[X308] czerwona lampka

Moderator: V12

Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

[X308] czerwona lampka

Post autor: Jaząbek »

Pojawił mi się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, na początku wykonałem następujące czynności :

- dolałem trochę wody destylowanej, na kilka dni pomogło
- sprawdziłem korek oleju i nie widzę na nim żadnego " masła "

Termostat działa prawidłowo, startuje od zera i zatrzymuje się w okolicy 90 stopni

Na pewno do sprawdzenia pójdą elementy układu związane z instalacją gazową.

Obstawiam nieszczelność układu, i dlatego zastanawiam się czy są jakieś szczególne miejsca w układzie które muszę sprawdzić ?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jaząbek, łącznie zmieniany 1 raz.
X308 4.0 Daimler
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

oprócz pompy sprawdź wszystkie elementy plastykowe jak zbiorniczek , wierzę termostatu i rurkę pomiędzy głowicami. Jeszcze moze być korek nie szczelny.
Najlepiej napompować system pompką powietrzną i sprawdzić gdzie leje.
Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot »

Podpowiedź z mojej nieszczelności, nigdzie nie było widać i już podejrzewałem że uszczelka pod głowicą. Płynu ubywało a nie było wycieku. Zaczęło dziwnie pachnieć w samochodzie i znalazł się sprawca, pękła nagrzewnica i pewnie byłby wyciek pod samochód gdyby nie był zsunięty wężyk odwodnienia wymiennika ciepła, a cały płyn wpływał pod dywany. Tak więc, jeśli masz tę samą usterkę co ja to: sprawdź czy nie kapie pod samochodem na wysokości początku progów w okolicy tunelu środkowego (tam są rurki odwadniające) i w środku samochodu (pod deską przy tunelu z obu stron) są takie gumowe wężyki (średnicy małego palca) które powinny być nasunięte na rurki odwadniające nagrzewnicę.
XJ6 x300 3,2
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

Trzeba językiem sprawdzic czy to co kapie jest słodkawe, jeżeli nie to tylko woda z rozmrażania wymiennika objaw normalny.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

woda się skrapla jak używa się A/C i gdy jest duża wilgotność w powietrzu. Aktualnie mało kto chyba w Polsce używa A/C ,ale wszystko jest możliwe. :sunny:
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Używa, używa, właśnie dlatego że błyskawicznie osusza zaparowane szyby :)
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

V12 pisze:Używa, używa, właśnie dlatego że błyskawicznie osusza zaparowane szyby
Jeśli używa to nie na długo lepiej ogrzewanie włączyć :sunny: Przy tak szybkim włączaniu to nawet kropla wody z parownika nie wypłynie.
z używaniem A/C to znam osoby co w odkrywanych autach też A/C używają.
p123
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 03, 2014 2:33 pm

Post autor: p123 »

Hej,

Jakieś wieści w temacie ?
Mam to samo ...

Piotr
XJ Executive 3.2 1999
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Przewody idące do nagrzewnicy (pod kolektorem ssącym) lubią przeciekać, wtedy na silniku zbiera się płyn chłodniczy i czuć charakterystyczny zapach. Kominek termostatu jest już wymieniony?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
p123
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 03, 2014 2:33 pm

Post autor: p123 »

Tak właśnie jest, lewa głowica jest mokra ale nie zalana jakoś szczególnie, czuć smrodek przypalonego płynu, w kabinie znikome ogrzewanie. Kominek jest aluminiowy i z jego okolic chyba raczej nie cieknie. W ciągu dnia ( 20 km przejechane ) opróżniło mi niemal cały zbiorniczek wyrównawczy, zostało ze dwa centymetry od dna.
A co to za przewody i co im jest że ciekną ? - jakieś złączki, czy po prostu pękają ? Wymiana tego zapewne wymaga zdjęcia kolektora. Masz może jakiś schemat, rysunek , zdjęcie ?
Pozdrawiam
Piotr
XJ Executive 3.2 1999
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Ostatnio zmieniony czw lip 13, 2017 8:06 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek »

U mnie problemem były po prostu nieszczelności układu, wystarczyło dokręcić opaski na uszczelkach.
X308 4.0 Daimler
billbo
Posty: 8
Rejestracja: wt lut 17, 2015 9:34 am

Post autor: billbo »

Chłopaki pewnie mają rację w Twoim przypadku, ale z doświadczenia do prozaicznych problemów z układem chłodzenia należy z pewnością dodać:
- wysunięty wężyk z drugiego zbiorniczka wyrównawczego (w zderzaku),
- zamienione przewody przy zbiorniczku wyrównawczym na podszybiu (mają być na krzyż)
powodzenia w diagnozie!
p123
Posty: 13
Rejestracja: sob maja 03, 2014 2:33 pm

Post autor: p123 »

Diagnoza już jest - dziura w przewodzie gumowym pod kolektorem, tym krótszym, jakieś 4 cm od termostatu. Te przewody leżą sobie w skrajnych warunkach od 1999 roku - moim zdaniem i tak cud że tyle przetrwały. Przy okazji okazało się że mam w układzie jakiś syf. Niby wg miernika odporność do -30 stopni ale kolor mniej więcej kawa z mlekiem. Po kilkukrotnym przepłukaniu układu w kuwecie odcedzono jakieś grudki osadu. Wygląda na to że ktoś nalał jakiegoś preparatu uszczelniającego albo mechanik zmieniając termostat zmieszał nieodpowiednie płyny.
Dzięki płukaniu, z nagrzewnicy udało się usunąć sporo towaru dzięki czemu w kabinie temperatura potrafi dojechać do ponad 40 stopni.
Piotr
XJ Executive 3.2 1999
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

tak zacząłem czytać stary post.
problem, z zamulonymi nagrzewnicami jest problemem zmiany płynu chłodzącego bez jego przeczyszczenia . Jaguar stosował różne płyny czerwone żółte i a inni tez dodawali zielone.
Jeśli nie wiesz jaki był płyn do wylej wyczyść system tak jak info mówi i wlej nowy płyn .
Problem ze czerwony nie można mieszać z żółtym a zielony to tez jest nie wskazany .
Ja najczęściej jak mam problem z nagrzewnicą ( oczywiście jak w s typie najpierw sprawdzam czy system jest odpowietrzony ), w xj6-8-xk8 to czy motor i zawór nagrzewnicy działa to potem sprawdzam płyn, później czyszczę i wlewam nowy zaznaczając pod maską jaki płyn wlałem .
ODPOWIEDZ