[SERIA] czujnik oleju XJ12

Moderator: V12

januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

[SERIA] czujnik oleju XJ12

Post autor: januszek »

Witam, jestem od niedawna posiadaczem XJ 12 z92 r. silnik 5,3 kW194.Szukam czujnika oleju, oraz interesuje mnie jak jest napędzana pompa oleju, czy po zdjęciu miski jest możliwy demontaż? Pozdr.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez januszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

januszek, masz dwa czujniki jeden zapala światło na zegarach a drugi czujnik większy jest do wskazywania zegara.
Jakie masz obiawy ze chcesz wymieniać pompę.
Nie jest to łatwe zadanie bo to prawie przebudowa silnika . Pompa jest wsadzona jakby z przodu silnika na wale korbowym . czyli trzeba zdjąć miskę zdjąć głowice i osłonę łańcucha.
Jeśli zwracasz uwagę na niską strzałkę na zegarze gdy auto jest rozgrzane to nic takiego w tych silnikach jest ciśnienie najważniejsze jak ilość doprowadzająca olej do smarowania. ważna jest czerwona lampka która nie powinna się palić gdy silnik chodzi.
Jednak jak słyszy się ze coś jakby zaworach wali to moze być zablokowana rurka doprowadzająca olej do głowic jaki i czujnikowa oleju . znajdują się z tyłu silnika pomiędzy głowicami, a rurki doprowadzające olej do głowic wychodzą od czujników i sa dokręcone z tyłu glowic.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

część Jarek, dziękuję za odpowiedż. Auto kupiłem na starym oleju, więc wymieniłem na nowy. /millers 5w40 LL nanodrive/. Po wymianie kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po5sek. Nie wiem jak było przed wymianą, nie zwróciłem na to uwagi,odpalałem go tylko kilka razy.Wymieniłem olej ponownie na 10w40 liquiMoly ,ale jest to samo. Po dłuższym postoju kontrolka gaśnie po kilku sek., natomiast po odpaleniu po np. pół godzinie , godzinie natychmiast. Jak gaśnie kontrolka automatycznie rusza ciśnienie na manometrze do5, po rozgrzaniu około 3. Tak to wygląda. Myślałem o czujniku,który odpowiada za wskazania na desce . Co to jest przebudowa silnika?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia manometrem warsztatowym. Jeśli faktycznie późno dociera ciśnienie, to smok i miska do wyczyszczenia. Jaki przebieg ma silnik?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

januszek, Ja bym bardzo tym pokazywaniem na zegarze nie przejmował się . Chyba ze w silniku stuka jakby był bez oleju i cały czas czerwona lampka się pali.
To co opisujesz to normalne dla tych silników .
Mozna jeszcze pobawić sie z za worem olejowym przy filtrze oleju. Chyba Beere Racing w UK ma jakies inne sprężyny jaki specjalne narzędzie do wykręcania tego zaworu. On też robi service tych zaworów .
Ja do tych silników leje 20/50 i tak pokazuje na postojach nisko strzałkę . Kiedyś widzałem jak stary mechanik odginał strzałkę aby wiecej pokazywała.
Jaguar zawsze miał problem z zegarami . w x300 to nawet było zalecenie wymieniać czujniki z ruchomych na stałe tzw ciśnienie jest albo go nie ma - i większość właścicieli była z tego zadowolona ( my to nazywaliśmy " Idiot light "
januszek pisze:Co to jest przebudowa silnika
aby wyjąc pompę olejową to jest rozebranie w 80% silnika na części. Niby można kombinować nie zdejmując głowić ale potem nie ma gwarancji czy nie będzie ciekło pomiędzy przykrywą przednia silnika a głowicami -uszczelkami pod głowicami. Sporo roboty , I robiąc taką robotę to już warto zrobić i sprawdzić cały silnik + dać lepsze uszczelki aby później nie ciekł silnik .
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

V12 pisze: miska do wyczyszczenia
Kiedyś jak robiłem w warsztacie była firma która sprzedawała filtry i jakieś detergenty i maszynę która czyściła silnik od środka, Cały ten proceder trwał około 1 godziny i silnik od środka był czysty , koszt to 150-200 dolców . my tego nie robiliśmy bo klienci nie chcieli za to płacić i było tez przekonanie ze mogą za dobrze te silniki wyczyścić i moze być problem.
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

Samochód i silnik jest po 80 tys. km. Silnik pracuje cicho.Chciałem wyjaśnić dlaczego kontrolka gaśnie po 5 sek. i gdzie jest czujnik oleju. Czy można kupić publikacje /manual/ do tego modelu?
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

Dziękuję, ale którą publikacje dopasować do mojego modelu XJ12 5,3 l. daimler 1992r.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Czujniki są na rurce w tylnej części silnika pomiędzy głowicami.

Obrazek
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

Dziękuję Admin, ale widzę tylko jeden czujnik / podobno są dwa/ i skąd masz te rysunki
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Są 2, tylko na rysunku nie ma tego w kształcie beczułki.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
paweln7
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 01, 2011 8:10 pm

Post autor: paweln7 »

januszek pisze: skąd masz te rysunki
https://www.limora.com/
Pozdrawiam
Paweł

Nieważne czym jeździsz byle miauczał
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Tu są wszystkie oryginalne rysunki z numerami katalogowymi http://www.jaguarclassicparts.com/uk/se ... xj12-parts
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
januszek
Posty: 87
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

Post autor: januszek »

Dziękuję za wszystkie wiadomości , odkręciłem miskę, wszystko czyste jak nowe.Jaki jest moment dokręcenia śrub przy misce metalowej? Gaśnięcie opóżnione kontrolki oleju może jest spowodowane odległością od pompy oleju do czujników. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