[SERIA] czujnik oleju XJ12
Moderator: V12
[SERIA] czujnik oleju XJ12
Witam, jestem od niedawna posiadaczem XJ 12 z92 r. silnik 5,3 kW194.Szukam czujnika oleju, oraz interesuje mnie jak jest napędzana pompa oleju, czy po zdjęciu miski jest możliwy demontaż? Pozdr.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez januszek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
januszek, masz dwa czujniki jeden zapala światło na zegarach a drugi czujnik większy jest do wskazywania zegara.
Jakie masz obiawy ze chcesz wymieniać pompę.
Nie jest to łatwe zadanie bo to prawie przebudowa silnika . Pompa jest wsadzona jakby z przodu silnika na wale korbowym . czyli trzeba zdjąć miskę zdjąć głowice i osłonę łańcucha.
Jeśli zwracasz uwagę na niską strzałkę na zegarze gdy auto jest rozgrzane to nic takiego w tych silnikach jest ciśnienie najważniejsze jak ilość doprowadzająca olej do smarowania. ważna jest czerwona lampka która nie powinna się palić gdy silnik chodzi.
Jednak jak słyszy się ze coś jakby zaworach wali to moze być zablokowana rurka doprowadzająca olej do głowic jaki i czujnikowa oleju . znajdują się z tyłu silnika pomiędzy głowicami, a rurki doprowadzające olej do głowic wychodzą od czujników i sa dokręcone z tyłu glowic.
Jakie masz obiawy ze chcesz wymieniać pompę.
Nie jest to łatwe zadanie bo to prawie przebudowa silnika . Pompa jest wsadzona jakby z przodu silnika na wale korbowym . czyli trzeba zdjąć miskę zdjąć głowice i osłonę łańcucha.
Jeśli zwracasz uwagę na niską strzałkę na zegarze gdy auto jest rozgrzane to nic takiego w tych silnikach jest ciśnienie najważniejsze jak ilość doprowadzająca olej do smarowania. ważna jest czerwona lampka która nie powinna się palić gdy silnik chodzi.
Jednak jak słyszy się ze coś jakby zaworach wali to moze być zablokowana rurka doprowadzająca olej do głowic jaki i czujnikowa oleju . znajdują się z tyłu silnika pomiędzy głowicami, a rurki doprowadzające olej do głowic wychodzą od czujników i sa dokręcone z tyłu glowic.
część Jarek, dziękuję za odpowiedż. Auto kupiłem na starym oleju, więc wymieniłem na nowy. /millers 5w40 LL nanodrive/. Po wymianie kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po5sek. Nie wiem jak było przed wymianą, nie zwróciłem na to uwagi,odpalałem go tylko kilka razy.Wymieniłem olej ponownie na 10w40 liquiMoly ,ale jest to samo. Po dłuższym postoju kontrolka gaśnie po kilku sek., natomiast po odpaleniu po np. pół godzinie , godzinie natychmiast. Jak gaśnie kontrolka automatycznie rusza ciśnienie na manometrze do5, po rozgrzaniu około 3. Tak to wygląda. Myślałem o czujniku,który odpowiada za wskazania na desce . Co to jest przebudowa silnika?
Zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia manometrem warsztatowym. Jeśli faktycznie późno dociera ciśnienie, to smok i miska do wyczyszczenia. Jaki przebieg ma silnik?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
januszek, Ja bym bardzo tym pokazywaniem na zegarze nie przejmował się . Chyba ze w silniku stuka jakby był bez oleju i cały czas czerwona lampka się pali.
To co opisujesz to normalne dla tych silników .
Mozna jeszcze pobawić sie z za worem olejowym przy filtrze oleju. Chyba Beere Racing w UK ma jakies inne sprężyny jaki specjalne narzędzie do wykręcania tego zaworu. On też robi service tych zaworów .
Ja do tych silników leje 20/50 i tak pokazuje na postojach nisko strzałkę . Kiedyś widzałem jak stary mechanik odginał strzałkę aby wiecej pokazywała.
Jaguar zawsze miał problem z zegarami . w x300 to nawet było zalecenie wymieniać czujniki z ruchomych na stałe tzw ciśnienie jest albo go nie ma - i większość właścicieli była z tego zadowolona ( my to nazywaliśmy " Idiot light "
To co opisujesz to normalne dla tych silników .
Mozna jeszcze pobawić sie z za worem olejowym przy filtrze oleju. Chyba Beere Racing w UK ma jakies inne sprężyny jaki specjalne narzędzie do wykręcania tego zaworu. On też robi service tych zaworów .
Ja do tych silników leje 20/50 i tak pokazuje na postojach nisko strzałkę . Kiedyś widzałem jak stary mechanik odginał strzałkę aby wiecej pokazywała.
Jaguar zawsze miał problem z zegarami . w x300 to nawet było zalecenie wymieniać czujniki z ruchomych na stałe tzw ciśnienie jest albo go nie ma - i większość właścicieli była z tego zadowolona ( my to nazywaliśmy " Idiot light "
aby wyjąc pompę olejową to jest rozebranie w 80% silnika na części. Niby można kombinować nie zdejmując głowić ale potem nie ma gwarancji czy nie będzie ciekło pomiędzy przykrywą przednia silnika a głowicami -uszczelkami pod głowicami. Sporo roboty , I robiąc taką robotę to już warto zrobić i sprawdzić cały silnik + dać lepsze uszczelki aby później nie ciekł silnik .januszek pisze:Co to jest przebudowa silnika
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Kiedyś jak robiłem w warsztacie była firma która sprzedawała filtry i jakieś detergenty i maszynę która czyściła silnik od środka, Cały ten proceder trwał około 1 godziny i silnik od środka był czysty , koszt to 150-200 dolców . my tego nie robiliśmy bo klienci nie chcieli za to płacić i było tez przekonanie ze mogą za dobrze te silniki wyczyścić i moze być problem.V12 pisze: miska do wyczyszczenia
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Czujniki są na rurce w tylnej części silnika pomiędzy głowicami.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Są 2, tylko na rysunku nie ma tego w kształcie beczułki.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
https://www.limora.com/januszek pisze: skąd masz te rysunki
Pozdrawiam
Paweł
Nieważne czym jeździsz byle miauczał
Paweł
Nieważne czym jeździsz byle miauczał
Tu są wszystkie oryginalne rysunki z numerami katalogowymi http://www.jaguarclassicparts.com/uk/se ... xj12-parts
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl