[XJ40] wydłubałem air con blower-gdzie tranzystory? zdjecia
Moderator: V12
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Tak, podałem Ci z książki JJM100205/30, która dotyczy rocznika 93, a Twój to pewnie 92...
Tak czy inaczej jest rozpiska na pokrywie skrzynki, szukaj air conditioning blower motor.
Tak czy inaczej jest rozpiska na pokrywie skrzynki, szukaj air conditioning blower motor.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Jak wyłączysz to nie powinny pracować . czy robiłeś coś przy włączniku ? czasami ludzie wymieniają przełącznik i zamiast odkręcić całe pokrętło próbują wyjąc niszcząc płytkę.
mam nadzieje ze jeden wentylator nawalił to by wyglądało na tranzystor lub?
wentylator jak coś tam stuka moze być obrzeże plastykowe luźne samego wirnika i obciera.
mam nadzieje ze jeden wentylator nawalił to by wyglądało na tranzystor lub?
wentylator jak coś tam stuka moze być obrzeże plastykowe luźne samego wirnika i obciera.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
oryginalny tranzystor był 2N6284 ale możesz zastosować NTE251 lub MJ11016 lub innym powyzej 30A typ NPN Darlington. Najpierw sprawdz czy nie dwa wentylatory dmuchają.
wiele razy gdy tranzystor jest nawalony to wentylator działa tylko na najwyższej szybkości wtedy pomija tranzystor. Cena tranzystorów od 2,5 dolca do 10 . czy sprawdzałeś na Ebay ?
wiele razy gdy tranzystor jest nawalony to wentylator działa tylko na najwyższej szybkości wtedy pomija tranzystor. Cena tranzystorów od 2,5 dolca do 10 . czy sprawdzałeś na Ebay ?
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
No to posprawdzałem,
Wypiąłem bezpiecznik, odpaliłem auto i nadal coś buczy. Buczenie dobiega z pod schowka.
Zdjąłem osłonę i buczy mi to coś
Jest tam śmigiełko które się obraca, jak je zatrzymałem palcem buczenie ustąpiło. Jeśli ten element lekko przekrzywiłem, buczeniem było mocniejsze lub słabsze (wszystko zależy od ułożenia elementu)
No i teraz pytanie co to takiego jest i czy jeśli to odłączę od zasilania wszystko będzie działać tak jak ma działać ?
Co do blowerów wszystko OK, pracują na każdym biegu
Wypiąłem bezpiecznik, odpaliłem auto i nadal coś buczy. Buczenie dobiega z pod schowka.
Zdjąłem osłonę i buczy mi to coś
Jest tam śmigiełko które się obraca, jak je zatrzymałem palcem buczenie ustąpiło. Jeśli ten element lekko przekrzywiłem, buczeniem było mocniejsze lub słabsze (wszystko zależy od ułożenia elementu)
No i teraz pytanie co to takiego jest i czy jeśli to odłączę od zasilania wszystko będzie działać tak jak ma działać ?
Co do blowerów wszystko OK, pracują na każdym biegu
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
88 - XJS 5.3 V12
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
ojciec, wyczyść wiatraczek miękkim pędzelkiem z kurzu, przedmuchaj sprężonym powietrzem, a na łożyskowanie wirnika kapnij trochę oleju maszynowego.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl