[XJ40] Ile oleju i jak sprawdzac?
Moderator: V12
[XJ40] Ile oleju i jak sprawdzac?
Jak wiecie mam XJR Sport. Silnik rzedowy 6 o pojemnosci 4l. I powstal problem. Wymiana oleju. Ile oleju trzeba wlac do tego silnika? I w kiedy mierzyc poziom oleju? Po nocy jest znacznie wyzszy niz jak np.20min po zatrzymaniu. Ktos mi mowil - nie pamietam kto - ze trzeba przy tych silnikach dosc dlugo czekac zeby wypelnil wszystkie kanaly. Czyli nie ruszac od razu z kopyta. I teraz ile tego oleju? Mnie wychodzi ze od 8.5 do 9.5l. Koszmarnie duzo. Jesli mam mierzyc po nocnym postoju to bedzie go za duzo. Jesli kilka czy kilkanascie minut po zatrzymaniu to byloby ok. Wiem ze to jest zaskakujace ale to jest bardzo duzy silnik i do tego Jaguar czyli nic nie jest tak jak w innych autach. Stad moje pytanie. Ile oleju lac do tego silnika?
MarekP
MarekP
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez marekp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
zawsze Jaguara silniki mieściły dużo oleju . dobrze ze nie masz V12 .
olej powinno się mierzyć po przejechaniu i wyłączeniu silnika po 1 min.
niektóre starsze silniki dość duzo spalały oleju tak ze lepiej sprawdzać często poziom .
Pamiętam jak pierwszy raz zalewalem xk120 wlałem 8 i nic, wlałem 10 i nic na bagnecie już zacząłem szukać czy dziury miska nie ma . dopiero przy 12 Qt(1Quart to prawie 1litr)
olej pokazał się na bagnecie . co prawda to w tych autach nie było tylnych uszczelek na wale tak ze jak się pod dużą góre jechało to olej wypływał z miski .
olej powinno się mierzyć po przejechaniu i wyłączeniu silnika po 1 min.
niektóre starsze silniki dość duzo spalały oleju tak ze lepiej sprawdzać często poziom .
Pamiętam jak pierwszy raz zalewalem xk120 wlałem 8 i nic, wlałem 10 i nic na bagnecie już zacząłem szukać czy dziury miska nie ma . dopiero przy 12 Qt(1Quart to prawie 1litr)
olej pokazał się na bagnecie . co prawda to w tych autach nie było tylnych uszczelek na wale tak ze jak się pod dużą góre jechało to olej wypływał z miski .
Dziekuje! Juz sadzilem ze cos nie tak zrobilem. Wlalem 9.5l i jest ok. Ale tak jak piszesz. Po minucie czy nawet kilku sprawdzam. Jesli postoi kilka godzin to jest wyzej niz max. Widac ze duzo ma rozmaitych przewodow do wypelnienia. To tlumaczy dlaczego nalezy nie jechac od razu ale chwile poczkac. Do skrzyni przeczytalem ze 12l? Te koszty eksploatacji robia sie znaczne. Mam automat. Plyn hamulcowy wymienilem. Nie bylo za duzo ale taz wiecej niz w innych samochodach. Moze dostane instrukcje do niego to napisze ile czego zaleca producent.
MarekP
MarekP
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
jesli wymieniasz tylko filtr w skrzyni to potrzebujesz 3-4 litry oleju.
filtr w skrzyni powinno wymieniać się co 30 tys mil czyli około 50 tys km . ja jeśli wymieniam olej w silniku co 7,5k mil wysysam olej ze skrzyni około 3 l i wlewam nowy . jest to 1/4 pojemności całej skrzyni razem z kowerterem , ale nie miałem nigdy problemu w xj40 , x300 czy xjs ze skrzynią .
12 litrów to wymiana na chodzącym silniku i trzeba jeszcze dodać 3 litry więcej aby być pewnym ze masz czysty olej . w dodatku przedtem wymieniasz filtr to jeszcze zlejesz 3 l min. zanim zaczniesz wymieniać cały olej w skrzyni na chodzie.
Jaki masz kolor oleju w skrzyni ? czy czysty czerwony czy buraczany ?
filtr w skrzyni powinno wymieniać się co 30 tys mil czyli około 50 tys km . ja jeśli wymieniam olej w silniku co 7,5k mil wysysam olej ze skrzyni około 3 l i wlewam nowy . jest to 1/4 pojemności całej skrzyni razem z kowerterem , ale nie miałem nigdy problemu w xj40 , x300 czy xjs ze skrzynią .
12 litrów to wymiana na chodzącym silniku i trzeba jeszcze dodać 3 litry więcej aby być pewnym ze masz czysty olej . w dodatku przedtem wymieniasz filtr to jeszcze zlejesz 3 l min. zanim zaczniesz wymieniać cały olej w skrzyni na chodzie.
Jaki masz kolor oleju w skrzyni ? czy czysty czerwony czy buraczany ?
Do silnika AJ6 z chłodnicą oleju nominalnie wchodzi 8.5 litra.
Do skrzyni 4HP24 na zwykłą wymianę ok. 4.5 litra Dexronu III.
Do skrzyni 4HP24 na zwykłą wymianę ok. 4.5 litra Dexronu III.
Ostatnio zmieniony ndz paź 16, 2016 7:48 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jeszcze nie jest buraczany kolor ale ciemny czerwony. To mam zdjac filt wylac ok. 4 l. i dolac nowy olej? A jaki byl? Moim zdaniem mozna mieszac oleje dosc dowolnie bo nie sadze zeby jakas firma zaryzykowala ze po dolaniu jego oleju do innego cos by sie stalo. To nie jest techniczne ale raczej rozsadek mowi ze tak powinno byc. Dobrze. Zmienie ten filtr i olej skoro tak mowicie. Plyn chlodzacy zamarza przy -32 to chyba mozna zostawic? Plyn hamulcowy mial 5% wody!!! Juz wymienielem. Chodza slicznie hamulce. ABS sie wlacza po 8-10 szybkich nacisnieciach dopiero. Jeszcze czujnik tych okladzin musze zmienic. Klima wyschla i sie naprawila wyraznie. Ale musze oczyscic wszystko. Dobry samochod i coraz bardziej mi sie podoba. Nawet rozwazalem zakup takiego z 1970 roku. Moze kupie.
MarekP
Tylko znow miejsce w garazu bede musial kupic. Moze caly ten garaz od razu kupie co sie rozmieniac?
MarekP
Tylko znow miejsce w garazu bede musial kupic. Moze caly ten garaz od razu kupie co sie rozmieniac?
Jest OK jak mieścisz się w skali.
Olej pod korek, a czemu nie? Jeszcze jak prowadziłem warsztat, przyjechał starszy pan Mercedesem 123 żeby mu powymieniać oleje. Skrzynia manualna (wielkości pudełka po butach, no może ciutek większa) powinno być go coś 1,5 czy 1,7 litra (nie pamiętam) Więc odkręcam korek i podstawiam 5-cio litrową bańkę, wyobraźcie sobie moje ździwienie jak bańka się napełniła, a olej leciał dalej i to jeszcze jakiś Superol czy podobne świństwo. Ale zauważyłem że ma świeżo zabezpieczone podwozie, po krótkiej rozmowie z właścicielem sprawa się wyjaśniła. W jakieś stodole miał robioną konserwację podwozia i wymianę płynów, po której zaczęły biegi ciężko wchodzić. Samochód leżał na boku na t.z. kołyskach i to prawdopodobnie wtedy jak był najłatwiejszy dostęp do korka wlewowego (bo był u góry) panowie nalali do pełna.
Olej pod korek, a czemu nie? Jeszcze jak prowadziłem warsztat, przyjechał starszy pan Mercedesem 123 żeby mu powymieniać oleje. Skrzynia manualna (wielkości pudełka po butach, no może ciutek większa) powinno być go coś 1,5 czy 1,7 litra (nie pamiętam) Więc odkręcam korek i podstawiam 5-cio litrową bańkę, wyobraźcie sobie moje ździwienie jak bańka się napełniła, a olej leciał dalej i to jeszcze jakiś Superol czy podobne świństwo. Ale zauważyłem że ma świeżo zabezpieczone podwozie, po krótkiej rozmowie z właścicielem sprawa się wyjaśniła. W jakieś stodole miał robioną konserwację podwozia i wymianę płynów, po której zaczęły biegi ciężko wchodzić. Samochód leżał na boku na t.z. kołyskach i to prawdopodobnie wtedy jak był najłatwiejszy dostęp do korka wlewowego (bo był u góry) panowie nalali do pełna.
XJ6 x300 3,2
Cześć, pewnie ktoś to sprawdzał (albo nie) każdy to robi na zasadzie dolewania niewielkich ilości i kontrolowania stanu.ojciec pisze:Ja mam pytanie o bagnet z poziomu oleju w silniku. Silnik 4.0 erka, bagnet ma 3 poziomy minimum, środek i max. Czy ktoś wie może ile ml oleju jest od minimum do środka lub od minimum do maximum?
XJ6 x300 3,2
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
od min do max powinno wejść około 1 litra czy qt.
Czasami jak więcej się zaleje to nie problem o jeden litr . jednak lepiej mieć zawsze na max .
W V8 jak zaczęto sprzedawać fabryczne koła 20 calowe to z kołami przychodził ekstra bagnet który miał miarkę o 1 litr wyższą.
Problem jest z V8 bo jest sporo rożnych bagnetów i czasami zdarzyć się moze ze bagnet pokazuje pełne zalanie a jest prawie 0 w misce. Tak miałem z xjrem z 2000.
Czasami jak więcej się zaleje to nie problem o jeden litr . jednak lepiej mieć zawsze na max .
W V8 jak zaczęto sprzedawać fabryczne koła 20 calowe to z kołami przychodził ekstra bagnet który miał miarkę o 1 litr wyższą.
Problem jest z V8 bo jest sporo rożnych bagnetów i czasami zdarzyć się moze ze bagnet pokazuje pełne zalanie a jest prawie 0 w misce. Tak miałem z xjrem z 2000.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
w1994 fabryka jaguara wpala na szalony projekt zamiast zmieniac olej w serwisie co 7,5 tys mil na10k mil . niby nic ale rozmawiajac z fabryką mowili ze przy tym typy silników spalanie 1 litra na800 mil to normalne !!!. czyli jesli auto spala 1litr na 800 mil ,to ile spali na 7,5tys ? teraz ile na 10k ???
oczywiscie fabvryka rece wycierala pisząc ze własxciciel powinien sprawdzac płyny codziennie.
szczególnie w usa ktokolwiek sprawdza olej - nikt prawie nie wie gdzie jest bagnet 9 pisze o starszych modelach - w nowych to nie istnieje cyrk.
piszac o poziomie oleju wusa amerykańskie silniki przy zmianie potrzebowały max 4.5 l oleju . jagi od wczesnych 1950 to 12 l oczywiscie r6 pózniej v12 -10 l. i wreszcie nowe v8 od6.5 do prawie 7.5 rok i koła.
oczywiscie fabvryka rece wycierala pisząc ze własxciciel powinien sprawdzac płyny codziennie.
szczególnie w usa ktokolwiek sprawdza olej - nikt prawie nie wie gdzie jest bagnet 9 pisze o starszych modelach - w nowych to nie istnieje cyrk.
piszac o poziomie oleju wusa amerykańskie silniki przy zmianie potrzebowały max 4.5 l oleju . jagi od wczesnych 1950 to 12 l oczywiscie r6 pózniej v12 -10 l. i wreszcie nowe v8 od6.5 do prawie 7.5 rok i koła.
-
- Posty: 669
- Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm
.............
Zużycie 1 litr oleju na 1 tys. kilometrów to była norma dla polskiego Fiata 125p w latach 70-siatych i wszyscy uważali, że to kryminał.. To nawet moje staruchy silniki XK, z 74 i 75 roku nie palą tyle, mimo, że zawsze troszkę się "pocą" na tylnym uszczelniaczu sznurkowym, gdy auto stoi. Co do sprawdzania oleju......wystarczyło by zaopatrzyć auta dla Amerykanów w czujniki poziomu oleju, z duuuuuużą czerwoną lampką. Każdy Mercedes ma żółte światełko ostrzegawcze
.
.