[X300] 96r 4.0 znikający nadmuch

Moderator: V12

marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

[X300] 96r 4.0 znikający nadmuch

Post autor: marys »

Od pewnego czasu, w upalne dni, zanika nadmuch kabiny. Po kilku lub kilkunastu minutach wszystko wraca do normy. Przed kilku laty miałem podobny przypadek w xj40 - skutecznie usunięty za radą Jarka. W tym przypadku jestem bezradny. Gdzie szukać i jak usunąć przyczynę?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez marys, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

WOW to ciekawe , czy nawiew zanika czy zimne powietrze?
ostatnio zauważyłem w moim V8 ze nawiew jakby miał
dwa etapy jeden wolniejszy na początku a potem mocny. Dziwne ja nie używam A/C ale czasami jak dłużej jadę to przyjemnie mieć zimniejsze powietrze. Piszę o V8 czyli o 308 . ostatnio jechałem non stop 130 mil autostrada i wywaliło mnie ze mam problem z przeciekiem powietrza . Oczywiście miałem klimę włączoną . Teraz czy klima moze wywalić kod biednej mieszanki P0174 PO171 , zawsze coś w tych autach jest nowego . Przestałem używać klimę i zobaczę czy wywali kody.
Marys , napisz co i jak z tą klimą ? moze to prosta sprawa albo znowu Tajemnica Jaga który zawsze coś wykombinuje robiąc nas w trąbę ale my sie nie damy.
[/list]
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Gaśnie wszystko na panelu klimatyzacji i nie chłodzi, nie grzeje, nie wieje. Po pewnym czasie panel ożywa i wszystko znowu ok.
hucken
Posty: 232
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken »

marys pisze:Gaśnie wszystko na panelu klimatyzacji i nie chłodzi, nie grzeje, nie wieje. Po pewnym czasie panel ożywa i wszystko znowu ok.
Trzeba zacząć od sprawdzenia styków: wtyka, bezpieczniki, przetarty kabel, itp...
Gasnie tylko panel klimatyzacji, czy jeszcze inne funkcje giną?
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Wtyka, bezpieczniki ok. Przetarty kabel ?!-może ale samochód bezwypadkowy, 100% oryginalny lakier. Diagnostyka klimatyzacji pokazała 2 stare błędy ( 11 i 24 ), po zresetowaniu zero błędów.
Czy jeszcze,oprócz panelu klimatyzacji, coś gaśnie - nie kojarzę, sprawdzę jak się to powtórzy.
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

Zdarza się to zawsze w upalne dni, czyli ostatnio dość często. Wyjeżdżam z garażu - wszystko ok.dopóki nie wyłączę silnika na dłuższą chwilę. Po ponownym uruchomieniu panel klimatyzacji martwy ( sterowanie klimatyzacją i wszystkimi nawiewami ), wszystko pozostałe funkcjonuje. Mniej więcej po 15, 20 min jazdy wszystko wraca do normy i podczas nawet długiej jazdy nie pada aż do zgaszenia silnika, po czym historia się powtarza.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

To dziwny objaw . Ten system ma dwa bezpieczniki ale też ma pzrekaznik . taki mały czarno niebieski po prawej stronie tylnego siedzenia. Nazywa sie A/C ISOLATE Relay. Jest to mały przekaźnik. Jakby patrząc pod tylne siedzenie jakby z przedniego siedzenia to on jest w trzeciej grupie podwójnych przekaźników licząc od lewej drzwi. Co prawda ja nigdy nie wadziłem tych małych przekaźników złych ale moze być zawsze pierwszy raz. Zamień go z przekaźnikiem jego sąsiadem to przekaźnik od zapalniczki.
Ten system jest bardziej skomplikowany niż starsze modele . Główny panel komunikuje sie ze sterownikiem tyko sygnałami-rozmową komputerową. . Sprawdzając kody po przyciskaniu przycisków na panelu nie zawsze moze sterownik pokazać co jest uszkodzone. nie wszystko siew wyświetla. Moze warto podłączyć pod większy komputer który wyczyta więcej błędów .
marys
Posty: 61
Rejestracja: sob lis 20, 2010 12:48 pm

Post autor: marys »

We wtorek, przy działających nawiewach i AC, sprawdziłem przekażniki pod tylnym prawym siedzeniem. Wymieniłem je miejscami w trzeci rzędzie, wyjąłem wszystkie pojedynczo, następnie po dwa w rzędach - za każdym razem nawiewy i AC zadziałały !!! Ponieważ podczas włączania i wyłączania panelu słyszałem klikanie przekażników, stwierdziłem dotykiem, że są to wszystkie cztery w pierwszych dwóch rzędach. Wpiąłem je a nawiewy i AC hulały jakby nigdy nic. Co jest grane ?!!.
Wczoraj wyjechałem sprawnym, postał w upale półtorej godziny, jak zwykle padły nawiewy a co za tym idzie AC. Różnica jest tylko taka, że już nie zadziałały. Wszystkie bezpieczniki ok.
A za 2 tygodnie wyjazd na urlop ......
marekp
Posty: 79
Rejestracja: pt lis 01, 2013 1:20 am

Re: [X300] 96r 4.0 znikający nadmuch

Post autor: marekp »

Hi!

Mam podobny objaw w XJR. Jest hipoteza Jarka ze moze to co sie skrapla z klimy kapie nie tam gdzie trzeba. O tyle to mozliwe ze wczoraj mialem taki objaw a bylo 30 stopni. Wylaczylo sie na jakis czas. Potem sie wlaczylo. Dojechalem do garazu z wlaczona klima. I patrze na podloge - nic! Ani kropli! Normalnie woda ze skraplania to czasem robi kaluze a teraz mam sucho od samochodem. Wiec hipoteza Jarka ze kapie gdzie na cos jest bardzo prawdopodobna. Bede probowal odgadnac na co kapie ta woda z kondensacji. Acha. Wilgotmosc wczoraj byla 60% i +30. To powinno sie tam lac strumieniem. Jeden z nielicznych przypadkow kiedy jak mam sucho pod samochodem to zle.....Mam do jazdy na codzien DS5 - tam to cala droge znacze woda az do miejsca gdzie parkuje jak mam klime wlaczona.

Marek
ODPOWIEDZ