[X300] Lusterko wsteczne
Moderator: V12
Czy wkłady lusterek zewnętrzne fotochromatyczne psują się?
Chodzi o to, że mam zewnętrze lusterka samościemniające się, tak jak wewnętrzne.
Wkład na oko różni się od zwykłego dodatkowym kabelkiem. Ściemnia mi się wewnętrzne i lewe, a prawe zawsze jest takie same. Myślałem, że Niemcowi szkoda było dać 80 Euro na oryginalny wkład i włożył zwykły, ale dzisiaj zdemontowałem a tu wkład jest fotochromatyczny.
I teraz się zastanawiam czy zepsuł się wkład (wygląda na nierozbieralne)?
Czy prąd nie dochodzi? Jakie powinno być napięcie?
Czy może jeszcze coś innego? Na rzie czyszczę styki papierem, zobaczymy.
Z góry dziękuję za pomoc.
Chodzi o to, że mam zewnętrze lusterka samościemniające się, tak jak wewnętrzne.
Wkład na oko różni się od zwykłego dodatkowym kabelkiem. Ściemnia mi się wewnętrzne i lewe, a prawe zawsze jest takie same. Myślałem, że Niemcowi szkoda było dać 80 Euro na oryginalny wkład i włożył zwykły, ale dzisiaj zdemontowałem a tu wkład jest fotochromatyczny.
I teraz się zastanawiam czy zepsuł się wkład (wygląda na nierozbieralne)?
Czy prąd nie dochodzi? Jakie powinno być napięcie?
Czy może jeszcze coś innego? Na rzie czyszczę styki papierem, zobaczymy.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
chciałbym jeszcze raz popytac o lusterku wstecznym fotochromatycznym wewnątrz auta.
wiekszosc tych lusterek byla robiona w USA przez firmę Donnelly .swego czasu wymieniali za darmo teraz chcą $70-100
. prawie każde lusterko jest popsute w autach 1994-1997( prawdopodobnie temperatura robi swoje) rozebrałem parę z nich wygląda ze jest lustro doklejona do niego szybka i wpuszczony jakiś olej
do lusterka jest podlaczony przewod elektryczny tak samo jak do szybki
metody reperacji
wymiana lusterka na nowe duze $
pojscie do szklarza i przycięcie zwykłego lusterka i zapomnienie o fotochromatycznym
próba zreperowania . jak narazie mnie sie nie udalo mam duzy problem z odklejeniem szkla od lustra (tylko raz nie mialem problemu szkło bylo luźne )czy ktos z was cos z tym kombinował?
wiekszosc tych lusterek byla robiona w USA przez firmę Donnelly .swego czasu wymieniali za darmo teraz chcą $70-100
. prawie każde lusterko jest popsute w autach 1994-1997( prawdopodobnie temperatura robi swoje) rozebrałem parę z nich wygląda ze jest lustro doklejona do niego szybka i wpuszczony jakiś olej
do lusterka jest podlaczony przewod elektryczny tak samo jak do szybki
metody reperacji
wymiana lusterka na nowe duze $
pojscie do szklarza i przycięcie zwykłego lusterka i zapomnienie o fotochromatycznym
próba zreperowania . jak narazie mnie sie nie udalo mam duzy problem z odklejeniem szkla od lustra (tylko raz nie mialem problemu szkło bylo luźne )czy ktos z was cos z tym kombinował?
Też rozlało mi się lusterko 2 lata temu, wymontowałem, rozdzieliłem szybki, wyczyściłem z płynu ściemniającego i zmontowałem. Oczywiście funkcja ściemniania teraz nie działa, a widoczność jest jak w zwykłym.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Lusterko zewnętrzne nadal nie działa. Zamieniłem wkłady stronami i okazało się, że prąd jest, wszystko pięknie chodzi. Także winny jest tutaj wkład, instalacja wykluczona.
Jeśli chodzi o lusterko wewnętrzne to wymienione i wszystko hula. Stare lusterko leży do rozebrania i wyczyszczenia. Nie wychodzi mi coś otwarcie go, a nie chce zniszczyć obudowy.
Jeśli chodzi o lusterko wewnętrzne to wymienione i wszystko hula. Stare lusterko leży do rozebrania i wyczyszczenia. Nie wychodzi mi coś otwarcie go, a nie chce zniszczyć obudowy.
Jeśli kupiłeś wkład jako nowy, to reklamuj go u sprzedawcy.
Obudowę lusterka wewn. rozbierasz podważając wkrętakiem i kartą kredytową. Zatrzaski są podobnego typu jak w telefonach komórkowych, etc.
Obudowę lusterka wewn. rozbierasz podważając wkrętakiem i kartą kredytową. Zatrzaski są podobnego typu jak w telefonach komórkowych, etc.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
jak tobie sie udało to rozdzielić mam 5 tych lusterek i tylko jedno było luźneV12 pisze:Też rozlało mi się lusterko 2 lata temu, wymontowałem, rozdzieliłem szybki, wyczyściłem z płynu ściemniającego i zmontowałem. Oczywiście funkcja ściemniania teraz nie działa, a widoczność jest jak w zwykłym.
próbowałem gotować i nic spróbuje włożyć w rozpuszczalnik moze sie odklei
Warstwy nie były sklejone, połączone były jedynie blaszaną "elektrodą" po zdjęciu której szybki dały się oddzielić i wypłynął barwnik. To lusterko było z 1995 roku, być może nowszy typ montowany po 1995 ma warstwy sklejone, ale nie miałem okazji takiego rozbierać.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Ja jeszcze nie kupowałem wkładu, oba wkłady już były jak kupowałem auto.V12 pisze:Jeśli kupiłeś wkład jako nowy, to reklamuj go u sprzedawcy.
Niemiec coś mówił, że mu kiedyś ukradli lusterko czy wkład, coś takiego było. W każdym bądź razie okazuje się, że oba lustra są fotochromatyczne, ale
- lewe ma odcień złoty i jest wyprodukowane w 96 roku (ten wkład działa),
- prawe wygląda normalnie i jest wyprodukowane w 99 roku.
Wychodzi na to, że prawe mu buchnęli i dokupował.
Krzysiek zapomniał dopisać, że naprawiał lusterko z potencjometrem, a Jarek pewnie ma problem z automatycznym.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
masz racje te wcześniejsze mozna było rozdzielić . poźniejsze mają jakiś czarny klej w koło i w jednym miejscu przerwę ale i tak przez nią oleista substancja nie chce wyjść .
bede próbował kwasy i rozpuszczalniki moze cos wyjdzie
wcześniejsze lusterka maja potencjometr -suwak z przodu i są bardziej kwadratowe
poźniejsze bardziej owalne potencjometr z tyłu. te ostatnie udało mnie sie zmienić wkład od S-typa (z kompasem ale jescze nie podłączyłem)
nie da sie ukryć ze nowe lusterka gdy działają to wspaniała sprawa (szczególnie w USA gdzie światła biją na wprost)
Choina jak już tobie pisałem na rynek USA nie sprowadzali bocznych lusterek przyciemnionych do xj6
rozmawiałam ze znajomym i mówił że wymieniał w XJ8 wkłady ale to rzadkość od dealera to ponad $200 sztuka.
bede próbował kwasy i rozpuszczalniki moze cos wyjdzie
wcześniejsze lusterka maja potencjometr -suwak z przodu i są bardziej kwadratowe
poźniejsze bardziej owalne potencjometr z tyłu. te ostatnie udało mnie sie zmienić wkład od S-typa (z kompasem ale jescze nie podłączyłem)
nie da sie ukryć ze nowe lusterka gdy działają to wspaniała sprawa (szczególnie w USA gdzie światła biją na wprost)
Choina jak już tobie pisałem na rynek USA nie sprowadzali bocznych lusterek przyciemnionych do xj6
rozmawiałam ze znajomym i mówił że wymieniał w XJ8 wkłady ale to rzadkość od dealera to ponad $200 sztuka.
Słyszałem, że środkowe automatyczne też rzadko wychodziły w X300.Jarek-Jerryjag pisze:Choina jak już tobie pisałem na rynek USA nie sprowadzali bocznych lusterek przyciemnionych do xj6
Ja miałem problem z kupieniem lusterka automatycznego. Każdy mówił, że w X300 był suwak, a w X308 automatyczne. A u mnie w X300 było automatyczne. Kupiłem lusterko od X308 i się okazało, że też jest inne. W X300 jest automatyczne, ale bez pokrętła z tyłu i jest kostka 4pinowa (w X308 6pinowa). Trzeba było zamienić kostki.
Zrobie takiego małego offtopa. Jarku taka mała rzecz nie daje mi spokoju. Gdzie w amerykańskiej wersji X300 jest regulacja wysokości reflektorów. Bo ja za cholere nie mogę się dopatrzeć ani w X300, ani w X308, ani w XK.Jarek-Jerryjag pisze:nie da sie ukryć ze nowe lusterka gdy działają to wspaniała sprawa (szczególnie w USA gdzie światła biją na wprost)
1 i 3 zegarek wersja EU, 2 wersja US
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
światła w USA mają tylko jedną regulacje góra dół lampy są założone na plastykowych kołkach dwa są na stale trzecie ruchome ( umieszczone w kwadracie jeden róg jest pusty )
regulacja jest od strony silnika czarne plastykowe pokrętło.
w xk8 to chyba zrobię zdjęcia łatwiej wyjaśnić. xk8 tez ma automatyczne samo ustawienie ale nie spotkałem sie z lampami tego typu chyba nie były sprowadzane do USA .
regulacja jest od strony silnika czarne plastykowe pokrętło.
w xk8 to chyba zrobię zdjęcia łatwiej wyjaśnić. xk8 tez ma automatyczne samo ustawienie ale nie spotkałem sie z lampami tego typu chyba nie były sprowadzane do USA .
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am