[X308] Dziwne chrobotanie na 4 biegu
Moderator: V12
[X308] Dziwne chrobotanie na 4 biegu
Powoli uczę się nowego nabytku XJ8 4.0 98r i staram się namierzać kolejne usterki.
Przy przyspieszaniu i po przekroczeniu 60km/h pojawia się takie dziwne chrobotanie- szuranie powiedzmy 3-4 razy przed sekundę-dwie aż do osiągnięcia 80-90km/h. Powyżej tej prędkości jest już cisza. Zmieniając manualnie biegi wywnioskowałem, że dzieje się to na 4 biegu (przy przyspieszaniu na 3 60-100km/h jest cisza.
Ten dźwięk czy zjawisko mogę porównać do najechania na szorstką nawierzchnię typu tarka. Jak się to pojawia to oprócz dźwięku czuć taką mikro wibrację na budzie dokładnie jakbym najeżdżał na tarkę czy szorstkie pasy..
Zastanawiam się czy to coś ze skrzynią, silnikiem, napędem... Może ktoś miał u siebie też takie zjawisko?
Generalnie są w nim do wymiany jakieś łożyska koła/kół i pewnie jakiś krzyżak bo jest stuknięcie przy ruszaniu czasem. Nie miałem jeszcze okazji przejrzeć dokładnie podwozia.
Z góry dzięki za pomoc.
Przy przyspieszaniu i po przekroczeniu 60km/h pojawia się takie dziwne chrobotanie- szuranie powiedzmy 3-4 razy przed sekundę-dwie aż do osiągnięcia 80-90km/h. Powyżej tej prędkości jest już cisza. Zmieniając manualnie biegi wywnioskowałem, że dzieje się to na 4 biegu (przy przyspieszaniu na 3 60-100km/h jest cisza.
Ten dźwięk czy zjawisko mogę porównać do najechania na szorstką nawierzchnię typu tarka. Jak się to pojawia to oprócz dźwięku czuć taką mikro wibrację na budzie dokładnie jakbym najeżdżał na tarkę czy szorstkie pasy..
Zastanawiam się czy to coś ze skrzynią, silnikiem, napędem... Może ktoś miał u siebie też takie zjawisko?
Generalnie są w nim do wymiany jakieś łożyska koła/kół i pewnie jakiś krzyżak bo jest stuknięcie przy ruszaniu czasem. Nie miałem jeszcze okazji przejrzeć dokładnie podwozia.
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez JagX308, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
Tylko 4 bieg. Te same obroty na 2,3 nie powodują tego zjawiska. Być może coś z napędu/wału. Postaram się na dniach dokładnie obejrzeć go od spodu pod kątem luzów w napędzie.
Chodzi mi jeszcze po głowie zbyt mały poziom oleju w skrzyni, gdyby był prosty bagnet jak w innych moich autach byłoby o wiele łatwiej.
Chodzi mi jeszcze po głowie zbyt mały poziom oleju w skrzyni, gdyby był prosty bagnet jak w innych moich autach byłoby o wiele łatwiej.
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
to jeszcze jeden problem olej . to niby olej na cale zycie skrzyni ale co znaczy całe.
olej jest drogi ale mozna znaleźć ten olej taniej z audi czy VW. te same skrzynie
Nie ma bagnetu ale słyszałem ze ktoś w Niemczech robi specjalny adapter rurkę i bagnet.
sprawdzenie oleju bez tej rurki jest dość kłopotliwy . Raz ze skrzynia musi chodzić być i rozgrzana do 30 stopni C . wtedy odkręcenia śruby z tylnej prawej strony skrzyni (imbus 8mm) i sprawdzenia czy cieknie olej czy nie jak nie to trzeba dodać strzykawką przez ten otwór .
problem ze ta cholerna skrzynia jest blisko rury wydechowej i bez rękawiczki jest trudno odkręcić czy dokręcić . warto skrzynię zluzować gdy auto jest zimne ,potem po rozgrzaniu da sie łatwiej odkręcić . Sprawdzanie oleju trzeba skończyć jak skrzynia dochodzi do 50 stopniC.
Można zrobić mając kanał. Pamiętaj auto musi chodzić a przed sprawdzeniem temp . przerzucić biegi na wszystkich biegach i pozostawić na P lub N.
olej jest drogi ale mozna znaleźć ten olej taniej z audi czy VW. te same skrzynie
Nie ma bagnetu ale słyszałem ze ktoś w Niemczech robi specjalny adapter rurkę i bagnet.
sprawdzenie oleju bez tej rurki jest dość kłopotliwy . Raz ze skrzynia musi chodzić być i rozgrzana do 30 stopni C . wtedy odkręcenia śruby z tylnej prawej strony skrzyni (imbus 8mm) i sprawdzenia czy cieknie olej czy nie jak nie to trzeba dodać strzykawką przez ten otwór .
problem ze ta cholerna skrzynia jest blisko rury wydechowej i bez rękawiczki jest trudno odkręcić czy dokręcić . warto skrzynię zluzować gdy auto jest zimne ,potem po rozgrzaniu da sie łatwiej odkręcić . Sprawdzanie oleju trzeba skończyć jak skrzynia dochodzi do 50 stopniC.
Można zrobić mając kanał. Pamiętaj auto musi chodzić a przed sprawdzeniem temp . przerzucić biegi na wszystkich biegach i pozostawić na P lub N.
Wymieniłem olej w silniku, filtr powietrza, poprawiłem i wymieniłem rurki podciśnienia auto zaczęło porządnie redukować biegi i ożył tryb SPORT
Olej w skrzyni sprawdzony, stan OK.
Teraz w planie są hamulce z tyłu.
Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie znajduje się odpływ klimatyzacji w x308?
Czy do wymiany łożysk w tylnych kołach, tzn ten komplet x2:
https://sklep.v12.com.pl/lozysko-kola-t ... m1708.html
potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia - klucze jak w przypadku wymiany łożysk z przodu?
Olej w skrzyni sprawdzony, stan OK.
Teraz w planie są hamulce z tyłu.
Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie znajduje się odpływ klimatyzacji w x308?
Czy do wymiany łożysk w tylnych kołach, tzn ten komplet x2:
https://sklep.v12.com.pl/lozysko-kola-t ... m1708.html
potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia - klucze jak w przypadku wymiany łożysk z przodu?
-
- Posty: 2960
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am
http://www.lasertools.co.uk/product/5537
narzędzie do przednich kół.
narzędzie do przednich kół.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Odczytaj kod błędu ABS. Pewnie problem z czujnikiem prędkości lub zimne luty na złączu sterownika.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Zwykły tester może nie czytać błędów ABS/TC. Podjedź do kogoś dysponującego np. IDS lub Autologic. Prawdopodobne błędy C1095, C1233, C1234, C1235, C1236.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl