[X308] czerwona lampka
Moderator: V12
[X308] czerwona lampka
Pojawił mi się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, na początku wykonałem następujące czynności :
- dolałem trochę wody destylowanej, na kilka dni pomogło
- sprawdziłem korek oleju i nie widzę na nim żadnego " masła "
Termostat działa prawidłowo, startuje od zera i zatrzymuje się w okolicy 90 stopni
Na pewno do sprawdzenia pójdą elementy układu związane z instalacją gazową.
Obstawiam nieszczelność układu, i dlatego zastanawiam się czy są jakieś szczególne miejsca w układzie które muszę sprawdzić ?
- dolałem trochę wody destylowanej, na kilka dni pomogło
- sprawdziłem korek oleju i nie widzę na nim żadnego " masła "
Termostat działa prawidłowo, startuje od zera i zatrzymuje się w okolicy 90 stopni
Na pewno do sprawdzenia pójdą elementy układu związane z instalacją gazową.
Obstawiam nieszczelność układu, i dlatego zastanawiam się czy są jakieś szczególne miejsca w układzie które muszę sprawdzić ?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jaząbek, łącznie zmieniany 1 raz.
X308 4.0 Daimler
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Podpowiedź z mojej nieszczelności, nigdzie nie było widać i już podejrzewałem że uszczelka pod głowicą. Płynu ubywało a nie było wycieku. Zaczęło dziwnie pachnieć w samochodzie i znalazł się sprawca, pękła nagrzewnica i pewnie byłby wyciek pod samochód gdyby nie był zsunięty wężyk odwodnienia wymiennika ciepła, a cały płyn wpływał pod dywany. Tak więc, jeśli masz tę samą usterkę co ja to: sprawdź czy nie kapie pod samochodem na wysokości początku progów w okolicy tunelu środkowego (tam są rurki odwadniające) i w środku samochodu (pod deską przy tunelu z obu stron) są takie gumowe wężyki (średnicy małego palca) które powinny być nasunięte na rurki odwadniające nagrzewnicę.
XJ6 x300 3,2
-
- Posty: 669
- Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Używa, używa, właśnie dlatego że błyskawicznie osusza zaparowane szyby
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Przewody idące do nagrzewnicy (pod kolektorem ssącym) lubią przeciekać, wtedy na silniku zbiera się płyn chłodniczy i czuć charakterystyczny zapach. Kominek termostatu jest już wymieniony?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Tak właśnie jest, lewa głowica jest mokra ale nie zalana jakoś szczególnie, czuć smrodek przypalonego płynu, w kabinie znikome ogrzewanie. Kominek jest aluminiowy i z jego okolic chyba raczej nie cieknie. W ciągu dnia ( 20 km przejechane ) opróżniło mi niemal cały zbiorniczek wyrównawczy, zostało ze dwa centymetry od dna.
A co to za przewody i co im jest że ciekną ? - jakieś złączki, czy po prostu pękają ? Wymiana tego zapewne wymaga zdjęcia kolektora. Masz może jakiś schemat, rysunek , zdjęcie ?
Pozdrawiam
Piotr
A co to za przewody i co im jest że ciekną ? - jakieś złączki, czy po prostu pękają ? Wymiana tego zapewne wymaga zdjęcia kolektora. Masz może jakiś schemat, rysunek , zdjęcie ?
Pozdrawiam
Piotr
XJ Executive 3.2 1999
https://sklep.v12.com.pl/waz-nagrzewnicy-nca3945cd.html
https://sklep.v12.com.pl/waz-nagrzewnicy-nne3946ca.html
Ciekną ze starości, kolektor trzeba zdjąć, więc uszczelki też potrzebne
https://sklep.v12.com.pl/uszczelka-kole ... 016bb.html
Ostatnio zmieniony czw lip 13, 2017 8:06 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Chłopaki pewnie mają rację w Twoim przypadku, ale z doświadczenia do prozaicznych problemów z układem chłodzenia należy z pewnością dodać:
- wysunięty wężyk z drugiego zbiorniczka wyrównawczego (w zderzaku),
- zamienione przewody przy zbiorniczku wyrównawczym na podszybiu (mają być na krzyż)
powodzenia w diagnozie!
- wysunięty wężyk z drugiego zbiorniczka wyrównawczego (w zderzaku),
- zamienione przewody przy zbiorniczku wyrównawczym na podszybiu (mają być na krzyż)
powodzenia w diagnozie!
Diagnoza już jest - dziura w przewodzie gumowym pod kolektorem, tym krótszym, jakieś 4 cm od termostatu. Te przewody leżą sobie w skrajnych warunkach od 1999 roku - moim zdaniem i tak cud że tyle przetrwały. Przy okazji okazało się że mam w układzie jakiś syf. Niby wg miernika odporność do -30 stopni ale kolor mniej więcej kawa z mlekiem. Po kilkukrotnym przepłukaniu układu w kuwecie odcedzono jakieś grudki osadu. Wygląda na to że ktoś nalał jakiegoś preparatu uszczelniającego albo mechanik zmieniając termostat zmieszał nieodpowiednie płyny.
Dzięki płukaniu, z nagrzewnicy udało się usunąć sporo towaru dzięki czemu w kabinie temperatura potrafi dojechać do ponad 40 stopni.
Piotr
Dzięki płukaniu, z nagrzewnicy udało się usunąć sporo towaru dzięki czemu w kabinie temperatura potrafi dojechać do ponad 40 stopni.
Piotr
XJ Executive 3.2 1999
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
tak zacząłem czytać stary post.
problem, z zamulonymi nagrzewnicami jest problemem zmiany płynu chłodzącego bez jego przeczyszczenia . Jaguar stosował różne płyny czerwone żółte i a inni tez dodawali zielone.
Jeśli nie wiesz jaki był płyn do wylej wyczyść system tak jak info mówi i wlej nowy płyn .
Problem ze czerwony nie można mieszać z żółtym a zielony to tez jest nie wskazany .
Ja najczęściej jak mam problem z nagrzewnicą ( oczywiście jak w s typie najpierw sprawdzam czy system jest odpowietrzony ), w xj6-8-xk8 to czy motor i zawór nagrzewnicy działa to potem sprawdzam płyn, później czyszczę i wlewam nowy zaznaczając pod maską jaki płyn wlałem .
problem, z zamulonymi nagrzewnicami jest problemem zmiany płynu chłodzącego bez jego przeczyszczenia . Jaguar stosował różne płyny czerwone żółte i a inni tez dodawali zielone.
Jeśli nie wiesz jaki był płyn do wylej wyczyść system tak jak info mówi i wlej nowy płyn .
Problem ze czerwony nie można mieszać z żółtym a zielony to tez jest nie wskazany .
Ja najczęściej jak mam problem z nagrzewnicą ( oczywiście jak w s typie najpierw sprawdzam czy system jest odpowietrzony ), w xj6-8-xk8 to czy motor i zawór nagrzewnicy działa to potem sprawdzam płyn, później czyszczę i wlewam nowy zaznaczając pod maską jaki płyn wlałem .