[SERIA] XJ6 seria 1 4,2 l znikający płyn

Moderator: V12

polmew
Posty: 31
Rejestracja: wt kwie 09, 2013 8:25 am

[SERIA] XJ6 seria 1 4,2 l znikający płyn

Post autor: polmew »

nie wiem co się dzieje, ale bardzo mocno ubywa mi płynu w układzie. Po około 100 km ogrzewanie przestało grzać, ubyło płynu tak dużo, że dolałem 6 litrów. Olej raczej ok, kolor właściwy i nie przybywa nic- stan na bagnecie jest OK. Nic nie wyciekło, nie wiem jaka może być przyczyna. Czy może gdzieś się do układu spalania dostaje ? Wcześniej pisałem, że mocno dymi, może ma to coś wspólnego z tym ubywaniem płynu ?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez polmew, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Dymi na biało? Uszczelka pod głowicą...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
polmew
Posty: 31
Rejestracja: wt kwie 09, 2013 8:25 am

Post autor: polmew »

tak dymi na biało, ale uszczelki były wymieniane, może trzeba je jeszcze raz wymienić ?
Awatar użytkownika
Papryk
Posty: 713
Rejestracja: czw paź 09, 2008 8:57 pm

Post autor: Papryk »

W przy niskich tenperaturach chba zawsze będzie dymiło na biało.Czy jak dodajesz gazu nie słychać swego rodzaju bulgotania.Kiedys, nie pamiętam już w jakim jaguarze płyn uciekł przez jakiś wąż przy nagrzewnicy i zgromadził sie w jakims miejscu za deską rozdzielcza.
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

Jeżeli ubywa płynu i dymi na biało to uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, pęknięta tuleja w bloku, lub pęknięty kolektor ssący (mnie zdarzyło się coś takiego), przede wszystkim sprawdź czy płyn wychdzący z wydechu jest słodki (językim spróbuj opary z dłoni przystawionej do rury)
Czy przy zmianie uszczelki planowana była głowica i sprawdzana na pęknięcia..zawsze tak się robi, żeby nie było niespodzianek, oraz sprawdza się tuleje cylindrowe u góry, mogą byc pęknięcia. W niskich temp. zawsze dymi na biało, ale smak oparów jest neutralny lub lekko gorzki, nigdy słodkawy. Z nagrzewnicy płyn będzie się osadzał na szybie przedniej, będzie czuc w powietrzu słodki alkohol, oraz mokra podłoga.
ODPOWIEDZ