[XJ40]-Siła hamowania

Moderator: V12

ribu
Posty: 27
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 1:22 pm

[XJ40]-Siła hamowania

Post autor: ribu »

W zakupionym kocie (4.0 93r) mam niestety bardzo mizerne hamulce. Słyszałem że hamulce w tym modelu nie powalają na kolana, ale mimo wszystko uważam że nie działają prawidłowo. Pedał jest twardy, delikatnie ściaga przy hamowaniu w lewą stronę a zablokowanie kół do włączenia ABS jest praktycznie niemożliwe. Dodatkowo podczas naciskania pedału hamulca zapala się lampka od płynu/klocków na desce- poprzedni właściciel twierdzi- że tak ma być. VCM wyświetla PAO. Oczywiście płyn jest, klocki też OK. Czujników jeszcze nie sprawdzałem, ale widziałem że jest jeden w lewym przednim kole i jeden w prawym tylnym kole- czy powinny być tylko dwa czujniki i czy ta czerwona kontrolka na pewno powinna się w tym roczniku zapalać ?
I podstawowe pytanie: czy problem PAO (zakładam że przerwa gdzieś na linii od czujników klocków) może mieć wpływ na siłę hamowania przy założeniu że klocki i tarcze są OK ?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Co ile naciśnięć pedału hamulca załącza się pompa elektryczna nabijająca ciśnienie w akumulatorze?

Czujniki zużycia są 2, zlokalizowane tam gdzie napisałeś. Trzeba je dokładnie obejrzeć i jeśli są OK, to należy na początek poszukać problemu w okablowaniu. Kontrolka świeci jeśli coś nie gra...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

po naciśnięciu hamulców nie powinno zapalać się światło PAD czyli klocki -czujniki . czy też zapala się ABS?
tak jakJagoholik pisał sprawdz okablowanie . . Sensor jest obwodem zamkniętym ( taki mostek zalany w plastyku ) jeśli jest przerwany albo dotyka masy to zapala się kontrolka.
twardy pedał to najczęscirej akumulator systemu ( taka czarna okrągła kula wkręcona przy motorze ABS. ) jest też tam czujnik przełącznik złoto niebieski ktory tez moze nie działać. do tego jeśli akumulator jest zepsuty ( nie trzyma ciśnienia -może spalić się silnik ( ładował bez zatrzymywania się )i wtedy nic nie słychać i masz twardy hamulec non stop .
sprawdzenie dobrego akumulatora ABS-hamulców.
Po Przekręceniu Kluczyków czekasz aż zgaśnie światło ABS. (słychać w tym czasie motorek ABS nabijający akumulator ) po wyłączeniu naciskasz szybko pedał hamulców i liczysz po jakim czasie zapali się światło ABS powinno teoretycznie za 6 razem ale jesli za 3 też jest ok.
ribu
Posty: 27
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 1:22 pm

Post autor: ribu »

pompka załącza sie co 2 max 3 naciśnięcia pedału (kluczyk w pozycji zapłonu, ale silnik nie uruchomiony)- kontrolka ABS w ogóle nie gaśnie..dopiero po zapaleniu silnika.Zauważyłem że kontrolka ABS jak długo świeci na postoju na na ułamek sekundy co jakiś czas przygasa..
Jakoś specjalnie szybko to tego pedału nie naciskałem, starałem się raczej do końca porządnie go wdusić...
PAD -świeci się jak wduszę VCM- normalnie go nie ma:)
Jak wciskam pedał hamulca- świeci się czerwona kontrolka na liczniku od hamulca recznego/ płynu hamulcowego/ czujników klocków.
.
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

a czy pompa wyłącza się po pewnym czasie?
sprawdz połączenia przewodów od czujników coś nie tak . możesz rozłączyć przy kole czujniki i je zmostkować . ustalisz który nawalony albo moze inne kostki?
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

ribu, zrób test komputera ABS http://v12.com.pl/forum/viewtopic.php?t=478
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
ribu
Posty: 27
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 1:22 pm

Post autor: ribu »

Jarek-Jerryjag - pompa pracuje chwile i się wyłacza. Następnie naciskam 2-3 razy pedał hamulca i znowu się załacza i pracuje przez 4-5s po czym się wyłacza.
Zauważyłem wolną wtyczkę w okolicach pompy wspomagania (czarna podwójna, przewód niebieski i brązowy) - może to coś wyjaśni :
http://sdrv.ms/17YqFzB

V12 -wieczorem, postaram się zrobić test komputera. Czy możesz mi wyjaśnić w jaki sposób jedna kontrolka od ABS wyświetli np kod 21 ? Czy kod 21 to będzie 21 mignięć kontrolki po czym dłuższa przerwa, czy np 2 długie i 1 krótkie mignięcie ? Nie wiem czego się spodziewać :scratch: :)
ribu
Posty: 27
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 1:22 pm

Post autor: ribu »

test komputera ABS wykazał kod 21.....
Sytuacja jest o tyle dziwna że przy pompowaniu pedałem hamulca, pompka załącza się już po 2 naciśnięciach , natomiast kontrolka ABS po 9 naciśnięciach.

