Witam!
Zauważyłem że po niedawnej wymianie rozrządu pojawiły sie w radiu dziwne zakłócenia/trzaski (szczególnie słyszalne na niskich obrotach) - sprawdziłem kable i styki przy cewkach i niczego nadzwyczajnego nie znalazłem - co moze być powodem tych zakłóceń? Przy okazji zainteresoawłem sie anteną - czy ktoś z was wie kiedy antena wysuwa się w całej długości a nie tylko do końca pierwszego stopnia? Być może to jest powodem tych zakłóceń - bo antena wysuwa się na ok. 30cm i tyle...
Pozdrawiam!
Feler
[X308] zakłócenia radia
Moderator: V12
[X308] zakłócenia radia
Najgorsze są skrajności...
Przy 30cm anteny nie ma co liczyć na dobry odbiór.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 656
- Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm
Feler rozumiem, że mówisz o oryginalnym radiu bez "ulepszeń" w instalacji?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Papatkiole, łącznie zmieniany 1 raz.
Radio bez "ulepszeń" do wymiany rozrządu było wszystko ok - być może kondensator przeciwzakłóceniowy? Gdzie go szukać? Zakłócenia ewidentnie pochodzą od silnika bowiem wraz ze wzrostem obrotów częstotliwość trzasków rośnie. Czy uszkodzona cewka ew. świeca też może dawać takie efekty? Antenę przesmarowałem, wyciągnąłem ją ręcznie do oporu, ale w momencie gdy wyłączam radio chowa się też tylko o 1 stopień/teleskop więc wysunięta ręcznie część anteny (3 stopnie) wystają... . Ręcznie wcisnąłem ją do oporu, włączyłem radio - wysunął się tylko 1 stopień... Nie słychać żadnego terkotania paska, słychać silnik od anteny ale tylko w trakcie jej podnoszenia i opuszczania - jak osiągnie 1-wszy stopień - cisza, jak się schowa - cisza. Tak jakby jakiś czujnik w antenie "stwierdzał" że po osiągnięciu wysunięcia 1-go stopnia antena wysunęła się prawidłowo...
Najgorsze są skrajności...
Maszt anteny stawia zbyt duży opór, dlatego silnik przestaje ją wysuwać. Kondensator jest pod zderzakiem po lewej stronie, taki czarna plastikowa puszka w kształcie walca. Jeśli częstotliwość trzasków wzrasta wraz z obrotami, to któraś cewka może być podejrzana.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl