[X308] łożyska tylne - pomocy!!
Moderator: V12
[X308] łożyska tylne - pomocy!!
Witam!
Pilnie potrzebuję tuleję dystansową nr 4, która jest odpowiedzialna za zachowanie odpowiedniego luzu na łożyskach tylnych, i najważniejsze, sposobu odpowiedniego doboru jej szerokości (występuje ponoć w szerokości od 2,22 do 3,75 mm co 0,05mm). Cały dzień walczę z mechanikiem by wymienić te diabelskie łożyska i "już był w ogródku, już witał się z gąską..." i lipa Skręciliśmy wszystko i łożysko się strasznie grzeją. HELP!!
Pilnie potrzebuję tuleję dystansową nr 4, która jest odpowiedzialna za zachowanie odpowiedniego luzu na łożyskach tylnych, i najważniejsze, sposobu odpowiedniego doboru jej szerokości (występuje ponoć w szerokości od 2,22 do 3,75 mm co 0,05mm). Cały dzień walczę z mechanikiem by wymienić te diabelskie łożyska i "już był w ogródku, już witał się z gąską..." i lipa Skręciliśmy wszystko i łożysko się strasznie grzeją. HELP!!
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Feler, łącznie zmieniany 1 raz.
Najgorsze są skrajności...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Wow Krzychu - wiesz wszystko Królu Tylko jak rozumiem, bez tego ustrojstwa zwanego "service tool JD/1D i JD 132" mogę sobie tylko metodą prób i błędów dobierać szerokość tego pierścienia... Co radzisz, mam dostęp do precyzyjnych tokarek cyfrowych, więc mogę sobie pokombinować z szerokością tych dystansów, czy oddać go do ASO (tyle że serwis w Długołęce daleki jest od "autoryzowanego"..). Ciekawe że problem pojawił się tylko z lewej strony, wymiana łożysk po prawej stronie, mimo że nie było i nie ma tam tego pierścienia (?), była bezproblemowa, dopiero lewa strona daje w kość... A generalnie to "brytole" nieźle nakombinowali z tym tyłem - może i da się to bardziej skomplikować ale i tak poziom zagadek angielskiej myśli technicznej jest tu mocno podkręcony..
Najgorsze są skrajności...
Narzędzie specjalne nie jest niezbędne. Zgodnie z procedurą zakładasz najgrubszą podkładkę 3.45, skręcasz całość bez smaru i zimmeringów i robisz pomiar luzu czujnikiem zegarowym. Na tej podstawie obliczasz grubość podkładki, ma być 0.025-0.08mm napięcia łożysk. Bieżnie warto wcisnąć na prasie, bo w przeciwnym razie wynik pomiaru może być nieaktualny po ułożeniu się łożysk.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Panowie mam pytanie:
Nie mialem pojecia o tym, ze istnieja roznego rodzaju podkladki dystansowe i po prostu wymienialem te lozyska juz po dwa razy z kazdej strony i juz dostaje szalu bo non stop tyl mi wyje..
Moje pytanie brzmi:
Czy jest ktos z wlkp, lub wogole z Polski, kto moglby mi wykonac taka wymiane lozysk? A a zasadzie tylko dobrac odpowiednia podkladke? Moge wymontowac piasty,wybic stare bieznie, wcisnac nowe i wyslac caly zestaw do kogos kto wezmie piasty na warsztat i obliczy mi, ktora podkladke zastosowac, odesle mi je i ja to wszystko zloze do kupy u siebie. Jest ktos taki?
Nie mialem pojecia o tym, ze istnieja roznego rodzaju podkladki dystansowe i po prostu wymienialem te lozyska juz po dwa razy z kazdej strony i juz dostaje szalu bo non stop tyl mi wyje..
Moje pytanie brzmi:
Czy jest ktos z wlkp, lub wogole z Polski, kto moglby mi wykonac taka wymiane lozysk? A a zasadzie tylko dobrac odpowiednia podkladke? Moge wymontowac piasty,wybic stare bieznie, wcisnac nowe i wyslac caly zestaw do kogos kto wezmie piasty na warsztat i obliczy mi, ktora podkladke zastosowac, odesle mi je i ja to wszystko zloze do kupy u siebie. Jest ktos taki?
-
- Posty: 669
- Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm
Nie, tam ma nie być luzu, tylko napięcie 0.025-0.08mm.
Wkłada się najgrubszą podkładkę, skręca bez zimmeringów i smaru, mierzy czujnikiem zegarowym luz i oblicza właściwą grubość podkładki.
Niby proste, a połowa fachowców nie ma nawet czujnika zegarowego, a o podkładkach, których jest ponad 20 rodzajów, to nawet nie wspominam...
Wkłada się najgrubszą podkładkę, skręca bez zimmeringów i smaru, mierzy czujnikiem zegarowym luz i oblicza właściwą grubość podkładki.
