[XJ40] Nadmuch powietrza

Moderator: V12

Andy
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 19, 2006 12:46 pm

[XJ40] Nadmuch powietrza

Post autor: Andy »

Mam problem z nadmuchem powietrza polegający na tym, że dmucha .... słabo. Przy wyjściu z turbiny "siła" nadmuchu jest duża, potem przy rozdzielaniu na poszczególne wyloty jakby się gubi. Drugim problemem jest brak nadmuchu ciepłego powietrza na nogi (niezależnie od ustawienia na panelu). Zauwazyłem, że jak jest samo zimne, to jakby dmuchało lepiej. Podobnie jest jeśli uchyli się okno lub dach.
a>
Adi
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 4:26 pm

Post autor: Adi »

Ja miałem taki problem:
Po włączeniu dmuchawy przez jakiś czas dmuchała po czym delikatnie cichła aż do minimum. Pewnego dnia silniki miały tak wielkie opory toczenia,że wywaliło bezpiecznik. :shock:
Wywalało go za każdym razem po włączeniu nawiewu. Pokusiłem się o wyjęcie jednej z dmuchaw (a to nie lada wyczyn bez demontarzu deski!)
Co się okazało, silnik poprostu się zatarł w tulejkach w których jest zamontowany.Trzeba było włożyć sporo siły żeby go przekręcić. Z pomocą przyszedł WD40.Po porządnym nasmarowaniu działa jak nówka.Dodatkowo teraz jest cichutki. Pracuje prawie bezszelestnie.
Z drugim postąpiłem tak samo. Uwaga tylko przy obsadzaniu silnika z wiatrakiem w obejmie.Należy go centralnie zamontować z zachowaniem szczególnej uwagi na odległości od obudowy.W przeciwnym razie będzie zaczepiał o nią no i rzecz jasna stanie!
Wniosek: Mało efektywny nawiew może być spowodowany zacierajcymi się silnikami w dmuchawach. opory toczenia nie pozwalają im osiągnąć pełnej mocy. Zauważyłem,że wystarczy jak tylko jeden się przyciera to drugi sobie już nie radzi.
XJ40 `91 4.0L Sovereign
Dyzio
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 15, 2007 5:47 pm

Post autor: Dyzio »

u nie była wina styków zadna strona mi nie chodzila ostatnio pokusilem sie o rozebranie nawiewow a jak juz kolega wspomnial nie jest to łatwe co sie okazalo ze wszystkie styki byly zasniedziale i nie kontaktowaly wystarczylo przetrzec je szczotka druciana i jest ok:D
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Zimne powietrze na nogach .Dolne servo dolnych drzwi klimatyzacji jest nieruchome .najlepiej je wyjac wyczyscic w srodku plartykowy mechanizm. W 60% zacznie dzialac. Servo znajduje sie z prawej strony za kompiuterem klimatyzacji.
Herman
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:47 pm

Post autor: Herman »

Nie zakładam nowego tematu tylko sie podkleję.Mam ten problem że na początku raz działał nawiew a raz nie.Nie było reguł.Teraz nic nie działa :( .
Przekręcając pokrętło nawiewu słyszę jak "pstryka"przekaźnik ale i tak nic się nie włącza.Do tego jadąc w niedzielę przy ustawieniu na ZIMNE powietrze leciało GORĄCE.Co mam robić.Jak to rozegrać ewentualnie co wymienić.Może ktoś posiada fotki jak się do tego zabrać .Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Jeśli nawiew działa przy maksymalnej sile nadmuchu, a nie działa w pierwszych 3 położeniach, to przeważnie przyczyna leży w spalonych tranzystorach mocy w dmuchawach. Jeśli nie działa w żadnym położeniu, to uszkodzony jest komputer/włącznik dmuchaw/silniki dmuchaw/okablowanie.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
walec86
Posty: 572
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 11:12 am

Post autor: walec86 »

Ja mam to o czym piszesz Krzysztof. Z tym że te pozycje niższe się właczają po jakimś czasie jak sie je nastawi. Wogole w tym samochodzie wiecej rzeczy sie wlacza z opóznieniem, podswietlenie wskaznikow o czym kiedys pisalem a ostatnio zauważono ze nawet tylne swiatla :shock:
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
Lazyboy
Posty: 267
Rejestracja: czw gru 28, 2006 12:46 am

Post autor: Lazyboy »

W jakims Cadilacu starym swiatla wylaczaly sie z 30 sekundowym opoznieniem ;) A tak serio - tez to czasem mam - pewnie styki jakies.
byl XJ6 (XJ40) 3.2 z 1992
byl XJR (X300) 4.0 1995 (www.lazyboy.fotosik.pl)
byl XJ6 (X300) 3.2 1995 (www.lazyboy1.fotosik.pl)
byl S-Type SE V6 3.0 2003 (www.lazyboy2.fotosik.pl)

obecnie .... hmmm ..... Lexus - prosze nie komentowac ;)
gg 894786
walec86
Posty: 572
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 11:12 am

Post autor: walec86 »

W Punto sie to nazywa follow me home a ja bym wolal zeby gasly pozniej niz zeby sie zapalaly no ale co zrobić wazne ze kot ma dusze :mrgreen:
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
Herman
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:47 pm

Post autor: Herman »

No dobra Panowie ale jak to rozebrać?


Bei meinem Daimler Bj. `88 hatte ich exaxt die selben Symptome. Nach langem suchen (auch hier im Forum- hat mich dann auf die Idee gebracht) stellte sich heraus, dass es an dem Mikroschalter liegt ,der direkt hinter dem Lüfter Drehknopf ist. Dieses kleine schwarze Ding ist für die Schaltleistung nicht ausgelegt. Jaguar erneuert dir ohne Probleme das ganze Steuermodul---- für 980 EURO OHNE EINBAU..... Den Mikroschalter selbst habe ich bei Conrad bestellt, der schaltet aber nur bis 2 Ampere, d.h. der würde wieder kaputt gehen. Also haben wir damit ein Relais geschaltet, welches sich jetzt bei den anderen Relais im Handschufach befindet. Seit dem läuft die ganze Anlage wieder einwandrei.
Trochę o tym problemie znalazłem na niemieckim forum więc muszę tam "pogrzebać"
walec86
Posty: 572
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 11:12 am

Post autor: walec86 »

Teraz będę miał czas na dłubanie przy aucie. Najpierw jak juz pisalem nizsze pozycje wlaczaly się z opoznieniem a teraz nawet najwyzsza pozycja czasami nie chce zalapać, jak dmucha to bardzo mocno. To mikrostyki czy raczej owe tranzystory mocy? Albo to i to :P jak myslicie?
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
walec86
Posty: 572
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 11:12 am

Post autor: walec86 »

Już się doczytałem jak się dostać do tych silników dmuchaw, z tym że jednego nie wiem. Zeby dostac sie do LEWEGO wystarczy zdjąc częśc kokpitu pod kolumną kierowniczą? no bo prawy jest za schowkiem to jakos nie widze zeby lewy bylo tak "prosto" wyjąc...
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

O ile pamiętam wystarczy rozebrać dolną część kokpitu i można się dobrać do wentylatora.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Herman
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:47 pm

Post autor: Herman »

Widzę walec że masz to samo heh.Jakoś nie mogę się zabrać do tego ale jak juz rozbierasz to wrzuciłbyś jakiś opis lub fotki plis.
walec86
Posty: 572
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 11:12 am

Post autor: walec86 »

No z tym że to w sierpniu będzie najprawdopodobniej :wink: Nie ma problemu. Opis i zdjęcia możesz znaleść w Haynes'ie jak masz
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
ODPOWIEDZ