Odpiąłem czujniki klocków, pomierzyłem instalację. Niestety wszystko wydaje się w porządku. Pytanie czy odpięte kostki czujników powinienem zmostkować ? Instalacja od strony samochodu tylko na jednej żyle wykazała oporność 1200ohmów, reszta poza zakresem ohmomierza. Kontrolka od poziomu płynu/klocków nadal świeci przy naciskaniu hamulca, a VCM wyświetla PAD.
Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 »

Akumulator ciśnienia raczej do wymiany.

Kod 21 to prawdopodobnie zimne luty na złączu modulatora.

Ciekawe do poczytania http://zssplus.pl/prace_dyplomowe/praca_3_teves.htm

Po założeniu zworki na obwody czujników klocków, komunikat PAD nie powinien się pojawiać. Wskazane skasowanie pamięci zegarów zgodnie z procedurą opisaną tutaj viewtopic.php?t=853
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl
Jarek-Jerryjag
Posty: 2960
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag »

ribu pisze:pompa pracuje chwile i się wyłacza. Następnie naciskam 2-3 razy pedał hamulca i znowu się załacza i pracuje przez 4-5s po czym się wyłacza.
to znaczy ze akumulator jest słaby al ejeszcze działa . gdzyby się pompa nie wyłaczała to juz duży problem .
ribu pisze:Odpiąłem czujniki klocków, pomierzyłem instalację
jeszcze raz pisżę jak te czujniki działają . czyjnik to jakby mostek drut zalany w plasyku. Jeśli zostanie przetarty, rozłączony albo dotknie masy za każdym razem naciskania pedalu hamulcow zapali sie kontrolka hamulców. po naciśnięciu VCM pokaże się napis POD czyli pods -klocki .
jeśli rozłączysz czujniki ( przedni z lewej strony tylny z prawej tylnej strony. zmostkój kostki idące do auta nie czujniki . naciśnij hamulec czy dalej świieci się PAD ?
jesli tak to mozesz mieć problemy z wiąska tych przewodów . następna kostka to przód pod maska z lewej strony i tył w bagażniku.
zapomnialem dopisać sprawdzanie czujnikow po rozłaczeniu , sprawdzasz miernikem czy jest obwod zamknięty i czy nie ma przebicia na masę
teraz ta dodatkowa wolna końcowka czy mógbyś zrobić wieksze zdjęcie silnika szczególnie tył gdze przewody A/C idą .
następne - kod 21 to zawsze pokazuje się gdy sprawdza się sterownik ABS . dopiero następny kod moze pokazać problem . kod 21 ignoruj.
jeszcze został czujnik ciśnienia -ten niebieski plastyk a metal złotykoło akumulatora. . sprawdż w nim kostkę czy nie jest zaśniedziała , chyba wchodzi do niej 6 -5 przewodów.
ribu
Posty: 27
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 1:22 pm

Post autor: ribu »

dobra, są postępy ;) PAD zdiagnozowany. "Spec" od zawieszenia który walczył wcześniej z NIVO rozłączał białą kostkę w bagażniku i niestety ponownie ją łącząc zgiął pin od czujnika klocków...
Sprawa wyjaśniona.
Swoją drogą jak by ktoś dysponował zdjęciem bagażnika ilustrującym miejsce prowadzenia wiązki elektrycznej przy baku paliwa to byłbym wdzięczny. U mnie wygląda to bardzo niechlujnie...

Pozostają słabe hamulce- test ABS nie wykazał żadnych innych błędów oprócz wspomnianego 21. Wcześniej gdzieś już czytałem żeby ten błąd ignorować, wiec można przyjąć że układ ABS nie zgłasza błędu. Styki niebieskiego czujnika w pompie wspomagania sprawdziłem-czyściutkie.

I jeszcze kwestia wolnej kostki. Większe zdjęcie komory silnika z zaznaczoną na czerwono kostką (kable prowadzą w bok do błotnika razem z dwoma grubszymi):
http://sdrv.ms/19PfieK
PS. co to są przewody A/C ?- klima
ODPOWIEDZ