Niby proste, a połowa fachowców nie ma nawet czujnika zegarowego, a o podkładkach, których jest ponad 20 rodzajów, to nawet nie wspominam...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
A jakby poprawić fabrykę i zrobić tak, jak mają pozostałe marki samochodów?
Czyli mianowicie:
wyciągnąć te podkładki, w półosi wywiercić poprzecznie otwór pod zawleczkę czyli gdzieś 3-4mm,
i zastosować nakrętkę koronkę lub nakładkę koronkę tak, jak jest to zrobione w x300 z przodu?
I dokręcić z czuciem, tak jak się to robi zazwyczaj przy montażu łożysk stożkowych?
co o tym myślicie?
Czyli mianowicie:
wyciągnąć te podkładki, w półosi wywiercić poprzecznie otwór pod zawleczkę czyli gdzieś 3-4mm,
i zastosować nakrętkę koronkę lub nakładkę koronkę tak, jak jest to zrobione w x300 z przodu?
I dokręcić z czuciem, tak jak się to robi zazwyczaj przy montażu łożysk stożkowych?
co o tym myślicie?
-
- Posty: 669
- Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
maras, miałem kiedyś do czynienia z takim wynalazkiem . auto przyszło jakby z luźną tylną nakrętką !!! dokreciłem jak fabryka kazała i jadę po około 3 km BOOOM ??? doklepałem się do warsztatu podnoszę a tu luźna nakretka!?!? Okazało się ze ktoś robił łożyska tylko nie wsadził podkładki. Tak jak napisał
pracując w servisie i przy zmianie łożysk nawet nie trzeba było robić tych pomiarów wystarczyło zmienić łożyska i dać tą samą podkładkę i wszystko działało . jedynie gdy ktoś przedtem coś popieprzył albo zmieniało się obudowę to trzeba było wszystko robić od początku.
.V12 pisze:Niby proste
pracując w servisie i przy zmianie łożysk nawet nie trzeba było robić tych pomiarów wystarczyło zmienić łożyska i dać tą samą podkładkę i wszystko działało . jedynie gdy ktoś przedtem coś popieprzył albo zmieniało się obudowę to trzeba było wszystko robić od początku.
Marcus generalnie każde auto jest do poprawienia bo ma coś nieprzemyślane.
rozumiem, że półos pełni rolę górnego wachacza, ale co z tego?
podobne rozwiązanie jest w każdym samochodzie wyposażonym w tylna belkę. tam czop pełni rolę górnego wchacza npwpassacie b5, audi A6, Oplu corsie b czy w kazdym innym. rozwiązanie nie jest tańsze, po prostu nie ma piepszenia z tulejkami.
Jarek miałeś kiedys do czynienia po prostu z niedokręcona nakrętką a ja pisze o rozwiązaniu z zawleczką, tak jak x300 ma z przodu. Ja tutaj nie wymyślam rozwiazania, po prostu podpatruje od innych marek, którestosuja to od dziesiątek lat z powodzeniem.
rozumiem, że półos pełni rolę górnego wachacza, ale co z tego?
podobne rozwiązanie jest w każdym samochodzie wyposażonym w tylna belkę. tam czop pełni rolę górnego wchacza npwpassacie b5, audi A6, Oplu corsie b czy w kazdym innym. rozwiązanie nie jest tańsze, po prostu nie ma piepszenia z tulejkami.
Jarek miałeś kiedys do czynienia po prostu z niedokręcona nakrętką a ja pisze o rozwiązaniu z zawleczką, tak jak x300 ma z przodu. Ja tutaj nie wymyślam rozwiazania, po prostu podpatruje od innych marek, którestosuja to od dziesiątek lat z powodzeniem.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Jeśli masz czas i forsę to możesz się zabawić w konstruktora. Mnie na to nie stać i wolę robić tak jak zaleca fabryka. Jedyny problem ze jeśli to nawet wyjdzie to rozreklamowanie tego patentu. Inaczej następna osoba-właściciel -mechanik dostanie oczopląsów i będzie klęła ciebie . To tak jak tutaj wstawiają do Jaguara silnik chevy czy forda . Później nikt nie chce tego dotykać bo mówią ze to tylko problem z tymi przeróbkami . Za każda naprawę mechanicy liczą 4-5 razy więcej niż w fabrycznym aucie.
W tym wypadku naprawa będzie łatwiejsza i tańsza, ponieważ nie trzeba będzie mierzyć żadnych luzów, i zrobi to każdy mechanik, bo jezeli robia to w oplu corsie, czy golfie lub passacie, ktorych jeżdzi u nas milion, to tym bardziej zrobia to w naszym aucie. Tym bardziej, że to bedzie wygladałojak seria, wiec nawet nikt nie pomyśli, że istnieje inne rozwiazanie. Chyba jednak niebardzo wiecie o co mi chodzi wiec zrobię fotorelacje i wrzucę tutaj dla potomnych.
-
- Posty: 669
- Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm