[XJ40] nadmuch
Moderator: V12
[XJ40] nadmuch
3,2 93r.
Słychać pracę wentylatorów ( wentylatora? ) na wszystkich biegach ale z kratek dmucha
śladowo. Będe wdzięczny za sugestie.
Słychać pracę wentylatorów ( wentylatora? ) na wszystkich biegach ale z kratek dmucha
śladowo. Będe wdzięczny za sugestie.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez marys, łącznie zmieniany 1 raz.
[ xj40 ] nadmuch
uzupełniając wczorajszy wpis chciałem dodać, że nie słychać żadnych dżwięków pracy klapek
zamykających lub otwierających przepływ powietrza ( wcześniej wyrażnie słyszalnych ).
zamykających lub otwierających przepływ powietrza ( wcześniej wyrażnie słyszalnych ).
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
[ xj40 ] nadmuch
Na szybę też nie dmucha. Skąd wchodzi ten wąż ,,z prawej strony,, i jak można sprawdzić
istnienie podciśnienia?, co go wytwarza?
istnienie podciśnienia?, co go wytwarza?
[ xj40 ] nadmuch
Rozebrałem osłonę nad nogami pasażera, dostałem się do puszki membramowej blowera do której dochodzi wężyk podciśnienia, przy włączonym nadmuchu odłączyłem ten wężyk - bez
reakcji. W wężyku nie wyczułem podciśnienia.
reakcji. W wężyku nie wyczułem podciśnienia.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
to jest końcówka podciśnienia . z kolektora ssącego wychodzi wężyk który dochodzi do grodzi obok jest wężyk podciśnienia. idący od grodzi do zaworu gorącego płynu.( jak włączasz ogrzewanie otwiera się)
Główny wąż podciśnienia idzie zaworu który reguluje podciśnieniem . znajduje się po prawej stronie jakby za radiem przy pedale gazu .
jak opisujesz ze powietrze nie leci na szybę to wygląda ze ze system podciśnienie chyba działa. opisz dokładnie gdzie leci powietrze kiedy włączasz A/C. ten wężyk który odłączyłeś z wiatraka działa kiedy wciśnięty jest przycisk recyrkulacji powietrza.
sprawdz czy obydwa wentylatory działają . znajdź bezpieczniki do wentylatorów i wyjmij jeden a potem drugi. Usłyszysz czy chodzą czy nie.
Główny wąż podciśnienia idzie zaworu który reguluje podciśnieniem . znajduje się po prawej stronie jakby za radiem przy pedale gazu .
jak opisujesz ze powietrze nie leci na szybę to wygląda ze ze system podciśnienie chyba działa. opisz dokładnie gdzie leci powietrze kiedy włączasz A/C. ten wężyk który odłączyłeś z wiatraka działa kiedy wciśnięty jest przycisk recyrkulacji powietrza.
sprawdz czy obydwa wentylatory działają . znajdź bezpieczniki do wentylatorów i wyjmij jeden a potem drugi. Usłyszysz czy chodzą czy nie.
[ xj40 ] nadmuch
U mnie ( 3,2 93r. ) nie ma zaworu na ogrzewaniu.
Jak wyjmę prawy bezp. to odgłos pracy wentylatorów nie zmienia się a jak lewy to cisza. Z tego wnioskuję, że działa tylko lewy.
Po włączeniu klimy dmucha wszędzie tak samo słabo jak bez AC.
Wracając do ogrzewania to go nie mam od 2 lat, czuć go leciutko tylko na nogach.
Jak wyjmę prawy bezp. to odgłos pracy wentylatorów nie zmienia się a jak lewy to cisza. Z tego wnioskuję, że działa tylko lewy.
Po włączeniu klimy dmucha wszędzie tak samo słabo jak bez AC.
Wracając do ogrzewania to go nie mam od 2 lat, czuć go leciutko tylko na nogach.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
nigdy nie pracowałem przy 3.2 ale myślę ze system A/C jest taki sam jak 4.0 l.
zawór powinien znajdować się z tyłu głowicy pod kolektorem .Jaguar w 1993 i 1994 zmienił ten zawór i wkręcił go z jednej strony do głowicy , przedtem był tam wąż który dochodził do zaworu. w 1990 roku Jaguar też pozbył się zaworu ale ale to tylko w 1990 . Jeśli nie masz ogrzewania to może ktoś ten otwór od głowicy zakneblował
co do wentylatorów to dobrze diagnozowałeś . prawy jest zepsuty.
zawór powinien znajdować się z tyłu głowicy pod kolektorem .Jaguar w 1993 i 1994 zmienił ten zawór i wkręcił go z jednej strony do głowicy , przedtem był tam wąż który dochodził do zaworu. w 1990 roku Jaguar też pozbył się zaworu ale ale to tylko w 1990 . Jeśli nie masz ogrzewania to może ktoś ten otwór od głowicy zakneblował
co do wentylatorów to dobrze diagnozowałeś . prawy jest zepsuty.
[ xj40 ] nadmuch
ogrzewanie: przewody przy grodzi obydwa gorące, czyli nagrzewnica hula ale grzeje tylko dół (słabo).
Prawym wiatrakiem zajmę się jak tylko pozwolą mi na to połamane żebra ( tranzystor mocy
z UK to ok. 20-nie wchodzi mi symbol funta).
Dzisiaj nabiłem klimę, chłodzi jak na jednym wiatraku nieżle ale zauważyłem, może wcześniej też tak było,że wentylator klimy włącza się tylko na maxa, czyli przy ciśnieniu 20. Myślę, że
powinny być jakieś wcześniejsze, wolniejsze obroty uruchamiające wentylator. Jeżeli mam
rację to gdzie i jak szukać przyczyny?
Prawym wiatrakiem zajmę się jak tylko pozwolą mi na to połamane żebra ( tranzystor mocy
z UK to ok. 20-nie wchodzi mi symbol funta).
Dzisiaj nabiłem klimę, chłodzi jak na jednym wiatraku nieżle ale zauważyłem, może wcześniej też tak było,że wentylator klimy włącza się tylko na maxa, czyli przy ciśnieniu 20. Myślę, że
powinny być jakieś wcześniejsze, wolniejsze obroty uruchamiające wentylator. Jeżeli mam
rację to gdzie i jak szukać przyczyny?
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
to znaczy ze jest coś nie tak . jeśli wentylator chodzi tylko na max to znaczy ze w 99% masz zły tranzystor w tym wentylatorze. jesli robisz na max to pomijasz tranzystor. A ten drugi to bym po wyjęciu sprawdził jeszcze przekaźniki które są wewnątrz wentylatora.marys pisze: wentylator klimy włącza się tylko na maxa
[ xj40 ] nadmuch
Dzięki Jarku za cierpliwość ale w ostatnim moim wpisie nie myślałem o wentylatorze
blowera tylko tak zachowuje się wentylator chłodnicy klimy.
blowera tylko tak zachowuje się wentylator chłodnicy klimy.
[ xj40 ] nadmuch
Od paru lat śledzę wszystkie posty dotyczące wentylacji 40tki i wnioskuję, może mylnie, że:
1. Jeżeli nie dmucha na żadnym z 3 biegów ( w 4 pozycjach), to nie może być padnięty tranzystor mocy bo w 3cim i max położeniu obieg zasilania jest poza tym tranzystorem.
2. Jeżeli jest zatarty rotor lub nie ma szczotek(a są bo sprawdzałem przed 1,5 roku) to powinno mi wywalać bezpiecznik, a nie wywala.
3. Panel sterowania sprawny.
Mój wniosek: padnięte przekażniki blowera lub zażniedziałe styki. Sprawdzę to jak będę mógł zgiąć się w pół,żeby wyjąć panel (żebra).
1. Jeżeli nie dmucha na żadnym z 3 biegów ( w 4 pozycjach), to nie może być padnięty tranzystor mocy bo w 3cim i max położeniu obieg zasilania jest poza tym tranzystorem.
2. Jeżeli jest zatarty rotor lub nie ma szczotek(a są bo sprawdzałem przed 1,5 roku) to powinno mi wywalać bezpiecznik, a nie wywala.
3. Panel sterowania sprawny.
Mój wniosek: padnięte przekażniki blowera lub zażniedziałe styki. Sprawdzę to jak będę mógł zgiąć się w pół,żeby wyjąć panel (żebra).
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Ja kiedyś miałem przypadek ze były zaśniedziałe kostki z tyłu pudełka bezpieczników przy drzwiach . nic teraz nie rób tylko odpoczywaj ,- wracaj do zdrowia . z wentylatorami to były rożne rozwiązania muszę popatrzeć na schemacie bo aktualnie to wszystkie modele mylą mnie się . też Jaguar robił sporo modyfikacji w systemach wiatraków - ale chyba w 1995 w x300
coś było we wcześniejszych ale nie pamiętam -muszę pogrzebać w schematach.
coś było we wcześniejszych ale nie pamiętam -muszę pogrzebać w schematach.