobne mocowania i przy wyciąganiu chłodnicy wody nie będę musiał wyciągać też tej od klimy prawda ?
Takojciec pisze:Rozumiem że te dodatkowe chłodniczki oleju są tam gdzie dochodzą te metalowe ruraki ?
Zaślepić. Lewe rurki są od ASB, a nie abesu.ojciec pisze:Co zrobić aby po odkręceniu rurek od abesu i wspomagania nie wyciekł płyn z układów ??
Od switch-a wentylatora oczywiście też trzeba odłączyć kable.
Skraplacza A/C nie ruszasz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
ojciec, trochę spiep... lem ostatnią odpowiedź . pisałem o chłodnicach do V12 jak xjs czy xj12.
w xj40 we wczesnych modelach jak podczas normalnej temperatury na zewnątrz czyli okolo 24-26 włącza się elektryczny wentylator dość często to chłodnica do czyszczenia albo do wymiany .
były pełne chłodnice metalowe ale to robota chyba chińska . aluminiowe są Ok ale drogie.
w xj40 we wczesnych modelach jak podczas normalnej temperatury na zewnątrz czyli okolo 24-26 włącza się elektryczny wentylator dość często to chłodnica do czyszczenia albo do wymiany .
były pełne chłodnice metalowe ale to robota chyba chińska . aluminiowe są Ok ale drogie.
Jarek-Jerryjag, spoko każdemu się zdążą
U mnie wentylator nie wiem kiedy się włącza bo go nie słyszę, ale jak zgasze auto to wentylator chodzi jeszcze ok 3-5min. I nie jest to po jakiejś mega długiej trasie, mniej więcej wygląda to tak jadę sobie autostrada/obwodnica ok 10km potem wskakuje do miasta i po kilku światłach temp. rośnie.
Obstawiam ze czyszczenie chłodnicy już nie pomoże biorąc pod uwagę że ma ona już 250tys przebiegu i 21lat
Tak więc jutro ja wyciągam, w poniedziałek jadę na serwis i zobaczymy czy nowa na zamówienie czy tylko nowy rdzeń.
Jak zabezpieczyć te końcówki co by mi się płyn z asb i wspomagania nie wydał? Po prostu zawierać taśma?
U mnie wentylator nie wiem kiedy się włącza bo go nie słyszę, ale jak zgasze auto to wentylator chodzi jeszcze ok 3-5min. I nie jest to po jakiejś mega długiej trasie, mniej więcej wygląda to tak jadę sobie autostrada/obwodnica ok 10km potem wskakuje do miasta i po kilku światłach temp. rośnie.
Obstawiam ze czyszczenie chłodnicy już nie pomoże biorąc pod uwagę że ma ona już 250tys przebiegu i 21lat
Tak więc jutro ja wyciągam, w poniedziałek jadę na serwis i zobaczymy czy nowa na zamówienie czy tylko nowy rdzeń.
Jak zabezpieczyć te końcówki co by mi się płyn z asb i wspomagania nie wydał? Po prostu zawierać taśma?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
88 - XJS 5.3 V12
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
chłodnica wyciągnięta, w sumie nic trudnego, jednak napotkałem na jedne problem, mianowicie, dolny rurka od skrzyni biegów a właściwie jej nakrętka była zapieczona nie było opcji jej odkręcenia...musiałem uciąć odstający gwint od chłodnicy (i tak wyszedłem z założenia że robię chłodnice na zamówienie)
Po odcięciu gwintu to co zostało w nakrętce w 99% osunąłem ale niestety to co było zapieczone zostało w gwincie przez co teraz nakrętki nie da się wkręcić.
Teoretycznie mam proste i szybkie rozwiązanie aby to naprawić tylko powiedzcie mi czy tak można zrobić....
Odciął bym kawałek rurki z nakrętką na nią nasuną gumowy wąż i założył cybant. Fachowcowi od chłodnic powiem żeby w miejscu gwintu zrobił mi dzióbek na który nasunę drugi koniec węża i również założę cybant.
czy tak by to mogło być poskładane ?
Na moje oko tak ale wolę się upewnić
Po odcięciu gwintu to co zostało w nakrętce w 99% osunąłem ale niestety to co było zapieczone zostało w gwincie przez co teraz nakrętki nie da się wkręcić.
Teoretycznie mam proste i szybkie rozwiązanie aby to naprawić tylko powiedzcie mi czy tak można zrobić....
Odciął bym kawałek rurki z nakrętką na nią nasuną gumowy wąż i założył cybant. Fachowcowi od chłodnic powiem żeby w miejscu gwintu zrobił mi dzióbek na który nasunę drugi koniec węża i również założę cybant.
czy tak by to mogło być poskładane ?
Na moje oko tak ale wolę się upewnić
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
88 - XJS 5.3 V12
Można tak zrobić, tylko należy także wyprofilować rurkę od skrzyni biegów. Tego typu połączenie było stosowane w niektórych XJ series i XJS.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
V12, co masz na myśli pisząc wyprofilować rurkę ??
Z tego co pamiętam to rurka ma mniej więcej tak
Jeśli utnę ją tam gdzie zaznaczyłem to będę miał na tyle dużo miejsca żeby założyć nawet dwa cybanty.
tak bym chciał aby wyglądało podłączenie jeśli wszystko mi wyjdzie to rurka pozostanie na swoim miejscu
Z tego co pamiętam to rurka ma mniej więcej tak
Jeśli utnę ją tam gdzie zaznaczyłem to będę miał na tyle dużo miejsca żeby założyć nawet dwa cybanty.
tak bym chciał aby wyglądało podłączenie jeśli wszystko mi wyjdzie to rurka pozostanie na swoim miejscu
Trzeba spęczyć rurkę (wyprofilować zgrubienie na końcu).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
chodzi o coś takiego ?
Jeśli tak to pytanie laika jak a raczej czym w domowych warunkach rozszerzyć koniec tej rurki ??
Czy jeśli nie rozszerzę tej rurki tylko kupię wąż o mniejszej średnicy niż rurka taka aby bardzo ciężko się wsuwał i założę dwa cybanty to nie wystarczy ?
Jeśli tak to pytanie laika jak a raczej czym w domowych warunkach rozszerzyć koniec tej rurki ??
Czy jeśli nie rozszerzę tej rurki tylko kupię wąż o mniejszej średnicy niż rurka taka aby bardzo ciężko się wsuwał i założę dwa cybanty to nie wystarczy ?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
88 - XJS 5.3 V12
Spęczenie wygląda jakbyś w środek rurki wbił kulkę. Bez tego się obejdzie, ale wtedy pozostaje ryzyko zsunięcia się wężyka.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl