[X300] Problem z nagrzewnicą chyba?
Moderator: V12
[X300] Problem z nagrzewnicą chyba?
Mam problem z nagrzewnicą (chyba)i szukając podobnych tematów nic nie znalazłem.
Proszę, podpowiedzcie jak się do niej dostać,co zdemontować i jak ją wyją, gdzie jest?
Mi od kilku dni parują szyby i ubywa około 0,5 litra wody na 30 km. Dziś zajrzałem pod deskę od strony pasażera w okolicy tunelu środkowego, jest tam taka gumowa rureczka która wygląda jak spust skroplin od klimatyzacji, była zsunięta a na tunelu zaciek taki lekko tłusty. Wziąłem go na palec i polizałem, w smaku lekko słodki. Podejrzewam że to właśnie płyn chłodniczy.
Radźcie co robić?
Proszę, podpowiedzcie jak się do niej dostać,co zdemontować i jak ją wyją, gdzie jest?
Mi od kilku dni parują szyby i ubywa około 0,5 litra wody na 30 km. Dziś zajrzałem pod deskę od strony pasażera w okolicy tunelu środkowego, jest tam taka gumowa rureczka która wygląda jak spust skroplin od klimatyzacji, była zsunięta a na tunelu zaciek taki lekko tłusty. Wziąłem go na palec i polizałem, w smaku lekko słodki. Podejrzewam że to właśnie płyn chłodniczy.
Radźcie co robić?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Donkichot, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ6 x300 3,2
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
sporo pracy z wyjęciem nagrzewnicy jest pod spodem parownika . W tym modelu to musisz rozebrać prawie wszystko z przodu deskę konsolę i radio itd i wreszcie dostaniesz się do pojemnik az nagrzewnica i parownikiem i innymi urządzeniami do sterowania nawiewem. . Sprawdź jeszcze raz co i gdzie cieknie.
Najlepiej napompować ciśnienie do systemu chłodzącego i trochę poczekać . Później sam znajdziesz gdzie leci . te wężyki odprowadzające są do odprowadzania wody z parownika podczas używania klimy . Szczególnie leje gdy jest duża wilgotność w powietrzu.
zapowietrzone szyby mogły być też przyczyną zbierania sie wody pod parownikiem i niedrożnością tych przewodów.
Najlepiej napompować ciśnienie do systemu chłodzącego i trochę poczekać . Później sam znajdziesz gdzie leci . te wężyki odprowadzające są do odprowadzania wody z parownika podczas używania klimy . Szczególnie leje gdy jest duża wilgotność w powietrzu.
zapowietrzone szyby mogły być też przyczyną zbierania sie wody pod parownikiem i niedrożnością tych przewodów.
O ile dobrze pamiętam, wystarczy rozebrać dolną część kokpitu, odkręcić rurki nagrzewnicy i wyciągnąć ja z boku obudowy parownika.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Tak, zawór rozprężny jest w środku, do tego trzeba cale pudło wyciągnąć.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Dzień dobry koledzy, dziękuję za podpowiedzi, zwłaszcza za tą że, może się udać to zrobić tylko po demontażu tunelu środkowego. Rozbiórka całej deski mnie przeraża.
Niestety dziś muszę jeszcze jechać do pracy, ale jutro spróbuję się do niej dostać.
Jak tylko uda mi się coś zrobić to będę pisał .
Dziękuję i pozdrawiam Sebastian.
Niestety dziś muszę jeszcze jechać do pracy, ale jutro spróbuję się do niej dostać.
Jak tylko uda mi się coś zrobić to będę pisał .
Dziękuję i pozdrawiam Sebastian.
XJ6 x300 3,2
Tunelu środkowego raczej nie trzeba wyjmować.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
To znaczy że wystarczy zdjąć osłonę i tunelik prowadzący powietrze pod kierownicą (te plastiki co są nad moimi nogami) i da się wysunąć nagrzewnicę?V12 pisze:Tunelu środkowego raczej nie trzeba wyjmować.
V12, powiedz czy w razie coś to dostępna jest nagrzewnica i ewentualnie jakieś części (uszczelniacze-oringi, wężyki) i jak to się przedstawia cenowo?
XJ6 x300 3,2
Tak to wygląda przy zdjętej desce, musisz sam ocenić czy dasz radę wymanewrować nagrzewnicą po odpięciu węży.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
„Nie taka baba straszna, jak się umaluje!” i nie taki wielki problem z wyjęciem nagrzewnicy jak by się mogło wydawać.
A mianowicie – nie trzeba demontować deski żeby to zrobić.
Operacja jest banalnie prosta (nawet nie będę wstawiał zdjęć) i po kolei:
1. Odkręcamy osłonę deski (tą którą mamy nad kolanami)
2. Odkręcamy tunelik prowadzący powietrze.
3. Odkręcamy dwie opaski trzymające rurki nagrzewnicy i cybanty łączące owe rurki z nagrzewnicą. (pocieknie płyn więc miseczka jest nieodzowna)
4. Nagrzewnica jest przykręcona do obudowy taką blaszką z wkręcikiem (też odkręcamy)
5. Odpinamy instalację od kolumny kierowniczej i po odkręceniu czterech śrub mocujących kolumnę, opuszczamy ją na podłogę (nie trzeba rozkręcać przegubu i wyjmować kolumny z samochodu)
6. Teraz wysuwamy wymiennik ciepła (jak szufladę) i po robocie.
Cala operacja zajęłam około godziny i to tylko dla tego że robiłem to pierwszy raz, myślę że jak ktoś ma troszkę wprawy w tego typu pracach to powinien uporać się z tą czynnością max w 30 minut.
V12, jeszcze raz wielkie dzięki za fotkę naprawdę dużo pomogła. Żeby nie ona nie wiem czy bym w ogóle próbował, pewnie postawił bym kota do warsztatu i zapłacił kilka złotych.
A mianowicie – nie trzeba demontować deski żeby to zrobić.
Operacja jest banalnie prosta (nawet nie będę wstawiał zdjęć) i po kolei:
1. Odkręcamy osłonę deski (tą którą mamy nad kolanami)
2. Odkręcamy tunelik prowadzący powietrze.
3. Odkręcamy dwie opaski trzymające rurki nagrzewnicy i cybanty łączące owe rurki z nagrzewnicą. (pocieknie płyn więc miseczka jest nieodzowna)
4. Nagrzewnica jest przykręcona do obudowy taką blaszką z wkręcikiem (też odkręcamy)
5. Odpinamy instalację od kolumny kierowniczej i po odkręceniu czterech śrub mocujących kolumnę, opuszczamy ją na podłogę (nie trzeba rozkręcać przegubu i wyjmować kolumny z samochodu)
6. Teraz wysuwamy wymiennik ciepła (jak szufladę) i po robocie.
Cala operacja zajęłam około godziny i to tylko dla tego że robiłem to pierwszy raz, myślę że jak ktoś ma troszkę wprawy w tego typu pracach to powinien uporać się z tą czynnością max w 30 minut.
V12, jeszcze raz wielkie dzięki za fotkę naprawdę dużo pomogła. Żeby nie ona nie wiem czy bym w ogóle próbował, pewnie postawił bym kota do warsztatu i zapłacił kilka złotych.
XJ6 x300 3,2