[XJ40] tester abs

Moderator: V12

meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

[XJ40] tester abs

Post autor: meanstreak »

tak jakos przeglądając allegro kupiłem terster do abs do jaguara. duzo nie kosztowało wiec jakos nie boli :D

i teraz pytanie... w instrukcji napisali ze tenże tester testuje system TEVES. nie wiem co to znaczy ale jesli chodzi o kontroler abs to ja mam ate. próbowałem szukac wtyczki pokazanej na obraku ale nijak mi taka się w oczy nie rzuciła. w załączeniu instrukcja obsługi. czy ktoś moze mi podpowiedziec czy taka aby jest i czy aby na pewno jej szykac tam gdzie mówi instrukcja?
aha... w instrukcji napisali ze jest to tester do aut od 1992 do 1994.

mój jest z 1991. czy systemy różniły się czymś?

prosze o pomoc...

Obrazek
Obrazek
Papatkiole
Posty: 656
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole »

Z tego co wiem to zmana układu hamulcowego było w 90 i więcej poważnych zmain w xj40 w ukłądzie hamulcowym nie było. Jeżeli się nie mylę to cosik o testacjh abs V12 kiedyś pisał na forum :D
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

to gdzie jest cholerka ta wtyczka?:) bo okaze się ze tester nie dizłą u mnie a mam mozliwosc odesłania go jakby nie banglał u mnie ;)

pozdrawiam
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Ten tester to zwychajny spinacz .Odeslij . Jak sie domyslam masz XJ40 z 1991 Teves ABS systemem. System ten byl uzywany w xj40 1990-1994.
W XJS musze sprawdzic! Latwo go rozpoznac .pod maska znajduje sie czarna kula okolo 10 cm srednicy (accumulator hydraulichny) Testowanie tego systemu jest bardzo proste (Jaguar podaje w service manual).
Wystarchy spinacz do papieru albo inny drucik aby spiac dwa druty w elektrycznej koncowce ktora znajduje sie w bagazniku kolo abs modul i ponizej wlewu benzyny..Byly chyba dwa rodzaje Koncowek (musze sprawdzic kolory drutow do zmostkowania robilem to pare lat temu .
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

jutro odeslę :) a ty jak mozesz zerknij co i jak zmostkowac:)
bede zobowiazany ;)

pozdrawiam
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Moje notatki ze szkoly Jaguar xj40:
1988 -89 abs Bosch system.
1990-94 Teves MkII ABS pumpa
1995-97 Teves MkIV podcisnienie
XJS1989-95do #198335 Teves MkII
omawiamy diagnozowanie systemu Teves MkII
jesli masz stale swiatlo ABS. Module ABS posiada w pamieci migajace kody .
Wylacz stacyjke.
Znajdz konektor ABS
1990-1992 Brazowy konektor(okragly ) w bagazniku z lewej strony pod wlewem paliwa na gorze kolo ABS modul. kolory przewodow:Czarny ,bronzowo- rozowy, czarno-czerwony i bronzowo-purpurowy.
1992-1994 maly bialy konektor (prostokatny)w tym samym miejscu przewody taki sam color.
Zmostkowac przewod bronzowo-rozowy z czarnym.
wlaczyc stacyjke i opserwowac ABS swiatlo . Po 6 sek. zacznie mrugac.
pierwszy kod 21 zignoruj . Kodow jest okolo 30 w 8 grupach. Pierwszy #to grupa .Modul moze wyswietlic tylko 1 kod zgrupy.
Wyczyszczenie kodow -po zreperowaniu problemu przejecac autem z szybkoscia wieksza niz 30 km/h (19mph)
sprawdzic czy nie ma innych kodow.
Jesli bedziecie mieli kody dajcie znac to je zdjagnozujemy.Serwus.
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

dzieki jarek za instrukcję:) jutro odeslę ten niby tester:)

a tu podaję spis kodów :

Obrazek

pozdrawiam
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3341
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Kupiłeś najdroższy na ebayu przełącznik. Pisałem już o tym testerze :)
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

po wczorajszym badaniu metoda jarka pokazało mi takie błędy:
27
31
61

czy ta tabela błedów co pokazałem ma tu zastosowanie?

pozdrawiam
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Ta broszura jest ok ale to podstawa pierwsze sprawdz czujnik na kole lewy przedni (pod maska jest konektor kolo zbiornika glikolu) rozlacz czujnik powinien miec okolo 1100 omow .-kod 31
Kod 27 tylny zawor przy " brake master cylinder valve block " BLOCK ma konektor z 7 przewodami przewod siodmy jest kolory czerwono-
-zoltego (ma 12 volt gdy przelaczysz kluczyk) rozlacz konektor i sprawdz omy pomiedzy ta koncowka a reszta koncowek( Na bloku nie na koncowce). powino byc okolo 4-5 omow.
Kod 61Cisnieniowy zawor Moze byc zly (metalowy zawor zplastykowa obwodka niebieska i i koncowka przewodow tez niebieska 5 przewodow )
albo pompa ,akumulator( czarna bomba)lub motor moga byc zepsute albo
przewod od zbiornika plynu hamulcowego jest przerwany.(kolor purpurowozielony)
Ja mialem kilka razy zle polaczenie na konektorze do przelacznika (niebieski konektor) ale i przelacznik zdarza sie zepsuty.(bardzo drogi )
przepraszam za spozniona odpowiedz ale moj PC nawalil.Serwus
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

dzięki jarek za fachową poradę :)
przedwczoraj po odłączeniu aku, bo dłubałem się przy blowerach, pokazało mi jeden tylko już kod :) 33 :roll: i chyba faktycznie uszkodziłem czujnik abs w tylnym kole. ale nie omieszkam pomierzyc tego co mi podpowiedziałes.
jeszcze raz bardzo dziekuje;)

no wiec tak... po pomierzeniu czujników oczywiscie ten jeden który pokazuje komp ze jest uszkodzony nie ma opornosci:( pozostałe są ok.

jarek pisząc o niebieskiej wtyczce miałes na mysli tą wtyczke?

Obrazek

pompa ta uruchamia się co jakis czas jak jest kluczyk przekręcony na 1 pozycję lub gdy nacisnę na pedła hamulca. popracuje kilka sekund i cisza. i tak co jakis czas.

a czy ta wtyczka z 7 przewodami to ta?

Obrazek

pozdrawiam
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

tak niebieska wtyczka zgadza sie. Co do włączania sie pompy to zrob test po wlaczeniu kluczykow gdy ABS motor wylaczy sie (nabije cisnienie do akumulatora (czarna bomba) wcisnij kilka krotnie pedal hamulca zauwaz kiedy zapali sie lampka ABS lub wlaczy sie motorABS. Przy nowym akumulatorze (czarnej bombie) powinno sie wlaczyc po 5-6 wcisnieciach. Jesli włączy sie odrazu - akumulator cisnienia ABS jest slaby.
Pisalem o wtyczce 7 przewodowej pod maska ktora jest podlaczona do ABS bloku ponizej hamulcowego zbiornika i jest czarna w XJ40 .
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jarek-Jerryjag, łącznie zmieniany 1 raz.
meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak »

no i sprawdziłem dzis tak jak mówiłes ten akumulator... pompa włącza sie po dwóch depnieciach na pedał hamulca.

tylko nie bardzo kojarze jak ten akumulator moze nie trzymac cisnienia? ani to dziurawe ani pękniete...

jarek a mozesz mi poiwedziec jaki ta wtyczka ma kształt? bo szukałem ale nie znalazłem

pozdrawiam
andi_1974
Posty: 13
Rejestracja: śr cze 20, 2007 1:24 am

Post autor: andi_1974 »

witam wszystkich .a czy moze ktos z was wie jak diagnozowac system bosch dimler 87r
ODPOWIEDZ