odma w x300

Moderator: V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

odma w x300

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Nie wiem czy ja zawsze mam pod wiatr?
zacząłem reperować x300 po tym jak auto stało około 8 lat . Oczywiście system paliwowy . wtryski . i auto odpaliło . wlałem wodę z oczyszczaczem w system chłodzący aby przemyć I patrzę a nad przepustnicą woda się zbiera?
Tam są dwa cienkie węże od systemu chłodzącego to pomyślałam ze moze dziura albo luźny zacisk . Te węzę są dołączone do ustrojstwa które ma doprowadzone węże z odmą . Powinny opary wchodzić do kolektora ssącego a ciepły płyn w drugiej komorze pomaga usunąć olej
Dokręciłem węże i dalej cieknie.
Postanowiłem wyjąć to urządzenie odmy - numer części NBC3221AB a wyglada to tak :
https://www.ebay.com/itm/Jaguar-XJS-199 ... 2441045577
Okazuje się ze obok tej długiej rurki na zdjęciu jest zatyczka typu Freeze Plug ( moze ktoś wie jak to się po polsku nazywa w słowniku technicznym nie znalazłem) Wielkość 11mm albo 7/16.
Ponieważ ma drugie auto to pomyślałem ze zanim zamówię takie zatyczki to wyciągnę drugie ustrojstwo i dokończę pracę . W drugim aucie po wyjęciu tez dziura. Jest trochę pracy z wyjęciem tej częsci trzeba zdjąć odkręcić list paliwowa a przedtem listwę zasilania wtrysków . Przy okazji wyjawcie wtrysków warto je wyczyścić i zmienić filtry oraz gumki - uszczelniacze. Przy okazji tez warto wyjąć obudowę przepustnicy i ją oczyścić z nagaru.
Pod przepustnicą jest wąż dokręcony który idzie do tej części z odmą, tam tez glikol zrobił zator . musiałem wiercić . Wygląda ze czasami ten system może być zakleszczony i wtedy nie cieknie . dopiero czyszczenie i płukanie systemu powoduje ze wychodzi dziura.
Co do odmy to Jaguar też wydał biuletyn informacyjny na temat blokowania przepustnicy przez smołę z odmy . watro poczytać :
http://www.jagrepair.com/images/TSB/X30 ... Engine.pdf
strawinski
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 18, 2010 12:58 pm

Re: odma w x300

Post autor: strawinski »

cześć.
Temat odmy zainteresował mnie tydzień temu gdy wziąłem się za przepustnice i zauważyłem, że cała zawalona olejem, dolot też. Nieładnie to wygląda.
Poczytałem trochę, widziałem też ten biuletyn i myślę, że chyba najłatwiej jest założyć dyskretny "oil catch tank".
Zdziwiła mnie bardzo ta woda z przewodów pod przepustnicą, zastanawiało mnie do czego to służy.
x300 Daimler Six
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: odma w x300

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Wygląda ze fabryka chciała aby ogrzewać te elementy na których zbiera się ta smoła aby lepiej spływała. do miski olejowej po zastosowaniu tego mechanizmu . Jednak to bardzo nie działa . Ja ostatnio wyciągam te rurki i sprawdzam czy są całe. wiele tych rurek jest zapchana tak ze woda czy glikol tez nie przepływa.
ODPOWIEDZ