[X300] grzeje sie plyn chlodniczy xjr 95
Moderator: V12
[X300] grzeje sie plyn chlodniczy xjr 95
Witam mam maly problem grzeje sie plyn chlodniczy. Wentylatory nie dzialaly juz dzialaja. Czyjnik przy chlodnicy ok. Modul wentylatorow ok. Termostat zmieniony. Wyglada to tak ze temp na zegarach rosnie podczas jazdy po wylaczeniu silnika i po ponownym przekreceniu stacyjki jest praktycznie na czerwonym gdy gasna kontrolki spada i jest troche ponad norme. Dziekuje i przepraszam za bledy pisalem z tel
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez darekxjr, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć, niewiele zrozumiałem z twojej wypowiedzi (ortografia i gramatyka)
Jeśli wentylatory pracują i w czasie jazdy jest O.K. to nie masz się czym martwić, a skok temperatury po zgaszeniu silnika wynika z najprostszego zjawiska fizycznego, otóż po zgaszeniu płyn chłodniczy przestaje krążyć w układzie a sam silnik to kawał rozgrzanego żelastwa w które jest wkręcony czujnik temperatury i wskazóweczka biegnie do góry. Jak uruchomisz ponownie i temperatura szybko wraca do normy to wszystko jest dobrze. Piszesz że "gdy gasna kontrolki spada i jest troche ponad norme" nie wiem co znaczy trochę, ale jeśli ta trocha jest niewielka, to może być zwykłe przekłamanie urządzeń pomiarowych lub uszkodzenie termostatu, który nie otwiera się w pełnym zakresie.
p.s. W telefonie też są polskie znaki.
Jeśli wentylatory pracują i w czasie jazdy jest O.K. to nie masz się czym martwić, a skok temperatury po zgaszeniu silnika wynika z najprostszego zjawiska fizycznego, otóż po zgaszeniu płyn chłodniczy przestaje krążyć w układzie a sam silnik to kawał rozgrzanego żelastwa w które jest wkręcony czujnik temperatury i wskazóweczka biegnie do góry. Jak uruchomisz ponownie i temperatura szybko wraca do normy to wszystko jest dobrze. Piszesz że "gdy gasna kontrolki spada i jest troche ponad norme" nie wiem co znaczy trochę, ale jeśli ta trocha jest niewielka, to może być zwykłe przekłamanie urządzeń pomiarowych lub uszkodzenie termostatu, który nie otwiera się w pełnym zakresie.
p.s. W telefonie też są polskie znaki.
XJ6 x300 3,2
Ok dziękuję. Podczas jazdy tez jest właśnie wyższa, wentylatory nie pracowaly i nie mam pojecia dlaczego. Po poruszaniu i sprawdzeniu kostek i czujników zaczęły działać, może gdzies styku nie było. Czasami po wyłączeniu silnika jest właśnie trochę ponad normę czasami na czerwonym jak pisałem, ale podczas jazdy tez właśnie rośnie. To mój trzeci z kolei Xjr i w żadnym tak nie mialem
Czy węże chłodnicy są bardzo twarde?
Po wyłączeniu silnika wentylatory mogą pracować jeśli jest taka potrzeba. W moim XJR wskazówka nigdy nie przekroczyła połowy skali.
Po wyłączeniu silnika wentylatory mogą pracować jeśli jest taka potrzeba. W moim XJR wskazówka nigdy nie przekroczyła połowy skali.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Jeszcze jedna sprawa :
wentylatory mają dwie szybkości . Pierwsza to 12v przechodzi przez dwa wentylatory czyli jest połączenie szeregowe . Jednak jak temperatura rośnie wentylatory włączają się równolegle czyli każdy dostaje osobno 12v wtedy słychać ze chodzą szybko .
Jeśli wentylatory czasami albo przestaje działać sprawdzić trzeba dużą kostkę czarną czy nie jest skorodowana . znajduje się pomiędzy wentylatorami a przekaźnikiem .
we wcześniejszych modelach x300 wentylatory nie działały podczas przekręcenia kluczyka .Jednak przez włącznik A/C często paliły się bezpieczniki 30A . Fabryka wyeliminowała jeden z pacioreczników i zrobiła mostek . tym samym wiatraki po przekręceniu klucza w stacyjce obracają się non stop to jest normalne .
jeśli auto się grzeje a wentylatory zasuwają na dużej szybkości to moze być uszczelka pod głowicą !
wentylatory mają dwie szybkości . Pierwsza to 12v przechodzi przez dwa wentylatory czyli jest połączenie szeregowe . Jednak jak temperatura rośnie wentylatory włączają się równolegle czyli każdy dostaje osobno 12v wtedy słychać ze chodzą szybko .
Jeśli wentylatory czasami albo przestaje działać sprawdzić trzeba dużą kostkę czarną czy nie jest skorodowana . znajduje się pomiędzy wentylatorami a przekaźnikiem .
we wcześniejszych modelach x300 wentylatory nie działały podczas przekręcenia kluczyka .Jednak przez włącznik A/C często paliły się bezpieczniki 30A . Fabryka wyeliminowała jeden z pacioreczników i zrobiła mostek . tym samym wiatraki po przekręceniu klucza w stacyjce obracają się non stop to jest normalne .
jeśli auto się grzeje a wentylatory zasuwają na dużej szybkości to moze być uszczelka pod głowicą !
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jarek-Jerryjag, łącznie zmieniany 1 raz.