[XJ40] czym nabić klimatyzację?
Moderator: V12
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sob cze 07, 2014 11:22 am
[XJ40] czym nabić klimatyzację?
Mam pytanie czy ktoś wie czym nabić klimatyzację .
Posiadam
JAGUAR XJ40 1991 wersja USA klimatyzacja była cały czas sprawna .
Posiadam
JAGUAR XJ40 1991 wersja USA klimatyzacja była cały czas sprawna .
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez xj40krakow, łącznie zmieniany 1 raz.
PAWEL
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
czy jesteś pewien ze kima nie działa bo freony nie ma? jesli nie ma to gdzięś uciekło czyli masz przeciek.
w 1991 to powinno być R12 ale wiele osób w USA przerabiało na R134A. musisz zobaczyć jakie końcówki masz na węzach do nabicia. Niedawno znajomy przysłał mnie stronę :
http://www.easyklima.com/
na niej pokazują R12 i R134A .dobrze ze w Europie można jeszcze dostać R12 . w stanach jest zabroniona jego sprzedaż .
w 1991 to powinno być R12 ale wiele osób w USA przerabiało na R134A. musisz zobaczyć jakie końcówki masz na węzach do nabicia. Niedawno znajomy przysłał mnie stronę :
http://www.easyklima.com/
na niej pokazują R12 i R134A .dobrze ze w Europie można jeszcze dostać R12 . w stanach jest zabroniona jego sprzedaż .
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sob cze 07, 2014 11:22 am
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
jeśli masz R12 to nie możesz mieszać z R134A .xj40krakow pisze:ma gaz r134a posiada także końcówkę która pasuje tylko czy coś się stanie jak. napelni tym r134a czy niezepsuje klimatyzacji.
najprościej jest wyciągnąć resztki R12 wlać olej typu Easter oil .
najlepiej zdjąć sprężarkę i wylać stary olej i wlać Easter . wymienić filtr -osuszacz na R134a a później zrobić podciśnienie w systemie minimum 1/2 do 1 godziny i wstrzyknąć-wpuścić R134A . około 75 % objętości R12 . przy okazji dodać specjalny barwnik który w razie przecieku pokaże się na zewnątrz. R 134 chodzi na wyższym ciśnieniu.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm
W Europie sprzedaż R12 jest nielegalna, ale na tej stronie nie sprzedają R12, tylko organiczny zamiennik R12. Jestem tak ciekawy jak to działa, że prawdopodobnie sobie kupię ten zamiennik i dam znać czy wartoJarek-Jerryjag pisze:Niedawno znajomy przysłał mnie stronę :
http://www.easyklima.com/
na niej pokazują R12 i R134A .dobrze ze w Europie można jeszcze dostać R12 . w stanach jest zabroniona jego sprzedaż .
Widzę, że dla R134A też oferują zamiennik.
XJ40 Sovereign 3.6 1988r.
Probowalem kupic to cos. Ale oni chca zebym podal obcej firmie login i haslo do swojego konta. Wiec sie zniechecilem. To slaby pomysl. Nie wzbudzil mojej sympatii. I dobrze bo okazalo sie ze parownik trzeba zmienic. Wiec pieniadze na ten gaz by poszly w bloto. Juz teraz wiem dlaczego tak duzo aut jest sprzedawanych z nieczynna klimatyzacja. Tylko gaz nabic i bedzie ok. Przez godzine. A zmiana parownika to koszt samego urzadzenia i koszmarnie trudna wymiana. To najlepiej Jarek moze opowiedziec. Ja na szczescie nie bede tego robil. Oddam w rece fachowcow bo zycie moje cenniejsze niz klima. Bym chyba skonal przy probie samodzielnej wymiany .
MarekP
MarekP
Osuszacz trzeba wymienić, ale parownik??? Chyba, że dziurawy...
Czynnik R413 zastępuje R12.
Czynnik R413 zastępuje R12.
Ostatnio zmieniony czw wrz 08, 2016 8:48 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
głownie modele xj40 z późniejszych lat miały problem z masą która powinna uszczelniać połączenia rurek w parowniku. najczęściej były to małe przecieki które taniej było napełnić R134a niz wymianą.V12 pisze:Osuszacz trzeba wymienić, ale parownik???
zdiagnozowanie jest dość skomplikowane. czasami zawór na przewodach może puszczać . wielu mechaników podłącza zegary i przecieku znaleźć nie moze. jednak jeśli wyeliminuje się wszystkie możliwe miejsca gdzie powstaje przeciek to wychodzi ze jest problem z parownikiem . Dobrze jest napełnić system ze specjalnym zabarwieniem i pojeździć z włączoną klimą.
Parownik skrapla wodę i przez otwory koło skrzyni biegów wywala ja na zewnątrz . gdy parownik jest uszkodzony . przy posługiwaniu się czarną lampa i żółtymi okularami można znaleźć zabarwienia na rurkach odchodzących odprowadzających wodę .
przy każdym otwarciu systemu A/C powinno zmieniać się osuszacz.
Ja czasami nie zmieniam ale to wszystko zależy jak długo system otwarty jest i jaka wilgotność na zewnątrz . Osuszacz to raz ze posada substancje osuszające i zarazem jest filtrem . Najgorsza rzeczą która może powstać to jak substancja osuszająca wewnętrznie pęknie i zostanie rozprowadzona po całym systemie A/C. Wtedy to tylko wymiana wszystkich części w A/C inaczej będzie co raz blokował się przepływ freonu.