[XJ40] Centralny zamek klapy bagażnika

Moderator: V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

[XJ40] Centralny zamek klapy bagażnika

Post autor: ojciec »

Od jakiegoś czasu nie działa mi centralny w bagażniku...kiedyś działał...
Możecie mi powiedzieć jak to jest tam zbudowane i na jakiej zasadzie działa?
Jak patrzałem po kablach to dwa przewody lecą do góry do guzika tam jest jakaś taka malutka skrzyneczka, czy to ona odpowiada za blokowanie guzika ?

Jak by ktoś miał jakiś rysunek/schemat jak to tam wszystko powinno wyglądać będę wdzięczny za info.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

A słychać stamtąd jakieś zgrzyty lub piski podczas otwierania drzwi z kluczyka?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Już wiem w czym tkwi problem... u mnie po prostu nie ma siłownika do centralnego zamka...
Mechanik który robił kilka rzeczy z elektryką między innymi wymienił mi centralny musiał nie założyć mi siłownika a ja dopiero teraz się zorientowałem...

Mam dwa kable które sterują centralnym, mam w domu jakiś stary siłownik i sprawdziłem działa poprawnie zamyka się i otwiera.

Jednak nie mam zielonego pojęcia jak fizycznie połączyć siłownik z mechanizmem w klapie za pomocą częsci nr 23.
Wie ktoś do czego mam przymocować drugi koniec częsci nr 23?

Obrazek



drugie pytanie koło przycisku mechanicznego do otwierania klapy jest wyłącznik krańcowy z niego wychodzi przewód żółty i biegnie do wtyczki, w tej wtyczce jest jeszcze jedne przewód masa który idzie bezpośrednio z głównej wiązki klapy. Wtyczka ta wisi luźno w klepie ktoś wie do czego powinna być podpięta ?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

ten haczyk doczepiasz to dziurki przy zamku przy #4
z tymi przewodami to muszę popatrzeć .
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

W ten otwór koło 4 mam włożony haczyk nr 8 który łączy mechaniczny guzik z zagadka. Do tego otworu nie da rady włożyć 2 haczyków. Więc może haczyk nr 8 powinien być gdzie indziej?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

Jeżeli zamontuje ten siłowniki i zamontuje odpowiednio ciegno nr 23 to po zamknięciu auta z centralnego bagażnika też nie będzie się dało otworzyć? Tzn będzie tak jakbym go zamknął z kluczyki? I odwrotnie tzn. po otwarciu auta z centralnego będę mógł otworzyć bagażnik po przez naciśnięcie przycisku na klapie?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Siłownik # 21 realizuje wyłącznie funkcję RELEASE nie UNLOCK i jest sterowany przyciskiem ze schowka. Za LOCK/UNLOCK odpowiada silniczek z przekładnią zębatą ukryty w obudowie # 18. Zęby przekładni często są starte i przestaje działać LOCK/UNLOCK, a towarzyszą temu charakterystyczne zgrzyty i piski.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

V12, o to mi chodziło :-)
Powiedz mi jeszcze jak zasilany jest ten silnikiem z przekładnia zębatkową? Do obudowy nr 18 dochodzą dwa przewody ale są one podpiete do mikrostyku. Jutro rano wymontuje zamek i pokaże Ci jak to wygląda na zewnątrz i w środku.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Te 2 kabelki, które wychodzą z obudowy są podłączone właśnie do silniczka. Mikrostyk jest przy zamku # 4.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

No to u mnie chyba jest coś poważnie. Jutro zrobię fotki i może uda Ci się to cudo rozszyfrować.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

zamek po wyjęciu z klepy prezentuje się następująco
Obrazek

Obrazek

na tych dwóch przewodach pojawia się 12V w momencie zamykania/otwierania centralnego zamka

Po otwarciu wygląda tak
Obrazek

V12 czytając to co piszesz wnioskuję, że brakuje mi czegoś w środku do czego były by podłączone te dwa fioletowe przewody.
Czy to coś nie powinno być tam gdzie zrobiłem czerwone kółko ?
Obrazek
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Dokładnie tam, gdzie zaznaczyłeś powinien być silniczek z kółkiem zębatym.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec »

V12, dzięki, zamówiłem już cały element nr 18, przełożę sobie tylko wkładki i będzie cacy, przy okazji zamówiłem ori siłownik z cięgnem i będzie wszystko działało jak z fabryki :)
uff powoli do przodu i coraz więcej rzeczy działa jak powinno działać :)
ODPOWIEDZ