[SERIA] czujnik oleju XJ12

Moderator: V12

januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

Czy mógłby któryś z kolegów podać z jaką siłą należy dokręcić śruby miski olejowej?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

Dziękuję bardzo ,z daleka piszesz.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

usa, kalifirnia, san bernardino
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

Zawsze ciepło, dziękuję za rady. Z pozdrowieniami januszek
markus gaźnikus
Posty: 669
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus »

Jarek zapomniał o przecinkach w tych Nm. Głowica jest na 7,5Nm.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

markus gażnikus, według mnie i jaguara to gowice w V12 robi sie na :
Cylinder head to block (9/16"AF) 36 Nm
Cylinder head to block (11/16 "AF) 70 Nm
Bez przecinka
Ja i tak wszystko na funtostpoy mierzę
gdyby co to mozna też sprawdzić tutaj :
http://www.convertunits.com/from/ft+lb/to/N+m

w tym biuletynie Jaguara jest mała pomyłka nie wpisali 1 czyli powinno być 16 a nie 6 Lb/ft.
ale poprawnie jest w Nm .
markus gażnikus, ok zapomniałem ze w Polsce to Kg/metr a nie Newton/metr.
Ja podałem wszystko w newtonach i pierwszą miarę w funtach . sorry.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

cześć Jarek , czy mógłbyś coś więcej napisać o czujniku oleju na obudowie filtra olejowego , myślę ,że to on sprawia mi kłopoty. Może znasz wymiary przednich sprężyn do XJ 12 , średnicę drutu i wysokość w stanie rozprężonym . Pozdrawiam.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Ja nie widziałem czujnika na obudowie filtra oleju chyba ze w starszych modelach prostych szóstkach .
Obudowa z V12 to wygląda tak :
http://www.ebay.co.uk/itm/192078512939
i nie wiem gdzie tam wstawili czujnik?
Ja aktualnie mam tylko nowe sprężyny do XJR-S - czerwone ale one mogą być inne.
Z którego roku jest twój Jaguar?
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

Cześć , tak masz rację to nie czujnik to zawór. To ten element po lewej stronie na zdjęciu ,pod duży klucz. Mój dajmler jest z 1992 r. 5,3 XJ12 . Właśnie u mnie też są czerwone, ale jedna jest pęknięta. Kupiłem nowe , są czarne . Nie znam wysokości , ale średnica drutu jest o 1mm. mniejsza czyli 17,5 a czerwone18,5 mm.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

cześć Jarek, co sądzisz o tych sprężynach i reszcie ?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Pisał.em do znajomego który przerabiał xjs v12 na v8 dawne czasy . jednak mnie jeszcze nie odpisał. Jak przyjechałem do USA to znajoma która pomogła mnie znaleźć miejsce zamieszkania na 3 miesiące , miała męża który miał fabrykę sprężyn - od drutu przekręconego o 50 stopni do sprężyn zaworowych od VW. Nawet tam pracowałem przez 3 miesiące . ( to fabryka i to nie była dla mnie ) ale zauważyłem jak sprężyny robią . Oprócz grubości i wysokości to jeszcze tzw hartowanie. Wrzucają sprężyny do pieca i grzeją czasami dłużej a czasami krócej a później w zależności od specyfikacji wsadzają do płynów oleju ,wody albo pozostawiają na dworzu . cholera wie jaką mają regułę . Ja lubię robić rożne rzeczy ale tamta robota była nie dla mnie, szkoda ze nie poznałem tej technologii .
Postaram się zmierzyć te moje czerwone sprężyny i dam tobie wymiary .
Nie wiem jak szybko masz możliwość założenia i zięcia tej sprężyny w aucie. Jeśli masz dość długą śrubę to idzie dość szybko Fabryka miała specjalne narzędzie ( długą śrubę ze specjalnymi dodatkami )
https://jaguar.service-solutions.com/De ... _(set)?c=3 .

czyli załóż czarne sprężyny i zmierz wysokość ziemia -nadkole i wtedy w 100% będziesz wieszał czy jest ok . Gdzieś wadziłem wymiary , każdy dobry serwis ustawiania kół powinien to mierzyć ale niestety wielu olewa.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

januszek, PS czy twój daimler przypadkiem nie jest z Kanady ? Ja szukam z 1992 xj12 z karoserią ser 3 ale z Kanady . To ostatnie super auta. W USA nigdy tych aut nie sprowadzali ostatni sedanV12 był w 1978 roku i to ser2. Parę razy reperowałem te auta z kanady . One miały specjalne tabliczki przy biegach i miały #, było ich chyba tylko 100 sztuk to ostatnie auta ser 3.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

Cześć Jarek, tabliczki przy biegach nie znalazłem. Po czym można jeszcze stwierdzić czy to wersja kanadyjska?. Co sądzisz o zaworze przy filtrze oleju ,czy możliwe jest jego rozebranie i regulacja. Zacytuję Twoje zdanie :One miały specjalne tabliczki przy biegach i miały # . Co miałeś na myśli?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

Podeobnie jak XJR-S z 1993 wysyłane do USA miały specjalną srebrną tabliczkę naklejona pod radiem na desce biegów. XJ12 w kanadzie miały tez taką tabliczkę Numer jakby sprzedanego ostaTNIEGO Daimlera V12 . NIESTETY TE MODELE BYŁY TYLKO SPRZEDAWANE W kANADZIE.
czasami te auta przyjeżdżały do USA i czasami ja w nich ręce brudziłem. Wiem ze gdzieś jest ukryte takie auto niedaleko mnie ale , nie mogę wywąchać .
ODPOWIEDZ