[XJ40] Centralny zamek klapy bagażnika
Moderator: V12
[XJ40] Centralny zamek klapy bagażnika
Od jakiegoś czasu nie działa mi centralny w bagażniku...kiedyś działał...
Możecie mi powiedzieć jak to jest tam zbudowane i na jakiej zasadzie działa?
Jak patrzałem po kablach to dwa przewody lecą do góry do guzika tam jest jakaś taka malutka skrzyneczka, czy to ona odpowiada za blokowanie guzika ?
Jak by ktoś miał jakiś rysunek/schemat jak to tam wszystko powinno wyglądać będę wdzięczny za info.
Możecie mi powiedzieć jak to jest tam zbudowane i na jakiej zasadzie działa?
Jak patrzałem po kablach to dwa przewody lecą do góry do guzika tam jest jakaś taka malutka skrzyneczka, czy to ona odpowiada za blokowanie guzika ?
Jak by ktoś miał jakiś rysunek/schemat jak to tam wszystko powinno wyglądać będę wdzięczny za info.
A słychać stamtąd jakieś zgrzyty lub piski podczas otwierania drzwi z kluczyka?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Już wiem w czym tkwi problem... u mnie po prostu nie ma siłownika do centralnego zamka...
Mechanik który robił kilka rzeczy z elektryką między innymi wymienił mi centralny musiał nie założyć mi siłownika a ja dopiero teraz się zorientowałem...
Mam dwa kable które sterują centralnym, mam w domu jakiś stary siłownik i sprawdziłem działa poprawnie zamyka się i otwiera.
Jednak nie mam zielonego pojęcia jak fizycznie połączyć siłownik z mechanizmem w klapie za pomocą częsci nr 23.
Wie ktoś do czego mam przymocować drugi koniec częsci nr 23?
drugie pytanie koło przycisku mechanicznego do otwierania klapy jest wyłącznik krańcowy z niego wychodzi przewód żółty i biegnie do wtyczki, w tej wtyczce jest jeszcze jedne przewód masa który idzie bezpośrednio z głównej wiązki klapy. Wtyczka ta wisi luźno w klepie ktoś wie do czego powinna być podpięta ?
Mechanik który robił kilka rzeczy z elektryką między innymi wymienił mi centralny musiał nie założyć mi siłownika a ja dopiero teraz się zorientowałem...
Mam dwa kable które sterują centralnym, mam w domu jakiś stary siłownik i sprawdziłem działa poprawnie zamyka się i otwiera.
Jednak nie mam zielonego pojęcia jak fizycznie połączyć siłownik z mechanizmem w klapie za pomocą częsci nr 23.
Wie ktoś do czego mam przymocować drugi koniec częsci nr 23?
drugie pytanie koło przycisku mechanicznego do otwierania klapy jest wyłącznik krańcowy z niego wychodzi przewód żółty i biegnie do wtyczki, w tej wtyczce jest jeszcze jedne przewód masa który idzie bezpośrednio z głównej wiązki klapy. Wtyczka ta wisi luźno w klepie ktoś wie do czego powinna być podpięta ?
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Jeżeli zamontuje ten siłowniki i zamontuje odpowiednio ciegno nr 23 to po zamknięciu auta z centralnego bagażnika też nie będzie się dało otworzyć? Tzn będzie tak jakbym go zamknął z kluczyki? I odwrotnie tzn. po otwarciu auta z centralnego będę mógł otworzyć bagażnik po przez naciśnięcie przycisku na klapie?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12
88 - XJS 5.3 V12
Siłownik # 21 realizuje wyłącznie funkcję RELEASE nie UNLOCK i jest sterowany przyciskiem ze schowka. Za LOCK/UNLOCK odpowiada silniczek z przekładnią zębatą ukryty w obudowie # 18. Zęby przekładni często są starte i przestaje działać LOCK/UNLOCK, a towarzyszą temu charakterystyczne zgrzyty i piski.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Te 2 kabelki, które wychodzą z obudowy są podłączone właśnie do silniczka. Mikrostyk jest przy zamku # 4.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
zamek po wyjęciu z klepy prezentuje się następująco
na tych dwóch przewodach pojawia się 12V w momencie zamykania/otwierania centralnego zamka
Po otwarciu wygląda tak
V12 czytając to co piszesz wnioskuję, że brakuje mi czegoś w środku do czego były by podłączone te dwa fioletowe przewody.
Czy to coś nie powinno być tam gdzie zrobiłem czerwone kółko ?
na tych dwóch przewodach pojawia się 12V w momencie zamykania/otwierania centralnego zamka
Po otwarciu wygląda tak
V12 czytając to co piszesz wnioskuję, że brakuje mi czegoś w środku do czego były by podłączone te dwa fioletowe przewody.
Czy to coś nie powinno być tam gdzie zrobiłem czerwone kółko ?
Dokładnie tam, gdzie zaznaczyłeś powinien być silniczek z kółkiem zębatym.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl