[XJ40] Nadmuch powietrza
Moderator: V12
[XJ40] Nadmuch powietrza
Mam problem z nadmuchem powietrza polegający na tym, że dmucha .... słabo. Przy wyjściu z turbiny "siła" nadmuchu jest duża, potem przy rozdzielaniu na poszczególne wyloty jakby się gubi. Drugim problemem jest brak nadmuchu ciepłego powietrza na nogi (niezależnie od ustawienia na panelu). Zauwazyłem, że jak jest samo zimne, to jakby dmuchało lepiej. Podobnie jest jeśli uchyli się okno lub dach.
a>
Ja miałem taki problem:
Po włączeniu dmuchawy przez jakiś czas dmuchała po czym delikatnie cichła aż do minimum. Pewnego dnia silniki miały tak wielkie opory toczenia,że wywaliło bezpiecznik.
Wywalało go za każdym razem po włączeniu nawiewu. Pokusiłem się o wyjęcie jednej z dmuchaw (a to nie lada wyczyn bez demontarzu deski!)
Co się okazało, silnik poprostu się zatarł w tulejkach w których jest zamontowany.Trzeba było włożyć sporo siły żeby go przekręcić. Z pomocą przyszedł WD40.Po porządnym nasmarowaniu działa jak nówka.Dodatkowo teraz jest cichutki. Pracuje prawie bezszelestnie.
Z drugim postąpiłem tak samo. Uwaga tylko przy obsadzaniu silnika z wiatrakiem w obejmie.Należy go centralnie zamontować z zachowaniem szczególnej uwagi na odległości od obudowy.W przeciwnym razie będzie zaczepiał o nią no i rzecz jasna stanie!
Wniosek: Mało efektywny nawiew może być spowodowany zacierajcymi się silnikami w dmuchawach. opory toczenia nie pozwalają im osiągnąć pełnej mocy. Zauważyłem,że wystarczy jak tylko jeden się przyciera to drugi sobie już nie radzi.
Po włączeniu dmuchawy przez jakiś czas dmuchała po czym delikatnie cichła aż do minimum. Pewnego dnia silniki miały tak wielkie opory toczenia,że wywaliło bezpiecznik.
Wywalało go za każdym razem po włączeniu nawiewu. Pokusiłem się o wyjęcie jednej z dmuchaw (a to nie lada wyczyn bez demontarzu deski!)
Co się okazało, silnik poprostu się zatarł w tulejkach w których jest zamontowany.Trzeba było włożyć sporo siły żeby go przekręcić. Z pomocą przyszedł WD40.Po porządnym nasmarowaniu działa jak nówka.Dodatkowo teraz jest cichutki. Pracuje prawie bezszelestnie.
Z drugim postąpiłem tak samo. Uwaga tylko przy obsadzaniu silnika z wiatrakiem w obejmie.Należy go centralnie zamontować z zachowaniem szczególnej uwagi na odległości od obudowy.W przeciwnym razie będzie zaczepiał o nią no i rzecz jasna stanie!
Wniosek: Mało efektywny nawiew może być spowodowany zacierajcymi się silnikami w dmuchawach. opory toczenia nie pozwalają im osiągnąć pełnej mocy. Zauważyłem,że wystarczy jak tylko jeden się przyciera to drugi sobie już nie radzi.
XJ40 `91 4.0L Sovereign
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Nie zakładam nowego tematu tylko sie podkleję.Mam ten problem że na początku raz działał nawiew a raz nie.Nie było reguł.Teraz nic nie działa .
Przekręcając pokrętło nawiewu słyszę jak "pstryka"przekaźnik ale i tak nic się nie włącza.Do tego jadąc w niedzielę przy ustawieniu na ZIMNE powietrze leciało GORĄCE.Co mam robić.Jak to rozegrać ewentualnie co wymienić.Może ktoś posiada fotki jak się do tego zabrać .Z góry dziękuję.
Przekręcając pokrętło nawiewu słyszę jak "pstryka"przekaźnik ale i tak nic się nie włącza.Do tego jadąc w niedzielę przy ustawieniu na ZIMNE powietrze leciało GORĄCE.Co mam robić.Jak to rozegrać ewentualnie co wymienić.Może ktoś posiada fotki jak się do tego zabrać .Z góry dziękuję.
Jeśli nawiew działa przy maksymalnej sile nadmuchu, a nie działa w pierwszych 3 położeniach, to przeważnie przyczyna leży w spalonych tranzystorach mocy w dmuchawach. Jeśli nie działa w żadnym położeniu, to uszkodzony jest komputer/włącznik dmuchaw/silniki dmuchaw/okablowanie.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Ja mam to o czym piszesz Krzysztof. Z tym że te pozycje niższe się właczają po jakimś czasie jak sie je nastawi. Wogole w tym samochodzie wiecej rzeczy sie wlacza z opóznieniem, podswietlenie wskaznikow o czym kiedys pisalem a ostatnio zauważono ze nawet tylne swiatla
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
W jakims Cadilacu starym swiatla wylaczaly sie z 30 sekundowym opoznieniem A tak serio - tez to czasem mam - pewnie styki jakies.
byl XJ6 (XJ40) 3.2 z 1992
byl XJR (X300) 4.0 1995 (www.lazyboy.fotosik.pl)
byl XJ6 (X300) 3.2 1995 (www.lazyboy1.fotosik.pl)
byl S-Type SE V6 3.0 2003 (www.lazyboy2.fotosik.pl)
obecnie .... hmmm ..... Lexus - prosze nie komentowac
gg 894786
byl XJR (X300) 4.0 1995 (www.lazyboy.fotosik.pl)
byl XJ6 (X300) 3.2 1995 (www.lazyboy1.fotosik.pl)
byl S-Type SE V6 3.0 2003 (www.lazyboy2.fotosik.pl)
obecnie .... hmmm ..... Lexus - prosze nie komentowac
gg 894786
No dobra Panowie ale jak to rozebrać?
Trochę o tym problemie znalazłem na niemieckim forum więc muszę tam "pogrzebać"Bei meinem Daimler Bj. `88 hatte ich exaxt die selben Symptome. Nach langem suchen (auch hier im Forum- hat mich dann auf die Idee gebracht) stellte sich heraus, dass es an dem Mikroschalter liegt ,der direkt hinter dem Lüfter Drehknopf ist. Dieses kleine schwarze Ding ist für die Schaltleistung nicht ausgelegt. Jaguar erneuert dir ohne Probleme das ganze Steuermodul---- für 980 EURO OHNE EINBAU..... Den Mikroschalter selbst habe ich bei Conrad bestellt, der schaltet aber nur bis 2 Ampere, d.h. der würde wieder kaputt gehen. Also haben wir damit ein Relais geschaltet, welches sich jetzt bei den anderen Relais im Handschufach befindet. Seit dem läuft die ganze Anlage wieder einwandrei.
Teraz będę miał czas na dłubanie przy aucie. Najpierw jak juz pisalem nizsze pozycje wlaczaly się z opoznieniem a teraz nawet najwyzsza pozycja czasami nie chce zalapać, jak dmucha to bardzo mocno. To mikrostyki czy raczej owe tranzystory mocy? Albo to i to jak myslicie?
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
Już się doczytałem jak się dostać do tych silników dmuchaw, z tym że jednego nie wiem. Zeby dostac sie do LEWEGO wystarczy zdjąc częśc kokpitu pod kolumną kierowniczą? no bo prawy jest za schowkiem to jakos nie widze zeby lewy bylo tak "prosto" wyjąc...
był - '90 Daimler 4.0 "Pleśniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
jest - '94 XJR 4.0 "Siniak"
O ile pamiętam wystarczy rozebrać dolną część kokpitu i można się dobrać do wentylatora.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl