[XJ40] Wymiana tylnego dyferencjału.
Moderator: V12
[XJ40] Wymiana tylnego dyferencjału.
Chce wymienić tylny dyferencjał bo coś się posypało pełno opiłków w oleju i strasznie charczy.
Mam drugiego xj40 z tego samego roku i z tym samym silnikiem i moje pytanie czy będę miał jakieś niespodzianki po drodze typu dziwne ściągacze itp.
Wymieniałem kiedyś przy xjs poszło bardzo sprawnie ale przy tym to podejrzewam bedzie ciężej.
Mam drugiego xj40 z tego samego roku i z tym samym silnikiem i moje pytanie czy będę miał jakieś niespodzianki po drodze typu dziwne ściągacze itp.
Wymieniałem kiedyś przy xjs poszło bardzo sprawnie ale przy tym to podejrzewam bedzie ciężej.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez marius, łącznie zmieniany 1 raz.
Xj 40. 4.0. 1990r
xjs v12 1990r
xjs v12 1990r
Nie, powinno pójść gładko (o ile śruby dadzą się odkręcić).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jestem wstanie zrobić to w garażu z kanałem? i sam? Najlepiej było by podnieść go i na warsztacie zrobić, ale auto potrzebuję na piatek - a w warsztatach kolejki... Napiszę jak bym się do tego zabrał i poproszę o jakieś sugestie
Wstawię auto tak żeby dało się wejść do kanału, na lewarku to on pod sufitem nie będzie
Zdejmę koło z jednej strony i podstawie pieniek czy co tam znajdę, następnie podniosę go z drugiej strony . Zdemontuje piasty, następnym krokiem będą półośki i wał napędowy... Mam nadzieje że wszystko zejdzie bez problemu., potem,.. a no potem będę musiał zobaczyć jak to jest zmocowane wszystko tzn "dyfcio"
Wstawię auto tak żeby dało się wejść do kanału, na lewarku to on pod sufitem nie będzie
Zdejmę koło z jednej strony i podstawie pieniek czy co tam znajdę, następnie podniosę go z drugiej strony . Zdemontuje piasty, następnym krokiem będą półośki i wał napędowy... Mam nadzieje że wszystko zejdzie bez problemu., potem,.. a no potem będę musiał zobaczyć jak to jest zmocowane wszystko tzn "dyfcio"
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992
Trzeba zdjąć całe zawieszenie i rozbierać na podłodze, montaż w odwrotnej kolejności. Weź kogoś do pomocy.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
No dobra, udało mi się załatwić warsztat na czwartek żeby w piątek dojechać do Nieborowa
Cały dzień po mieście jeździłem... i tylko słyszałem ... UUuuuU Panie my wynalazków nie robimy.. , Oo00o najlepiej to se Pan golfa kup!" albo "spoko spoko to gdzie autko stoi zobaczymy,.. " zobaczył i nagle co? " Panie ciężki tydzień mamy ja nie wiem kiedy,.. w kalendarz muszę zerknąć" po czym pojawił się funfel kolega tegoż mechanika z samochodem i już został przejęty przez faceta z którym rozmawiałem,.. dopaliłem fajkę i pojechałem. Ale w końcu się udało.
Amorki mam nowe, łożyska na piastach też i klocki też są git. Co można by tam wymienić przy okazji. Tzn elementy które po demontażu mogą być już na tyle wyeksploatowane że montaż będzie niemożliwy "ryzykowny" mam na myśli jakieś gumowe elementy itp.
Cały dzień po mieście jeździłem... i tylko słyszałem ... UUuuuU Panie my wynalazków nie robimy.. , Oo00o najlepiej to se Pan golfa kup!" albo "spoko spoko to gdzie autko stoi zobaczymy,.. " zobaczył i nagle co? " Panie ciężki tydzień mamy ja nie wiem kiedy,.. w kalendarz muszę zerknąć" po czym pojawił się funfel kolega tegoż mechanika z samochodem i już został przejęty przez faceta z którym rozmawiałem,.. dopaliłem fajkę i pojechałem. Ale w końcu się udało.
Amorki mam nowe, łożyska na piastach też i klocki też są git. Co można by tam wymienić przy okazji. Tzn elementy które po demontażu mogą być już na tyle wyeksploatowane że montaż będzie niemożliwy "ryzykowny" mam na myśli jakieś gumowe elementy itp.
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992
Krzyżaki należy nasmarować i zweryfikować stan tulejek wokół dyferencjału.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Ok, jakie tulejki w takim razie wchodzą w skład? Wole zamówić i mieć niż potem się denerwować.
Jeszcze jedna sprawa kot to XJ40 Sovereign 3,6 1987 kupiłem dyfer z opisem C15HU010002 , most od jaguara xj6 z silnikiem 3,6 z manualną skrzynia. Mam problem czy będzie pasował?
Jeszcze jedna sprawa kot to XJ40 Sovereign 3,6 1987 kupiłem dyfer z opisem C15HU010002 , most od jaguara xj6 z silnikiem 3,6 z manualną skrzynia. Mam problem czy będzie pasował?
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992
6x CAC4713
2x CAC77601
2x CCC6875 (ewentualnie - to tuleje belki)
Ten dyfer ma tabliczkę z przełożeniem? Coś typu 3.58, 3.77, 4.09?
2x CAC77601
2x CCC6875 (ewentualnie - to tuleje belki)
Ten dyfer ma tabliczkę z przełożeniem? Coś typu 3.58, 3.77, 4.09?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Chyba jest spoko na żebrach ma numer taki jaki podałem a na obudowie ma: C15HU004010
Zaraz obczaję te części i jutro dryndnę albo emaila napisze. Generalnie to niezła sumka wyszła ze dwa mosty bym kupił :p
Dyfer tzn auto miał zrobione ponoć 150tys :p
Jutro sobie jakąś smarowniczkę kupie i przesmaruje krzyżaki albo w warsztacie mi przesmarują.
Słabo widać ale : C15HU004010
Zaraz obczaję te części i jutro dryndnę albo emaila napisze. Generalnie to niezła sumka wyszła ze dwa mosty bym kupił :p
Dyfer tzn auto miał zrobione ponoć 150tys :p
Jutro sobie jakąś smarowniczkę kupie i przesmaruje krzyżaki albo w warsztacie mi przesmarują.
Słabo widać ale : C15HU004010
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992
Jaguar XJR XJ6 1992
Przełożenie jest wybite na blaszce podłożonej pod jedną ze śrub pokrywy dyfra.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Tak, to wczesny dyfer od wersji automatic bez łącznika elastycznego (non Jurid).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl