Czołem,
A jak sprawdzasz pompkę i zawór nagrzewnicy ?
W międzyczasie dałem auto do warsztatu gdzie płukali mi samą nagrzewnicę jakąś chemią.
Skutek w zasadzie żaden a 350 zł poszło w błoto ...
Piotr
[X308] czerwona lampka
Moderator: V12
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Niekoniecznie . masz przeczyszczoną nagrzewnicę .p123 pisze:Skutek w zasadzie żaden a 350 zł poszło w błoto
Najprościej jak czyszczę nagrzewnicę to wykręcam pompę i zawór i podłączam dwa węże ogrodowe do nagrzewnicy i do jednego doprowadzam wodę a drugim spływa woda . Problem jest ze przy różnych rodzajach płynu podczas zmiany moze nagrzewnica nie być nie wydajna . gdy mam pompę i zawór na wierzchu to podłączam masę i + i sprawdzam czy to działa czy nie .
ważne jest dobre podłączenie masy i V12+ inaczej możesz spalić diodę w pompie. Sprawdź przewody dochodzące do pompy czarny masa ,żółty +. na zaworze czarny masa a niebieski +
z ciekawostek to ta pompa ma motor odseparowany od wirnika działa magnetycznie .
Ja bym spróbował odpowietrzyć jeszcze raz nagrzewnicę . Czasami jest powietrze i nagrzewnica nie działa. Ja próbuje odpalić zimne auto i ze zbiornikiem bez korka gdy lewy wąż od chłodnicy jest gorący to znaczy ze termostat otwarty to wtedy włączam ogrzewanie i dalej patrze co się dzieje . czasami woda wywalana jest przez zbiornik to moze być problem z zapowietrzeniem systemu. Gdy silnik jest gorący i wywala wodę dodaj gazu 2000 obrotów i w tym momencie zakręć korek. odczekaj jak ostygnie i zrób wszystko początku .
Dzięki za radę. Faktycznie widziałem w sklepie V12 że mają zamiennik tej pompy z informacją że napęd jest magnetyczny, ciekawe, dotychczas widziałem tylko mieszadła do odczynników chemicznych które tak działają. Czy zatem można zakładać że jeśli pompa drży i wydaje z siebie jakiś tam dźwięk to znaczy że działa ? Może chodzi tylko napęd a właściwy wirnik przepompowujący płyn stoi zacięty. Sprawdzę jutro trop z odpowietrzaniem ...
Piotr
Piotr
XJ Executive 3.2 1999